ei jaksa enää kun ei saa lastenhoitajaa mistään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuolemanväsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
et kaipaa et, mutta silti sanon, että eikö jo silloin huomaa, kun 2 lasta, että kovaa duunia on?

Joo tuo ihmetyttää että rankkuus voi tulla yllättäen useamman lapsen äidille. Vai onko elämäntilanteenne jotenkin muuten muuttunut samaan aikaan?

TOTTAKAI tiedän että lapsiperheen arki on rankkaa, ja tiedän että kunhan vähän tuosta kasvavat niin pikkuisen taas helpottaa jostain laidasta.Miestäni en aio työasioista syyllistää kun se on rankkaa hänellekin. Jos hän ei töitänsä tee niin menee koko pulju nurin, siitä se vasta riemu repeis kun oltais molemmat kotona asuntolainat niskassa.. Ja niinkuin sanoin pitäisi helpottaa syksyllä.
Kateeksi käy niitä joiden isovanhemmat kilpailee siitä milloin saavat lastenlapsiaan hoitoon! Enkä sano että meidän eivät haluaisi, mut heilläkin on sellainen elämäntilanne että en tosiaan voisi lapsiani kaiken muun lisäksi sinne tuupata, kun ne kuitenkin ovat meidän lapsia eivätkä heidän. Vai eikö sais enää olla kateellinenkaan? :)

Mies simahtaa iltaisin kymmeneltä ja herää viikonloppuisin puoleen päivään mennessä. Täl hetkel odottelen häntä töistä kotiin, tuli ylimääräinen keikka. Mutta siitä hyvästä saa huomisaamuna kuulemma nukkua seitsemään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mitä ihmettä ukkonne tekevät, kun ovat aina töissä? Ovat johtajia tai esimiehiä?

Niinhän se menee että jos tekee oikein ahkerasti 8h päivässä töitä, voi päästä esimieheksi ja sit saa tehdä sen 12h päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja Kulli:
Et saa lapsenvahtia koska ei ole varaa maksaa sitä?

Niin, vaikka mies koko ajan töissä. Huonot palkat johtajilla?
Mä olen yrittäjä ja saan rahaa vain niistä tunneista, jotka voin laskuttaa asiakkaalta. En tiedä, mitä ikäviä juttuja ap tuossa yhdessä kirjoituksessaan tarkoitti, mutta jos mä mokaisin jotain töissä ja joutuisin sitten tekemään pitkää päivää korjatakseni asian, niin en mä asiakkaalta voisi niitä tunteja laskuttaa.

Voiko avunsaanti neuvolasta vaihdella kunnittain muka niin, ettei lastenhoitoapua irtoa sieltä? Kerrot tilanteesi neuvolassa, johan siellä ihan psykologi-käyntien takia pitäs olla tiedossa, että teillä on nyt paha tilanne? Neuvolan kautta voi anoa lastenhoitoapua, jonka hinta riippuu tuloista, pienituloisille sen saattaa saada tyyliin 10e tunti tms (en tiiä tän hetkisiä hintoja kyllä ) ja takuulla ootte oikeutetut siihen apuun, ainakin että psykalle pääsee käymään. Tää hoitoapu anotaan siis neuvolan kautta sosiaalitoimelta.

*muoks* tota hinta-arviota en tosiaan oikeesti tiiä, voi olla jopa vähempi. En muista, kun siitä on aikaa kun meille tuota apua tarjottiin, mutta emme sitä sitten ottaneet kun ei ollut tarvetta silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos ja anteeksi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi sun mies tekee pitkää päivää, kun tilanne on tuo?

Töissä sattunut paljon ikäviä juttuja joita en tässä lähde sen tarkemmin erittelemään, mut sen takia joutunut tekeen aikalailla koko vuoden pitkiä päiviä ja on tosi väsynyt hänkin. Toivottavasti syksyllä vähän helpottais..

anteeksi mutta en tajua että TYÖN vuoksi vedetään perhe piippuun! mut ehkä mä oon outo.

Sit oon minäki outo. Kenenkään ei oo pakko tehä ylitöitä ja sikapitkää päivää.

Ap:lle tsemppiä, toivottavasti jossakin vaiheessa helpottaa. Tässäkin ketjussa taas näkee miten ilkeitä naiset, vieläpä äiti-immeiset, osaavat olla. Ei voi muuta kuin ihmetellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos ja anteeksi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi sun mies tekee pitkää päivää, kun tilanne on tuo?

Töissä sattunut paljon ikäviä juttuja joita en tässä lähde sen tarkemmin erittelemään, mut sen takia joutunut tekeen aikalailla koko vuoden pitkiä päiviä ja on tosi väsynyt hänkin. Toivottavasti syksyllä vähän helpottais..

anteeksi mutta en tajua että TYÖN vuoksi vedetään perhe piippuun! mut ehkä mä oon outo.

Sit oon minäki outo. Kenenkään ei oo pakko tehä ylitöitä ja sikapitkää päivää.

Muakin kiinnostaa, miksi ap:n mies tekee niin hulluna töitä? Jos työsopimuksessa seisoo 37,5 h / vko, sen enempää kenenkään ei oo pakko tehdä. Luulisi perheen hyvinvoinnin menevän työn edelle???

Alkuperäinen kirjoittaja tahtoo tietää:
Muakin kiinnostaa, miksi ap:n mies tekee niin hulluna töitä? Jos työsopimuksessa seisoo 37,5 h / vko, sen enempää kenenkään ei oo pakko tehdä. Luulisi perheen hyvinvoinnin menevän työn edelle???

Niinhän sitä luulisi, mutta totuus on päinvastainen. Pisintä työpäivää tekevät pikkulasten isät. En puhu nyt ap:stä, mutta ihan yleisellä tasolla voisin kuvitella, että töihin paetaan, kun kotona perheonni rakoilee. Ikävää joka tapauksessa.

Minun mies on yksityisyrittäjä ja pakko tehdä nyt ja silloin kun töitä on. Sitä ei kukaan sellainen tajua joka ei ole sitä kokenut.
Ja kyllä minäkin olen välillä tosi väsyny ja tiukoilla tämän sakin kans. Et jos en olis saanu apua niin tosiaankin olisin loppu. Kaikken en voinu varautua. Kaikkea yllätyksiä elämänvarrella tulee ja lasten kans.

Ap:lle tsemppiä, toivottavasti jossakin vaiheessa helpottaa. Tässäkin ketjussa taas näkee miten ilkeitä naiset, vieläpä äiti-immeiset, osaavat olla. Ei voi muuta kuin ihmetellä.

Näinpä. Ja siksikin mä en omista ja perheen asioista lakrattele ulkopuolisille. Varsinkaan niistä ongelmista ja siitä en meillä käy hoitaja auttamassa.

Mä olen huolissani siitä, ettei teillä ole ketään ystäviä tai tuttavia, jotka voisivat joskus tulla avuksi. Kaikki kuitenkin tarvitsevat edes jonkun ihmisen, johon voi tarpeen tullen turvautua. Ja vaikka sanot, ettette voi isovanhempiinne turvautua heidän elämäntilanteenne takia, niin kannattaa silti koittaa. Jos eivät ole vaaraksi lapselle, niin suosittelen kysymään. Kun mulla oli psyykkisesti rankkaa ja vihdoin ja viimeinen avauduin äidilleni, hän oli ihan ihmeissään, että miksen ollut sanonut mitään. Ja olivat heti valmiita auttamaan. Jos vaan välit on hyvät sinne sukulaisiin, niin rohkeasti kysymään. Sä et meinaan jaksa tuota kovin kauaa... Ja jos tilanne ei syksyllä paranekaan, niin kyllä sen miehesi pitäisi lopettaa nuo pitkät päivät...

Minun mies on yksityisyrittäjä ja pakko tehdä nyt ja silloin kun töitä on. Sitä ei kukaan sellainen tajua joka ei ole sitä kokenut.
Ja kyllä minäkin olen välillä tosi väsyny ja tiukoilla tämän sakin kans. Et jos en olis saanu apua niin tosiaankin olisin loppu. Kaikken en voinu varautua. Kaikkea yllätyksiä elämänvarrella tulee ja lasten kans.

Joo, mutta ap:n mies ei ole yksityisyrittäjä.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Mistä sä niin päättelit? Musta taas hänen kirjoituksensa "Jos hän ei töitänsä tee niin menee koko pulju nurin" kuullostaa hyvinkin siltä, että ap:n mies voisi olla yrittäjä.

Minä ymmärrän jollakin tasolla AP:tä, itsekkään en varmasti jaksais kotona lasten kanssa 24/7! Meilläkin mies tekee pitkiä päiviä, lisäksi on vielä aikaa vievä harrastus ja en voisi kuvitellakkaan jääväni kotiin lasten kanssa. Minusta on ihanaa päästä töihin päiväksi, jaksan paljon paremmin sitten miehen iltavuoroviikot lasten kanssa kotona illat kun olen saanut päivän töissä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mistä sä niin päättelit? Musta taas hänen kirjoituksensa "Jos hän ei töitänsä tee niin menee koko pulju nurin" kuullostaa hyvinkin siltä, että ap:n mies voisi olla yrittäjä.

No jos näin on, silloin varmasti ymmärtää jo lapsia hankkiessaan kuinka naimisissa tuon yrittäjyyden kanssa on! Vaikka tilanne olisi kuinka erilainen jonain hetkenä, se voi muuttua hetkenä minä hyvänsä täysin päinvastaiseksi. Yrittäjän leipä kun on kiinni 24/7 kiinni yrityksessään :/

No jos näin on, silloin varmasti ymmärtää jo lapsia hankkiessaan kuinka naimisissa tuon yrittäjyyden kanssa on! Vaikka tilanne olisi kuinka erilainen jonain hetkenä, se voi muuttua hetkenä minä hyvänsä täysin päinvastaiseksi. Yrittäjän leipä kun on kiinni 24/7 kiinni yrityksessään :/
Vaan jos aikaisemmin ei ole tarvinnut olla 24/7 kiinni siinä yrityksessään? Mä yritän nyt vaan muodostaa käsitystäni tilanteesta sen perusteella, mitä ap on kertonut. Jotain ikävää miehen töissä tapahtui ja siksi mies on joutunut vuoden alusta lähtien tekemään pitkää päivää = ei ole joutunut tekemään aikaisemmin? Näin minä sen ainakin tulkitsen ja jos tulkintani on oikea, niin lasta alulle laitettaessa ei ollut tietoa, että näin tulisi käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

ei kaikkeen voi varautua. Meillä on iso perhe ja kun mies alko yrittäjäksi niin sitä ennen oli jo lapsia. Ja oli kaks vaihtoehtoa. olla työtön tai alkaa itse yrittäjäksi. tai se kolmas ''teet sitä jotain mitö työtä saat ja palkka on mitä surkein''.
Ja mä väitän et kukaan perhe ei tässä elämässä jaksa ilman tukiverkkoa, ystäviä tai sukua.

Ja minua suunnattomasti ärsyttää tuo sinunlaisten ajatusmaailma. Apua ei saa pyytää, itseppähän suossas rämmit.

Minkälaisella paikkakunnalla ap asuu? Täällä ainakin on mahdollisuus mll hoitajien lisäksi saada apua kotipalvelusta ja täällä on myös Mll lapsiparkki jonne voi viedä yli 1v muksut hoitoon jos haluaa hengähtää tai käydä rauhassa asioilla tms. Leikkipuistotädit leikittää arkisin klo 10-15 ja se on ihan ilmaista. Tietysti ihan pikkukylissä tällaisia ei oo mutta ainaki kaupungeissa on.

Mitä minä tein vastaavallaisessa tilanteessa.

Soitin kunnan sosiaalityöntekijälle ja kunnan perhepäivähoidon johtajalle. Ja sanoin et jos en nyt apua saa heti niin mä leviän. Sosiaalitäti tuli käymään ja jutteleen ja perhepäivähoidosta annettiin kaks päivää viikosta paikat lapsille. ja mä nukuin. Ja nyt voidaan taas oikeen hienosti :D