Voiko avioliittoa saada toimimaan jos

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
tilanne on se, että mies on rakastunut toiseen ja tahtoisi olla tämän toisen naisen kanssa. On kokenut hänen kanssaan jotain mitä ei koskaan kenenkään muun kanssa. Naisen kanssa olemisessa pelottaa eniten se, että naisella on itsellään jo lapsia. Mies on lapsirakas, mutta ajatus tietysti silti pelottaa, koska se on uutta.

Mutta voiko mies saada toimimaan avioliittonsa, vaikka tilanne on tuo ja jäisikin vaimonsa luo pääosin velvollisuudentunnosta, koska takana on kymmenen yhteistä vuotta, yhteinen talo ja rakkauttakin vielä, vaikka ei mitään sellaisia tunteita kuin tuota toista naista kohtaan. Lisäksi oma vaimo on alkanut tuntua jossain määrin jopa vieraalta asumuseron takia. Mies ei kuitenkaan aio täysin katkaista välejään tuohon rakastamaansa naiseen, vaikka jäisikin vaimonsa kanssa.

Onko tuollaisessa tilanteessa mitään mahdollisuutta kovallakaan yrittämisellä saada aiemmin hyvää liittoa toimimaan? Ja voiko joku aviovaimo antaa anteeksi miehelle sen, että tämä on pettänyt noin rankasti ja vielä hyväksyä, että ystävyys tuohon toiseen naiseen jatkuu?
 
"alkup"
Tiedät varmaan tuohon vastauksen itsekin.
No minä tiedänkin. Olen tuo toinen nainen, jota mies rakastaa. Mutta mies kokee tekevänsä jotenkin oikeammin, jos vielä kerran edes yrittää vaimonsa kanssa, vaikka ei niin itsekään ehkä usko, että siitä mitään tulisi. Minä ymmärrän, että miksi hänen omantunnon takia kokee, että se olisi jollain tavalla oikein, mutta minä olen sitä mieltä, että enemmän tätä vaimoa sattuu, jos saa vielä uutta toivoa, joka on sinällään turhaa. Ja että voiko oikeasti joku antaa tuon anteeksi niin ettei se olisi aina jollain tavalla edessä.
 
"alkup"
[QUOTE="jou";22268903]Oletkohan sä ap kenties tää vaimo vai tää toinen? Vai ihan sivullinen vaan?
Mutta vastaus on ei, ei tule toimimaan. Ei ikinä.[/QUOTE]

Kerroin jo tuossa ylempänä, että olen tuo toinen nainen.
 
mä tunnen yhen tämmöisen tapauksen,mies kertonut vaimolleen rakastavansa toista naista mutta vaimo itki miehensä takaisin,ja nyt he yrittävät viellä saada liiton toimimaan.vaikka miehellä ja tällä toisella naisella on rakkaus välillään.
 
jou jatkaa
Mutta vaikka miehen liitto (ennemmin tai myöhemmin) karahtaakin karille, ei se takaa ikuista onnea teille. Uusperhekuviot on aina hankalia muutenkin. Ja kerran eronnut voi helposti erota toistekin. Nuo eka viestin kuvaukset on just tyypillisiä toiselle naiselle lirkuteluja "vaimon kanssa ei ikinä ole ollut tämmöstä"-soopaa.
Ihan vaan kaveripohjaltako mies on menny naimisiin, ostanu talon jne.? Enpä usko.
 
"vieras"
voi jeesus näitä selityksiä, kun pitää muka aivan vieraista kirjoittaa vaikka kaikki tajuaa jutun jujun. Ehkäpä se mies on pikkasen valehdellut sille toiselle naiselle pimpsaa saadakseen?
 
"alkup"
Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;22268916:
mä tunnen yhen tämmöisen tapauksen,mies kertonut vaimolleen rakastavansa toista naista mutta vaimo itki miehensä takaisin,ja nyt he yrittävät viellä saada liiton toimimaan.vaikka miehellä ja tällä toisella naisella on rakkaus välillään.
Ilmeisesti aika tuore tapaus vai? Uskotko itse, että vaimo oikeasti voi unohtaa vai onko vain siinä suuressa hädässään saada mies takaisin luvannut kuut ja tähdet taivaat ja sen, että kaikki on unohdettu ja anteeksi annettu?

Minua on itseäni petetty. Mieheni petti siis, yksi ainoa kännipano. Merkityksetön sellainen. Sitäkään en ole voinut lopulta unohtaa, vaikka aluksi se tuntui itsestä siltä, että ei sellainen merkityksetön pano voi suhdetta kaataa. Mutta ei se vain korvien välistä katoa, vaikka en epäillytkään, että mies uusisi tekonsa. Senkin kokemuksen valossa tuntuu oudolta, että joku voisi oikeasti ja aidosti unohtaa ja antaa anteeksi paljon suuremmat tunteet.
 
Ihastumisnarkki
Ei tule toimimaan kyllä uusikaan suhde, jos mies on noin lapsellinen. Ei erota rakastamista ihastumisesta... Sama tilanne on edessä siis uudessakin suhteessa siinä 5-10 vuoden päästä - alkuhuuma on unohtunut ja parisuhde tasaantunut, ja sitten mies ihastuu johonkin ja kuvittelee että "hei, täähän on niiiiin erilaista kuin oman vanhan tutun puolison kanssa, nyt tähän tilaisuuteen pitää tarttua".

Sama ruljanssi ja uutuudenviehätyksen etsiminen jatkuu niin kauan kuin hormonit hyrrää, tai kunnes mies itse tajuaa, että JOS haluaa pitkän suhteen niin se ei koskaan jatku samanlaisena kuin alussa. Ja että ihastuminen on vain kemikaalireaktio, eikä se tarkoita sitä että pitää heti lähteä vanhasta "tylsästä" suhteesta uuden helman perään.
 
"alkup"
Arvasin, että porukka alkaa kommentoimaan tuota, että mies on vain lirkutellut jne. Mutta sellaisesta tässä ei ole kyse. En ala täällä tarkempaa selontekoa tekemään, mutta sellaisesta ei ole hiukkaakaan epäilystäkään etteikö mies olisi tosissaan minun kanssani.

Ja en ole väittänytkään etteikö mies olisi vaimoaan rakastanut ja rakkaudesta mennyt naimisiin ja ostanut taloa jne. Olen minäkin mennyt rakkaudesta naimisiin, tehnyt lapsia, ostanut talon...

Ja tiedän ettei uusperhekuviot ole helppoja, mutta elämä nyt ei muutenkaan ole helppoa. Ei kaikkea pidä saada kultavadilla eteen ponnisteluitta.
 
"jou"
Minua on itseäni petetty. Mieheni petti siis, yksi ainoa kännipano. Merkityksetön sellainen. Sitäkään en ole voinut lopulta unohtaa, vaikka aluksi se tuntui itsestä siltä, että ei sellainen merkityksetön pano voi suhdetta kaataa. Mutta ei se vain korvien välistä katoa, vaikka en epäillytkään, että mies uusisi tekonsa. Senkin kokemuksen valossa tuntuu oudolta, että joku voisi oikeasti ja aidosti unohtaa ja antaa anteeksi paljon suuremmat tunteet.
Ja tän valossa tuntuu uskomattomalta, että sä voit nyt ylpeänä itsestäs olla se, joka pettää!
 
se vaimo
voi saada toimimaan jos molemmat haluaa että se onnistuu. Nämä keskenään puhuvat rehellisesti kaikki välillä olevat asiat pois, käyvät terapiassa ja uskovat hyvään ja putsaavat pöydän. Rakkaus on sellain kummallinen että se lisääntyy ja välillä laimenee, he voivat vielä löytää toisensa ja saada liitostaan entistä lujemman jota ei mikään maailmassa tule rikkomaan. Joskus on vaaa käytävä kaukana ja tehtävä virheitä että hoksaa mikä on elämässä tärkeää ja oikein.Toivon totisesti että liitto onnistuu vielä, elämässä on vaan välillä kriisejä, ja niistä voi selvitä yhessä.Minä uskon niin.

nimim. elää onnellisesti naimisissa vaikka iso kriisi (vastaavanlainen) olikin.
 
"alkup"
[QUOTE="jou";22268975]Ja tän valossa tuntuu uskomattomalta, että sä voit nyt ylpeänä itsestäs olla se, joka pettää![/QUOTE]

Missä minä sanoin ylpeänä pettäväni tai edes ylipäätään ketään pettäväni?
 
[QUOTE="alkup";22268938]Ilmeisesti aika tuore tapaus vai? Uskotko itse, että vaimo oikeasti voi unohtaa vai onko vain siinä suuressa hädässään saada mies takaisin luvannut kuut ja tähdet taivaat ja sen, että kaikki on unohdettu ja anteeksi annettu?

Minua on itseäni petetty. Mieheni petti siis, yksi ainoa kännipano. Merkityksetön sellainen. Sitäkään en ole voinut lopulta unohtaa, vaikka aluksi se tuntui itsestä siltä, että ei sellainen merkityksetön pano voi suhdetta kaataa. Mutta ei se vain korvien välistä katoa, vaikka en epäillytkään, että mies uusisi tekonsa. Senkin kokemuksen valossa tuntuu oudolta, että joku voisi oikeasti ja aidosti unohtaa ja antaa anteeksi paljon suuremmat tunteet.[/QUOTE]

toinen nainen ja mies tapasi jo 2v sitten tunnusti rakkautensa toisiaan kohtaan about vuosi sitten,mies päätti kumminkin että jatkaa vaimonsa kanssa vaikka vaimokin tietää miehen rakastavansa toista.toinen nainen yrittää porskutella eteenpäin ja saada sydämmensä syttymään uudessa suhteessa,mutta ei...toisen naisen sydän on edelleen varatulla miehellä.vielläkin toinen nainen ja aviomies saattaa kirjoittaa toisilleen tekstarin(2-3kertaa kk) siitä kuinka paljon rakastavat toisiaan.enkä usko että tämä aviovaimo tulee ikin tätä hyväksymään,katkeroituu vain mutta hänkin teki valintansa vaikka tietää että aviomiehensä rakastaa toista naista.nyt on sitten 3 aikuista todella onnettomia :(
 
"jou"
[QUOTE="alkup";22269000]Missä minä sanoin ylpeänä pettäväni tai edes ylipäätään ketään pettäväni?[/QUOTE]

No mun mielestä sä petät, jos oot tietoisesti varatun kanssa. Mutta omasta mielestäs varmaan et. Mielipide-eroista on turha alkaa vääntämään. Mies tässä se suurin "pahis" on, mutta ilmeisen ihana mies, kun oikein kaks naista häntä noin kovasti halajaa :heart:
 
tallustelija
[QUOTE="vieras";22269155]jaa, et sä olisit sitten se ainoa toinen nainen, jota oikeasti rakastetaan. Nää kuviot on nähty, sä olet vain nainen jota varattu mies panee.[/QUOTE]

Nimenomaan näin!
 
"alkup"
[QUOTE="jou";22269174]No mun mielestä sä petät, jos oot tietoisesti varatun kanssa. Mutta omasta mielestäs varmaan et. Mielipide-eroista on turha alkaa vääntämään. Mies tässä se suurin "pahis" on, mutta ilmeisen ihana mies, kun oikein kaks naista häntä noin kovasti halajaa :heart:[/QUOTE]

No on kyllä aivan ihana mies ja rakastan niin, että tekee kipeää joka hetki. Ja se, että ymmärrän täysin tuonkin miksi ajattelee niin, että hänen pitäisi edes yrittää vaimonsa kanssa... sekin on juuri osa sitä hänen ihanaa luonnettaan, että ei tahtoisi satuttaan ketään, mutta onhan se selvää, että näissä kuvioissa sattuu väkisinkin johonkin. :( Olen vain itsekin tuollainen, että mieluummin kärsin itse kuin satutan jotain toista, vaikka loppupeleissä koko hommassa ei olisi niin mitään järkeä ja mieltä.
 
Best Regards
[QUOTE="vieras";22269155]jaa, et sä olisit sitten se ainoa toinen nainen, jota oikeasti rakastetaan. Nää kuviot on nähty, sä olet vain nainen jota varattu mies panee.[/QUOTE]

Olen nähnyt monta tällaista tapausta, jotka ovat päättyneet niin, että sen toisen naisen kanssa mennään naimisiin ja ollaan onnellisia.
 
"alkup"
En usko että liitto tulee toimimaan. Olen ollut tilanteessa se toinen nainen. Menimme naimisiin miehen kanssa.
Eli teillä tilanne, että mies yritti silti vaimonsa kanssa? Tapasitteko te sinä aikana vai pidittekö ollenkaan yhteyttä? Entä miten pitkään yrittivät vielä ja asuivatko yhdessä sinä aikana, kun koittivat liittoaan korjata vai erillään jo?
 

Yhteistyössä