Miten selvitä velkakierteestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luottotiedot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos velkaa ei ole montaa tuhatta niin velkaneuvojaa ei kiinnosta.. Itsellä rämähti joskus maksettavaksi 2500 vanhoja saatavia,niin kävin kyselemässä neuvoa velkaneuvojalta,vastaus oli: et sullon liian vähän velkaa..
Yritä tehdä sopimus velkojien kanssa,jos ei se onnistu,niin sit on vaihtoehtona joko et joku muu ottaa nimilleen sen pankkilainan tai sit hommaat todella hyvät välit ulosottoon..
Mä onneks opin itse velkahelvettini jälkeen etten enää ikinä halua olla luottotiedoton.13 vuotta kesti nousta suosta ylös mutta kyllä se kannatti!!!!

Saisitkohan pankista velan,jolla maksat kaikki nuo pois kertarytinällä - ja sovit sitten pankin kanssa sulle sopivan maksuaikataulun..Helpompi ja halvempi ratkaisu on maksaa pankille korkoa ja velkaa..

Itse jousuin pakosta ottamaan eron jälkeen 12 000 velkaa,jotta eksän sain ulos,vaikka minä muutinkin pois tilalta lasten kanssa.

yritä viimeiseen asti välttää luottotietojen menetystä, koska siitä nousu kestää kauan. Oletko puhunut sukulaisille/ muulle läheiselle, saisitko heistä takaajaa lainaa, että maksaisit kaikki pienet luotot pois? sitten toinen, åystytkö myymään tarpeetonta pois ? niistäkin pienistä summista kertyy useampi satanen. Mites sitten lapset osa-aikahoitoon? jos itse pääsisit töihin? kun oot yh niin ei hoitomaksut voi olla isoja tai sitten ei ollenkaan...tsemppiä ja nää oli vaan ajatuksia...

Samaa mieltä kuin muutkin eli hae lainaa. Yrittänyttä ei laiteta, kokeile saada lainaa vaikka oletkin yksinhuoltaja-opiskelija-tuloton äiti.

Joku joustoluotto on varmaan paras tuollaiseen kohtuullisen pieneen tarpeeseen (ei kymppitonnia) ja joustoluottoon kai ei tarvi edes vakuuksia (ei ainakaan tarvinnu joskus mun opiskeluaikana). Korko varmaan on enemmän kuin "vakuudellisessa" luotossa, mutta varmasti vähemmän kuin viivästyskorko noissa ostoveloissa.

Jos et saa pankkilainaa, pyri lainaamaan isältä ja äidiltä tai siskolta, tai kaikilta näiltä, pienellä korolla ja pitkällä maksuajalla.

Luottotietojen menetystä kannattaa varoa viimeiseen saakka, siitä on sinulle varmasti vain haittaa.