Miten sanoa ystävälle.. lastenvaatteista kyse..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla on ollut tapana myydä tytön pieneksi jääneet vaatteet huutiksessa, koska ne ovat siistikuntoisia ja siellä niistä saa hyvän hinnan.

Eräällä ystävälläni on pienempi tyttö, ja nyt hän on pyydellyt, että säilyttäisin lapseni vaatteet hänen tytölleen. Niin julmalta kuin se kuulostaakin, niin saan huutiksessa vaatteista huomattavasti paremman hinnan kuin jos myisin ne hänelle, kun en tietenkään kehtaisi pyytää niistä juuri mitään.. Mieluummin siis myyn ne eteenpäin huutiksessa, koska ei meilläkään raha kasva puissa, ja tämän ikäisellä vaatteita kuluu paljon, joten olen huutisrahoilla sitten ostanut aina tarpeen mukaan uusia vaatteita. Olenko kamalan itsekäs? Siltä toisaalta tuntuu.. :( Ja miten sanoa ystävälle, että myyn ennemmin huutiksessa vaatteet kuin annan ne hänelle, koska siellä niistä maksetaan hyvin.

Sano suoraan, että myyt huutiksessa, kun sieltä saa hyvän hinnan ja raha on tiukalla. Ystäväsi voi hyvinkin etsiä vaatteita sieltä ja loukkaantua, kun näkee sinun myyvän vaatteita siellä sitten.

No mä kyllä laitan ystävälleni pienet vaatteet, vaikka saisinkin enemmän huutiksessa. Ja pyydä rohkeasti mitä haluat jos on liikaa eipä pyydä enään vaatteita.

Mä sanoisin rehellisesti että myyn huutiksessa, voihan hän sieltä huutaa niitä jos on valmis maksamaan sen verran mitä hintataso siellä on. Säästyy kuitenkin pk:t jos asutte lähellä.

Sano että myyt sitä mukaa kun jäävät pieneksi ja ostat uusia niistä saamillas rahoilla. Kun sulla on kerran heti tarve saada niistä rahat uusia vaatteita varten niin et voi niitä säästellä. En kyllä lähtis mitään valehtelemaan kun siitä voi jäädä helposti kiinni jos vaatteet kerran on myynnissä.

Kerrot, että olet pahoillasi, mutta sinä haluat nyt niistä X paljon rahaa, koska huutiksesta saamasi rahat tulevat tarpeeseen. Jos henkilö haluaa ostaa ne, niin myyt ne. Muuten menee huutikseen.

Miksi te ette voi olla rehellisiä. Vai onko se niin mukavaa, että muutkin valehtelevat teille? Asiat (ikävät/nolot/epämieluisat) voi esittää kauniisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Sano suoraan, että myyt huutiksessa, kun sieltä saa hyvän hinnan ja raha on tiukalla. Ystäväsi voi hyvinkin etsiä vaatteita sieltä ja loukkaantua, kun näkee sinun myyvän vaatteita siellä sitten.

Samoilla linjoilla. Kyllä ystävän pitää ymmärtää.
Minäkään en enää myy yhtään mitään tutuille vaan kaiken vieraille, koska vaatteet eivät saisi maksaa yhtään mitään ja kavereille myymisestä tulee itselle vain pahaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla on ollut tapana myydä tytön pieneksi jääneet vaatteet huutiksessa, koska ne ovat siistikuntoisia ja siellä niistä saa hyvän hinnan.

Eräällä ystävälläni on pienempi tyttö, ja nyt hän on pyydellyt, että säilyttäisin lapseni vaatteet hänen tytölleen. Niin julmalta kuin se kuulostaakin, niin saan huutiksessa vaatteista huomattavasti paremman hinnan kuin jos myisin ne hänelle, kun en tietenkään kehtaisi pyytää niistä juuri mitään.. Mieluummin siis myyn ne eteenpäin huutiksessa, koska ei meilläkään raha kasva puissa, ja tämän ikäisellä vaatteita kuluu paljon, joten olen huutisrahoilla sitten ostanut aina tarpeen mukaan uusia vaatteita. Olenko kamalan itsekäs? Siltä toisaalta tuntuu.. :( Ja miten sanoa ystävälle, että myyn ennemmin huutiksessa vaatteet kuin annan ne hänelle, koska siellä niistä maksetaan hyvin.

no saisitko niistä jonkin paketin aikaiseksi sinulle sopivaan hintaan ja katsoa sitten sopisiko hinta hänelle? tai myy vaan osa vaatteista ja laita loput huutikseen?

lisäksi itse miettisin onko ystäväni vähävaraisempi ja oisko hänellä varaa ostaa hieman kalliimpia ja hienoja vaatteita lapselleen? silloin voisin ehkä myydäkkin muutaman vähän halvempaan hintaan, onhan hän kuitenkin ystäväsi.

itsekäs et kuitenkaan mielestäni ole, ei ne vaatteet mitään halpoja ole! =)

Minä annoin kerran kaverilleni 2 kassillista todella hyvän kuntoisia vaatteita. Hän maksoi niistä yhteensä 10e. Sen jälkeen olenkin vienyt vaatteet kirpparille, kun siellä niistä paremmin saa. En ole perustellut asiaa sen kummemmin, totesin vaan kaverin taas vaatteita kysellessä että vein ne jo kirppikselle ja sieltä voit käydä katsomassa. Vähän se vissiin möksähti mutta mitäs tuosta :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en tietenkään halua valehdellakaan ystävälleni. Kuulostan vain omasta mielestäni rahan ahneelta. :/

Ei ole ahneutta. Jos raha on tiukalla niin kyllä omat tavarat saa myydä sille, joka eniten maksaa. Ahne on esim. se, joka ystävyyteen vedoten pyytää vaatteita eikä ole valmis maksamaan kunnon hintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No mä kyllä laitan ystävälleni pienet vaatteet, vaikka saisinkin enemmän huutiksessa. Ja pyydä rohkeasti mitä haluat jos on liikaa eipä pyydä enään vaatteita.

Minä tekisin aivan samoin! Itse säästin ensimmäisen lapseni vaatteet toiselle ja sitten annoin kaikki, erittäin hyviäkin pois ihan ilmaiseksi!!kolmas ilmoitti tulostaan ja ihmettelin, mistä nyt saan kaikki vaatteet takaisin...en saanut, Luojan kiitos! Vaan sainkin eräältä ystävältäni sitten kassi ja laatikkokaupalla pieniä vaatteita jälleen IHAN ILMAISEKSI! Taas kuvittelimme, ettei meille enää pienokaisia tule ja nyt ihan vaunuista, turvakaukaloista asti ANNOIN YSTÄVÄLLENI IHAN ILMAISEKSI. Kun neljäs ilmoitti tulostaan, huolestuin jälleen, että liian pitkä penni menee kaiken tarvittavan hankkimiseen, kun se raha on meillä todella tiukalla. Ja HUPS, taas sain ilmaiseksi kaikkea, nyt tuli takaisin joitain vaatteita, joita oli 1.ja 2.lapsellani ollut ja taas IHAN ILMATTEEKSI!!
Mä en tajua teidän ystäväpiiriä, SORI NYT!PIKKUISEN RAHANAHNEITA,OK, TIUKKAA ON, SO WHAT!Sitä saa mitä tilaa...
Kiitollinen avokätisistä ystävistäni :)

Alkuperäinen kirjoittaja neljä:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Minä tekisin aivan samoin! Itse säästin ensimmäisen lapseni vaatteet toiselle ja sitten annoin kaikki, erittäin hyviäkin pois ihan ilmaiseksi!!kolmas ilmoitti tulostaan ja ihmettelin, mistä nyt saan kaikki vaatteet takaisin...en saanut, Luojan kiitos! Vaan sainkin eräältä ystävältäni sitten kassi ja laatikkokaupalla pieniä vaatteita jälleen IHAN ILMAISEKSI! Taas kuvittelimme, ettei meille enää pienokaisia tule ja nyt ihan vaunuista, turvakaukaloista asti ANNOIN YSTÄVÄLLENI IHAN ILMAISEKSI. Kun neljäs ilmoitti tulostaan, huolestuin jälleen, että liian pitkä penni menee kaiken tarvittavan hankkimiseen, kun se raha on meillä todella tiukalla. Ja HUPS, taas sain ilmaiseksi kaikkea, nyt tuli takaisin joitain vaatteita, joita oli 1.ja 2.lapsellani ollut ja taas IHAN ILMATTEEKSI!!
Mä en tajua teidän ystäväpiiriä, SORI NYT!PIKKUISEN RAHANAHNEITA,OK, TIUKKAA ON, SO WHAT!Sitä saa mitä tilaa...
Kiitollinen avokätisistä ystävistäni :)

Pakko vielä lisätä edelliseen, että ystäviä kaikkiaan oli 6, joita ed.tekstissä mainitsin. :)

Pyydä niistä vaatteista saman verran kuin mitä huutiksessakin pyytäisit ja katso, suostuuko hän maksamaan sen verran. Jos hän pitää sitä liian kalliina, niin ehkei pyydä toista kertaa. Mutta jos suostuukin maksamaan saman hinnan, niin sehän olisi hyvä, koska silloin sulta jäisi kaikki se pakkaus- ja postitusvaiva, mikä huutiksessa on.

Rehellisesti sanot, miten toimit!

Itse annan osan vaatteista ilmaiseksi eteenpäin kavereille ja osan taas myyn ja osan säästän ja lainaan niitä kavereille, jotka sitten palauttavat ne niiden jäätyä pieniksi. Ja paljon myös vaihdellaan kavereiden kanssa. Vasta sain ystävältä itselleni Sandin neuletakin ja parit farkut kun annoin lastenvaatteita hänelle.

Yhteistyössä