Pitääkö lastenvaatteet lahjoittaa eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen tähän asti päässyt eroon meidän tytön pieneksi jääneistä vaatteista myymälle ne tuttavalle. Rikastumaan en ole päässyt, koska olen myynyt aika halvalla, mutta kuitenkin olen vähän rahaa saanut. Tällä hetkellä jokainen euro on tarpeellinen.

Nyt syntyi sukulaiselle tyttövauva. Pähkäilen tässä nyt, että pitääkö mun jatkossa lahjoittaa meidän tytön vaatteet sukulaiselle vai voinko edelleen myydä niitä tuttavalleni. Sukulainen ei ole suoraan kysynyt, että olisiko meillä vaatteita, enkä kehtaa mennä ehdottomaan, että voin jatkossa myydä hänelle, jos hän on valmis maksamaan niistä saman kuin tämä tuttavani. Monet kierrättää pienet lastenvaatteet suvussa, joten olenko minä ihan törkeä ja ahne, jos jatkossakin myyn tuttavalle, enkä lahjoita sukulaiselle? Mulle se pienikin raha olisi tarpeen ja nolottaa sanoa sukulaiselle, etten halua lahjoittaa vaatteita, jos on mahdollisuus saada niistä edes vähän rahaa.

Kyl mä oon myyny kirpparilla pojan vaatteita vaikka sukuun on poikia syntynytkin lisää...Toki oon joskus jotain antanu sukulaisten ja kavereiden muksuille mut välillä oon kirpparille ottanu pöydän ja myyny pois parhaimpia mitä en oo säästää halunnu ite

Et nyt varmaan ihan tosissas moista kysy? Tottakai sä teet omilla vaatteillas ihan mitä tykkäät. Mua henkilökohtaisesti suorastaan ärsyttää, kun sukulaiset/tuttavat tunkee meille vanhoja lasten vaatteita kassikaupalla. Vielä en ole keksinyt kuinka kohteliaasti kieltäytyisin...

Eihän sun ole niitä pakko ilmaiseksi antaa. Mä ainakin oon tehny silleen et ne jotka mulle ovat antaneet ilmaiseksi vaatteita ovat myös saaneet minulta ilmaiseksi jos on käyttöä ja sit jotkut olen myynyt huutiksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?!?:
Voit ihan itse päättää mitä teet vaatteille!!! Voit myös tarjota tälle sukulaiselle etuosto-oikeutta, tai jatkaa kaverille myymistä. =)

Niin kai voisin, mutta jos hän olettaa, että sukulaiset yleensä lahjoittaa vaatteita, ja minä menen sitten ehdottamaan, et tällä ja tällä hinnalla saat tämmöisen vaatteen, niin mitähän mahtaa ajatella. Kun joillekin lahjoitus on itsestään selvää ja sitten olettavat, että muutkin tekee niin.

sukulaiselta tosin voi kysyä jos haluaa ostaa mutta en mä ainakaan olettaisi että kaikki antaa ilmaiseksi vaikka tuore äiti olisinkin :) olethan itsekin maksanut niistä niin miksi ei seuraavakin käyttäjä
*muoks*(jos vaatteet ovat suht hyvässä kuosissa..)

Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Eihän sun ole niitä pakko ilmaiseksi antaa. Mä ainakin oon tehny silleen et ne jotka mulle ovat antaneet ilmaiseksi vaatteita ovat myös saaneet minulta ilmaiseksi jos on käyttöä ja sit jotkut olen myynyt huutiksessa.

meillä ei toimi se vaihtoehto, että minä antaisin hänelle jotain ja hän minulle vastaavasti jotain vaatetta, koska meidän tyttö on isompi ja heillä vauva.

No ainahan saat tehdä mitä haluat.

Oletko itse saanut vaatteita jostain? Itse pidän rajan vähintään siinä, että jos olen saanut ilmaiseksi vaatteita, laitan hyvän kiertään ja myös itse annan vaatteet. En ikinä kehtaisi edes pyytää rahaa semmoisista, vaikka eihän sitä kukaan tietäisi mitkä olen saanut ja mitkä olen itse ostanut.

Itse antaisin ilman muuta sukulaiselle niitä, jos he vaatteita tarvitsisi. En pyytäisi rahaa siitä. Olen myös antanut vaatteet lainaksi tuttavilleni, jotka vaikuttavat senverran ahneille, että jos ne omaksi olisin antanut, he olisivat itse myyneet ne itse käytön jälkeen.

Mulle tulee ainakin mieleen henkilöstä vain ahneus, jos on itse valmis ottamaan ilmaiseksi, mutta ei itse lahjoita mitään. Jos henkilö itse on sellainen ettei itse ota ilmaiseksi vaan antaa vaikka aina vähän rahaa, vaikkei toinen edes sitä pyydä, jotenkin vaatteiden myymisen tuollaisissa tilanteissa ymmärrän.

Meillä sisarusten kesken lahjoitetaan, muille ainakin tyrkytän rahaa. Ja minä tosiaan annan pois ja kysymättä tungen vaikka postiluukusta sisään että pääsen niistä eroon... :D

Mutta siis kuten yllä, esitä asia niin, että niitä saa ostaa.

Ei kai niitä pakko ole antaa, mutta mä annoin ILMAISEKSI pois tarpeettomat. Jopa rintarepun lahjoitin, vaikka oli käytetty vain 3-4kk.
Repun saja tosin itse halusi siitä antaa vähän rahaa nii otin vastan, mutta mitään e pyytänyt siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voit ihan itse päättää mitä teet vaatteille!!! Voit myös tarjota tälle sukulaiselle etuosto-oikeutta, tai jatkaa kaverille myymistä. =)

Niin kai voisin, mutta jos hän olettaa, että sukulaiset yleensä lahjoittaa vaatteita, ja minä menen sitten ehdottamaan, et tällä ja tällä hinnalla saat tämmöisen vaatteen, niin mitähän mahtaa ajatella. Kun joillekin lahjoitus on itsestään selvää ja sitten olettavat, että muutkin tekee niin.

No täytyy olla aika itserakas, jos olettaa, että toinen antaa sinulle vain sukulaisuuden perusteella vaatteet ilmaiseksi, jos saisi ne muutoin myydyksi... Voithan sanoa, että annat sukulaisalennusta. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja toisenlainen mielipide:
No ainahan saat tehdä mitä haluat.

Oletko itse saanut vaatteita jostain? Itse pidän rajan vähintään siinä, että jos olen saanut ilmaiseksi vaatteita, laitan hyvän kiertään ja myös itse annan vaatteet. En ikinä kehtaisi edes pyytää rahaa semmoisista, vaikka eihän sitä kukaan tietäisi mitkä olen saanut ja mitkä olen itse ostanut.

Itse antaisin ilman muuta sukulaiselle niitä, jos he vaatteita tarvitsisi. En pyytäisi rahaa siitä. Olen myös antanut vaatteet lainaksi tuttavilleni, jotka vaikuttavat senverran ahneille, että jos ne omaksi olisin antanut, he olisivat itse myyneet ne itse käytön jälkeen.

Mulle tulee ainakin mieleen henkilöstä vain ahneus, jos on itse valmis ottamaan ilmaiseksi, mutta ei itse lahjoita mitään. Jos henkilö itse on sellainen ettei itse ota ilmaiseksi vaan antaa vaikka aina vähän rahaa, vaikkei toinen edes sitä pyydä, jotenkin vaatteiden myymisen tuollaisissa tilanteissa ymmärrän.

En minä niitä vaatteita ole mistään saanut ilmaiseksi, ellei lasketa synttäri- tai joululahjoja tms. Mutta en ala eritellä vaatteiden alkuperää kun myyn ne. Eihän kaikkia voi edes muistaa mistä ne on tulleet.

No täytyy olla aika itserakas, jos olettaa, että toinen antaa sinulle vain sukulaisuuden perusteella vaatteet ilmaiseksi, jos saisi ne muutoin myydyksi... Voithan sanoa, että annat sukulaisalennusta. ;)

Ihmiset ajattelee tästä niin eri tavoin. Tässäkin ketjussa moni on sitä mieltä, että tottakai lahjoittaisi ilmaiseksi. Ja tätä mä just pohdinkin, että onko sukulaiseni samaa mieltä. En nyt ihan taida mennä kysymään, että kuulutko sinä niihin joiden mielestä ehdottomasti vaatteet kuuluu lahjoittaa sillä perusteella, et moni sukulaisilleen niitä antaa.

En minä niitä vaatteita ole mistään saanut ilmaiseksi, ellei lasketa synttäri- tai joululahjoja tms. Mutta en ala eritellä vaatteiden alkuperää kun myyn ne. Eihän kaikkia voi edes muistaa mistä ne on tulleet.

Lähinnä tarkoitin tuolla sitä, että jos on itse saanut käytettyjä vaatteita jostain ilmaiseksi, niin haiskahtaa ahneudelle, jos itse vaan myy, eikä mitään ikinä lahjoita. Eriasia on synttereiltä yms saadut lahjavaatteet..

Ihmiset ajattelee tästä niin eri tavoin. Tässäkin ketjussa moni on sitä mieltä, että tottakai lahjoittaisi ilmaiseksi.

Minäkin annan kaikki kiertoon ja ihan ilmaiseksi, kun en jaksa alkaa niitä myymään tai viemään minnekään. Silti ostan kaverilta/sukulaiselta mielelläni pientä korvausta vastaan, koska tiedän rahan olevan tiukoilla. Niin myös itsellä, ja siksi ostan mielelläni halvalla. =)

No voithan tehdä vaikka niinkin, että annat muutaman vaatteen ilmaiseksi ja loput myyt kaikessa hiljaisuudessa jollekin muulle. Tuskin tämä sukulainen olettaakaan, että saa teidän kaikki vanhat vaatteet? Tai ainakin kuulostaa uskomattomalta, jos näin tekee.

Itse en kehtaisi sukulaisilta (enkä kyllä tuttaviltakaan) pyytää rahaa vanhoista vaatteista, mutta jossain kirpparilla voisin niitä vaikka myydäkin.

Lähinnä tarkoitin tuolla sitä, että jos on itse saanut käytettyjä vaatteita jostain ilmaiseksi, niin haiskahtaa ahneudelle, jos itse vaan myy, eikä mitään ikinä lahjoita. Eriasia on synttereiltä yms saadut lahjavaatteet..

Enpä näköjään osannut lainata oikein... Ylläoleva siis multa

Yhteistyössä