K
"kyllästynyt"
Vieras
Olen ollut nyt 7 vuotta naimisissa mieheni (ammatiltaan rajavartija) kanssa. Meillä on 6v poika ja 1v kaksostytöt. Lisäksi meillä on lemmikkinä tanskandoggi. Mies on työnsä vuoksi paljon poissa kotoa, ja itse olen kotiäitinä. Kun mies lähtee töihin, niin on siis kerrallaan joku 4-6 päivää töissä.. Usein kun lupaa että voisi tulla aiemmin kotiin voi tulla äkillisiä peruutuksia ja hän joutuu jäämään pidemmäksi aikaa työmaalle.
Kun hän lähtee töihin, on edeltävänä iltana kuin perseelle ammuttu karhu. Ymmärrän kyllä, koska hänen täytyy sääoloista huolimatta lähteä monesti yölläkin ajamaan töihin 2h matkan päähän mutta purkaa sen sitten huutamalla ja meuhkaamalla!
Ja sitten kun tulee töistä, niin ei sekään mitään auvoista ole. Huutaa ja raivoaa, miksen ole siivonnut, miksei ole ruokaa pöydässä odottamassa? Lapset ikävöi isäänsä viikolla kovasti ja yritän parhaani mukaan antaa aikaani heille, ja lisäksi pitää huolta koirasta. Aina kun tiedän että milloin mies on tulossa kotiin yritän vähän järjestellä paikkoja, imuroin, laitan ruokaa jos tiedän tarkemmin milloin tulossa yms.. Mutta en ehdi mitään lattiasta kattoon puunausta tekemään kaikenmaailman myrkyillä.. Hänen mielestään näin pitäisi olla, koti kunnossa ja vaimokulta lieden ääressä kokkaamassa kun mies raskaan työn raatajana saapuu kotiin perheen luo.. :/
En vaan jaksa koko aikaa olla moppi kourassa, ja lisäksi mieskin saattaa tulla kotiin ihan yllättäen... Ei aina ilmoita kun tulee..
Työ stressaa miestäni ihan älyttömästi, sen huomaa siitä kun heti jos on muutamakin päivä vapaata töistä on ihan eri ihminen. Sitten kun työt lähestyy, hermot kiristyy.. Olen miehelle huomauttanut, että mitä jos vaihtaisi ammattia, hänellä on kuitenkin toinenkin koulutus olemassa, ei vaan koskaan sitten lähtenyt sille alalle..
Kun hän lähtee töihin, on edeltävänä iltana kuin perseelle ammuttu karhu. Ymmärrän kyllä, koska hänen täytyy sääoloista huolimatta lähteä monesti yölläkin ajamaan töihin 2h matkan päähän mutta purkaa sen sitten huutamalla ja meuhkaamalla!
En vaan jaksa koko aikaa olla moppi kourassa, ja lisäksi mieskin saattaa tulla kotiin ihan yllättäen... Ei aina ilmoita kun tulee..
Työ stressaa miestäni ihan älyttömästi, sen huomaa siitä kun heti jos on muutamakin päivä vapaata töistä on ihan eri ihminen. Sitten kun työt lähestyy, hermot kiristyy.. Olen miehelle huomauttanut, että mitä jos vaihtaisi ammattia, hänellä on kuitenkin toinenkin koulutus olemassa, ei vaan koskaan sitten lähtenyt sille alalle..