T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Yksi tuttu on samanlainen. Oletko keski-suomesta?
No jaa. Antaahan se sen vaikutelman, mutta varmaan se saattaa olla syykin. Että kun toinen tulee töistä kotiin niin ovella odottaa huutava tenava ja pahantuulinen puoliso.
Kyllä se töissäkäyväkin tekee töitä, eikä hengaa vaan 8h päivässä poissa kotoa. Siis "tahallaan".
Eikä tämä ole lusmumiesten puolustuspuheenvuoro, mutta tuntuu, että jos täällä usein valitellaan, et töissäkäyvä puoliso ei ymmärrä kuinka raskasta on olla himassa, niin hitto näyttää se toimivan toisinkin päin.
:O
Sanoinko mä, että pitää hoitaa kaikki yksin?
Pointti oli, että ehkä se hengähdystauko työn ja kodin välillä tulee tarpeeseen. Ja sit jaksaa paremmin.
Ja mun mielestä kyllä siihen, että KUMMANKIN puolison pitäis ajatella sitä toista ja sen toisen viihtyvyyttä ja jaksamista. Ei niin, että jompikumpi menee solmuun ja tekee kaiken, jotta arki toimis ja toinen rönäis sohvalla. Musta tää on jollainlailla, ainakin meidän lähipiirissä, unohdettu.
Mä ymmärrän myös hyvin miksi miehesi ei vaihtaisi toiseen työpisteesee. Siellä ei olisi niitä samoja työkavereita, jotka varmastikin vaikuttavat paljon työviihtyväisyyteen. Kohtuullista olisi, että miehesi tekisi vähemmän ylitöitä (joihin työnantaja ei voi pakottaa kuin painavasta syystä) ja tuli suoraan kotiin. Musta olisi ok, että miehesi jäisi joskus kahville, jos työpaikalla ystäviä. Ei kuitenkaan joka päivä tai välttämättä joka viikkokaan.
Mitä kerroit viime päivistäsi, kuulostaa siltä että miehesi on jatkuvasti, joko töissä, ylitöissä, harrastuksissa tai kavereiden kanssa. Milloin sä pääset kavereita tapaamaan iltaisin ilman vauvaa? Ei kuulosta reilulta. Onko miehesi jollain asteella kyvytön ymmärtämään, että sä tarvit samalla tavalla virkistystä kuin hän? Ja mielestäni ei kuulosta, että hän on täysin sitoutunut perheeseen.
siis se ongelma olikin se että mies ei heti tullu töistä kotiin juoksu jalkaa vaan kehtaa juoda siellä kahviakin.... hyi tuhma poika.... kannattaa ottaa arestipenkki käyttöön ja istuttaa siinä aina kun ei tottele äitiä ja tekee tuhmia.
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26511851:jospa miestä ei huvita tulla kotiin. vaikutat juuri sellaiselta, joka aloittaa aina saman virren narisevalla äänellä, että taas oot kymmenen minuuttia myöhässä. mulla on ollut täällä niin ja niin plaa plaa
Meillä mies tekee töitä 7-16 ja matkoihin menee 30min/sivu. Eli lähtee 6.30 ja palaa 16.30. Tästäkin ajasta käy kahtena arkipäivänä salilla iltaisin jossa menee 2h..
Mutta ei mua harmita. Sen ajan kun on kotona, on kunnolla läsnä. Touhuaa lasten kanssa ja laittaa iltapalaa, siivoilee keittiön ja kylvettää lapset, laitta nukkumaan jne.. Oikein ärsytti kun oli lomalla ja pelaili vaan pleikkaa kaiket päivät.. Mielummin pitkään töissä ku toimettomana kotona..![]()