Miten saisin mahdollisimman nopeasti siivottua (mutta hyvin)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ketsa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"ketsa"

Vieras
Mulla olis tänään illalla muuta hommaa ja pitäis tässä iltapäivällä hoitaa lapsi ja siivota. Miten teette hyvän perussiivouksen nopeasti? Mulla menee aikaa siihen jahkailuun ja sitten rupean siivoamaan liian tarkasti ja aikataulut venyy ja paukkuu... Vinkkejä otetaan vastaan! Mistä aloittaisin, mitä sitten jne.? Kiitos avusta!

Järjestelmällisesti ylhäältä alaspäin. Ensin mopilla tavarat yhteen kasaan, lajittelet huonekohtaisesti ja viet huoneisiin paikoilleen. Sitten aloitat huone kerrallaan pyyhkimällä pölyt, imuroit, peset lattiat ja laitat ikkunan auki ja suljet oven. Näin säästät askelia ja aikaa. :)

mulla melkein jokapäivänen perussiivous vie sen tunnin maksimissaan. ja siinä välissä kyl pitää käydä millon mitäkin tekemässä muutaki. eli keittiö siistiksi->tiskien laitto siis, imurointi (jos laiskottaa, niin jättää ne sohvien ja sänkyjen aluset imuroimatta ja imuroi vaan näkyvimmät alueet) luuttuaa mattojen välit ja pyöräyttää wc-pöntön ja lavuaarin pesuaineen kans puhtaaks. siinäpä ne. :)

Mä oon niin epäjärjestelmällinen kun olla ja voi, mutta voisihan tuota yrittää. Eli ensin tavarat... Aloitan keittiöstä, siellä on tiskipöytäkin ku pommin jäljiltä : / Kauanko teillä menee yleensä aikaa???

Mä imuroin aina koko huushollin ja rullailen matot pois edestä, vien pihalle jos sää sallii, pyyhin pölyt ja järkkäilen tavarat paikalleen (lähinnä lapsen lelut), siivoan vessat ja pyyhin lattiat nihkeällä, matot paikalleen. Mulla menee noin 1-1,5 tuntia jos olen reipas, koti on 3 kerroksessa, joten joskus teen niin että siivoan kerroksen kerrallaan alusta loppuun. Meillä on vähän turhaa tavaraa ja avohyllyjä, joten pölyjen pyyhkiminen käy sukkelaan, myös lattioiden siivoaminen helpottuu kun matot ei ole edessä, vaikka ei meillä kyllä kovin paljoa noita mattojakaan ole.

Nyt sentään on jo tiskikone pyörimässä, kohtahan tässä pääsee imuroimaan keittiön lattiaa. Meillä pitäisi työhuoneeseen saada jotain ratkasuja iakaseksi, on sellanen papereitten kasautumispesä'

Mietin et miten sais lapsen siivoomaan huoneen se ei suostu ja kiristys ei auta eikä lahjominen(siis sil on liiaan isot vaatimukset esim 100€ huoneen siivoomisesta)?

Itse siivoan 1 tunnin päiväst esim maanantaina imuroin tiistaina pyyhin pölyt................. ja niin edelleen.

Osta leveä nivelletty lasta/kuivain.
Laita "märkä " pyyhe päälle ja pyyhi latttiat. Ei tarvi imuroida. Pyyhe kerää roskat.
Ota aina uusi pyyhe märäksi. Huuhtele ne ja pese pesukoneessa.
Nopeaa.

Nyt on varmaan myöhäistä neuvoa. Meillä tuossa (olen töissä ja kysyin ammattilaiselta) laitoshuoltaja sanoi, ettei pikaisessa kodin siivouksessa imuroi ollenkaan, pyyhkii vain nihkeällä (älkää kysykö mitä tarkoittaa nihkeä, minusta se on kostea, muttei kuulema ole sama asia :ashamed:) vapaat lattiapinnat, järjestää tavarat ja siivoaa vessat. Hänen rempseään tyyliinsä vie kuulema 80 neliön asunnon pikasiivous tuolla tyylillä 30min.

Tämä ei taida auttaa jos ap:lla on yleissiivo sitä luokkaa, että tiskipöytäkin on 'pommin jäljiltä'.

Yhteistyössä