Miten petturin saa kiinni?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vielä toivoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vielä toivoa

Vieras
Sain selville asioita, joita en olisi ikinä voinut uskoa... Mistä tietää pettääkö mies, jos ei voi täysin sitä todistaa?

Mieheni on aina ollut rehellisen oloinen. Olemme yhdessä töissä, ja viihdymme muutenkin yhdessä joka päivä. Molemmat siis toistemme seurassa. Ihan vähän aikaa sitten mieheni sähköposti oli unohtunu auki. Siellä oli viestiä naiselta, jonka kanssa tiesin hänen olevan kaveri, vaikkeivat he näekään toisiaan. Heillä on ollut joskus yö yhdessä ennen meitä, mutta olen hyväksynyt sen.

He sopivat viestien avulla, että mieheni maksaa tälle naiselle useita satoja euroja, "koko yön jutusta".... Sydämeni rikkoutui.

Tämä keskustelu oli käyty monen kuukauden aikana. Mieheni sanoi, että haluaa vain seikkailua. He sopivat tietyn viikonlopun. Muuta ei keskustelussa enää mainittu, sillä nainen antoi puhelinnumeronsa miehelleni. Tuona viikonloppuna mieheni sai yllättävän työreissun, josta en ollut kuullut aikaisemmin. Tämä tapahtui ennen kuin tiesin koko keskustelusta. Kysyin mieheltäni, onko hän pettänyt minua. Kirkkain silmin hän vannoo, ettei ole. Ja jos en tietäisi tuota asiaa, uskoisin se, sillä näen ihmisten läpi hyvin helposti, enkä luota helpolla. Mieheni täytyy olla joko äärimmäisen hyvä valehtelija tai rehellinen. En voi sanoa lukeneeni hänen postiaan, sillä sehän on rikollista, ja hän voisi kieltää kaiken olleen vain vitsailua (?). Onneksi tulostin kirjeet itselleni talteen, sillä hän on poistanut ne itseltään.

Katsoin mieheni kännykän muistista, löytyykö naisen numeroa. Se oli miehen nimellä! Saadakseni asiaan varmuutta tilasin puhelunerittelyn hänen numerostaan, yritysnumero kun on. Jospa saisin sieltä tietää, oliko hän tuolloin "työreissun" aikaan yhteydessä tähän naiseen. Naiseen en aio ottaa mitään yhteyttä, en tunne häntä, eikä mieleni tee mieli nöyryyttää itseäni.

En voi uskoa, että mieheni olisi tehnyt sitä minulle. Olemme molemmat alle 30-kymppisiä, meillä on vilkas seksielämä ja tiedän, että olen kaunis. Nyt ei kyllä enää tunnu siltä. Miksi siis? Olen aivan liian kiltti aina kaikille, ehkä siinä syy.

Mieheni on jäänyt minulle kiinni viestien laitosta tutuille naisille, tosin kun on ollut humalassa. Joku on tullut minulle sanomaan, että hän on pettänyt minua monien naisten kanssa, mutta näitä juttuja en ole uskonut, sillä niiden puhuja on lievästi sanoen hullu, ja ajankohdat eivät ole voineet pitää paikkaansa.

Pahinta tässä on se, että jos tämä on totta, niin se ei ole tapahtunut kännipäissään jossain "vahingossa", vaan se on suunniteltu juttu. Ja huoran kanssa, joka vielä on tunnettu ihminen. Minulla ei ole ketään, josta puhua tästä asiasta.

Pahinta tässä on epävarmuus. Maailmani on hajonnut, mutta pelkään sen särkyvän lopullisesti.

se ei ole salaa tonkimistä jos avonaista lootaa katsoo, itsehhän sen on auki jättänyt. Kerro miehelle, mutta älä kerro, että tulostit ne.
Joskus on niin, kun tuntuu liian hyvältä, ollakseen totta, onkin jotakin ihan muuta.

Mies on siis useamman kerran jäänyt kiinni toiminnasta joka ei ole teidän parisuhteessa hyväksyttävää. Miksi sinun pitäisi saada lisätodisteita? Oletko lähdössä vai jäämässä? Jos lähdet, niin pakkaa vain kamasi tai hänen, riippuen siitä kumman asunto on. Älä selitä, äläkä kysele mitään. Siinähän mies sitten arvuuttelee, että mikä oli se mokansa, joka sai sinut näin toimimaan. Vaikeaahan se on, mutta epäilen ettei miehesi kylmä laskelmointi tuosta muutu.

Kurja tilanne, etenkin jos ei ole ystävää jonka kanssa asian jakaa.

kannattaa uskoa sitä tunnetta joka itsellä on. Joku osa taas ei halua millään uskoa, koska asia on niin tuskainen, ja asiaa selittelee itselleen parhain päin.

Etköhän ap tiedä itsekin, että et voi vaan painaa asiaa villaisella ja jatkaa eteenpäin kuin mitään ei olisi. Itse sanoisin miehellesi, että "tiedän, että olet pettänyt minua, ja se miten siitä selvitään, riippuu nyt sinusta ja siitä miten rehellinen pystyt olemaan". Älä käy vääntämään tai kuuntelemaan mitään selityksiä ja hämmästystä. Älä kerro mitä tiedät, kerro vain tietäväsi, toista sitä lausetta kunnes miehesi sen tajuaa. Useat valehtelijat suuttuvat siinä vaiheessa, yrittävät kaataa tilanteen toisen vainoharhaisuuden niskoille. Päätä etukäteen, että et provosoidu siitä.

ja ainakin minusta miehesi on joka tapauksessa ylittänyt rajat meilailemalla toiselle naiselle kuten on tehnyt.

Parhaiten asiat selviävät kun nostaa kissan pöydälle. Ja jos miehesi vain vääntää ja vääntää, niin ota taskustasi lappu, jossa on naisen numero, ja ilmoita soittavasi hänelle juuri siinä hetkessä ja selvittäväsi asian. Miehes varmaan taas siinä vaiheessa syyttää sinua vaikka mistä, mutta anna syyttää.

Ja heti alkuun voimia sinulle. Toisen seikkailun halu ei ole sinun vikasi. Jos elämä alkaa tuntumaan liian tasapaksulta, on toisella parisuhteessa velvollisuus ilmaista tämä ja miettiä yhdessä mitä tehdään. Kukaan ei voi lukea toisen ajatuksia. Se on yhteistä antamista ja saamista.

Minulle tuli mieleen, että ennen kuin otat asian uudelleen esiin, niin olisiko sinulla mitään mahdollisuutta selvittää tuota tyoreissun todellisuutta? Eli minne meni, miksi ja saada siitä tietoa jotenkin? Saisit hieman varmuutta asiaan. Jotkut pettäjät ovat niin hyviä valehtilejioita, tietysti siksi, etteivät halua menettää. Jos sinussa on hiukankaan epävarmuutta, kääntää pettäjä asian päälaelleen ja sinä jäät edelleen epävarmaksi asiasta. Hiljalleen mielikuvitus paisuttelee asiaa ja lopulta alkaa tuhoamaan suhdetta kuin syopä, vaikka tilanne oikeasti olisi aiheeton, siis loppupeleissä.
Todisteen miehesi pettämishalusta olet jo saanut! Nyt vain pitäisi saada tapahtuman kulku vielä selväksi. Jos mitävn ei tapahtunut, niin jo nuo mainitsemasi seikat kyllä puhuvat sen puolesta, että tilanne vaatii jokatapauksessa selvittämistä, paljon puhumista. Ajatuksesta on pitkä matka tekoihin, mutta jo toiselle tuollaisen ehdottelu on aivan selvä rajanylitys asiassa!

Haulauksia sinulle sisko kulta.

Mitä tuossa enää pähkäilemään? Mies on suunnitellut pitkään huorissa käymistä, erittäin todennäköisesti siellä käynytkin. Lisäksi vongannut muita naisia (känni ei ole hyväksyttävä tekosyy) ja varmaan pettänytkin kun kerran ihan sinulle asti on siitä tultu sanomaan. Anteeksi nyt vain, mutta olet iiihhaaannn liian sinisilmäinen. Todellisuuden myöntäminen itselleen varmasti sattuu ja hitosti, mutta sulkemalla silmäsi elät koko ajan valheessa.

Mielestäni paras teko olisi pakata kimpsut ja kampsut, läväyttää tulostetut kirjeet keittiön pöydälle ja huutaa hyvästit ulko-ovelta, kun lähdet iäksi.

No, jos ei ihan noin raju manööveri onnistu, niin kyllä mielestäni voit sanoa nähneesi tuon yhden kirjeen, joka oli jäänyt auki koneelle (eli se, missä hinnasta sovitaan). Kysy suoraan, mitä se tarkoittaa, ja onko miehellä sille jotain muuta uskottavaa selitystä kuin huorissakäynti. Et tee väärin, vaikka mies miten vinkuisi kirjesalaisuudesta tms. Jos hänellä ei ole mitään salattavaa, uskottava selitys löytyy. Jos taas kyse on siitä mitä luuletkin, hän on suurempi syyllinen kuin sinä, ja itsepä aloitti tuon epäluottamustilan välillenne.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä toivoa:
En voi uskoa, että mieheni olisi tehnyt sitä minulle. Olemme molemmat alle 30-kymppisiä, meillä on vilkas seksielämä ja tiedän, että olen kaunis. Nyt ei kyllä enää tunnu siltä. Miksi siis? Olen aivan liian kiltti aina kaikille, ehkä siinä syy.

Älä käännä asiaa itseäsi vastaan. Teot joita miehesi tekee, eivät liity mitenkään sinuun, vaan häneen itseensä.

Minua ei tietääkseni ole petetty koskaan. Yhden kerran tiedän, että silloinen miesystäväni viritteli jotain. Se oli aikaa kun nettitreffit yms tekivät tuloaan. Huvituksena alkanut surffailu sai siivet alleen.
Sain tietää asiasta vahingossa ja kysyin häneltä onko hänellä minkälaiset fiilikset meidän suhteen suhteen. En kuitenkaan hänelle maininnut tietojani. Olimme olleet yhdessä noin vuoden. Mies oli hämmästynyt kyselyistäni ja oli sitä mieltä että olen hänen elämänsä nainen.

Jätin miehen. Erosimme ystävinä ja jälkikäteen hän kertoi koko jutun, kun suoraan sanoin tietäväni. Mies on luonteeltaan aika vilpertti edelleen. On ollut naimisissakin jo muutaman vuoden, mutta edelleen lähettelee viestejä minulle, josko lähtisimme yhdessä muistelemaan menneitä. Jotkut ne eivät vaan opi, eivätkä muutu. Ja huomautuksena vielä. Mies sanoo rakastavansa vaimoaan ja he sopivat toislleen. Silti mies on valmis riskeeraaman kaiken yhden hauskan viikonlopun kustannuksella.

Vielä jatkan. Suhteen lopettaminen ei todellakaan ollut henkisesti helppoa, mutta ehdottomasti parasta minulle. Sinun tilanteesi tietysit vielä vaikeampi, jos teillä on yhteiset lapset ja pidempi historia muutenkin taustalla.

Ei mies rahaa (kai) seksistä ole koskaan ottanut, eli 'huora' on väärä sana. Jotkut miehet vain ovat luonteeltaan sellaisia, että erottavat seksin ja rakkauden tehokkaasti toisistaan. Heille seksi vieraan kanssa on sama kuin joillekin kotiruoan ystäville mäkkärissä syöminen.

Sain selville asioita, joita en olisi ikinä voinut uskoa... Mistä tietää pettääkö mies, jos ei voi täysin sitä todistaa?

Jo pelkkä kysymys osoittaa, että suhteessanne on huomattavasti paljon suurempi ongelma, kuin mahdollisesti satunnainen uskottomuus...

Ja jatko kuittaa koko tilanteen:
Ihan vähän aikaa sitten mieheni sähköposti oli unohtunu auki. Siellä oli viestiä naiselta, jonka kanssa tiesin hänen olevan kaveri, vaikkeivat he näekään toisiaan. Heillä on ollut joskus yö yhdessä ennen meitä, mutta olen hyväksynyt sen.

He sopivat viestien avulla, että mieheni maksaa tälle naiselle useita satoja euroja, "koko yön jutusta".... Sydämeni rikkoutui.
Kysyin mieheltäni, onko hän pettänyt minua. Kirkkain silmin hän vannoo, ettei ole. Ja jos en tietäisi tuota asiaa, uskoisin se, sillä näen ihmisten läpi hyvin helposti, enkä luota helpolla. Mieheni täytyy olla joko äärimmäisen hyvä valehtelija tai rehellinen. En voi sanoa lukeneeni hänen postiaan, sillä sehän on rikollista, ja hän voisi kieltää kaiken olleen vain vitsailua (?). Onneksi tulostin kirjeet itselleni talteen, sillä hän on poistanut ne itseltään.

Katsoin mieheni kännykän muistista, löytyykö naisen numeroa. Se oli miehen nimellä! Saadakseni asiaan varmuutta tilasin puhelunerittelyn hänen numerostaan, yritysnumero kun on. Jospa saisin sieltä tietää, oliko hän tuolloin "työreissun" aikaan yhteydessä tähän naiseen. Naiseen en aio ottaa mitään yhteyttä, en tunne häntä, eikä mieleni tee mieli nöyryyttää itseäni.

Ihan vähän aikaa sitten mieheni sähköposti oli unohtunu auki
näen ihmisten läpi hyvin helposti, enkä luota helpolla.
En voi sanoa lukeneeni hänen postiaan, sillä sehän on rikollista,
Onneksi tulostin kirjeet itselleni talteen, sillä hän on poistanut ne itseltään.
Katsoin mieheni kännykän muistista, löytyykö naisen numeroa
Saadakseni asiaan varmuutta tilasin puhelunerittelyn hänen numerostaan,

Vaikka sinä et haluaisi nöyryyttää itseäsi, olet sen jo tehnyt. Kuka oikeasti tonkii toisen postia tai puhelinta?

Känni ei ole ikinä mikään puolusteltava selitys epäluotettavalle, törkeälle käytökselle. Minusta merkit ja todisteet ovat ihan selvät - mitä vielä odotat? Hameväen perässä juokseva, valehteleva mies ei varmaankaan ole ihannemiehesi. Ja usko minua, sisko; se seksi on varmasti ukkosi mielestä hyvää muidenkin kanssa. Miksi muuten tarjoaisi rahaa koko yöstä ja naputtelisi vieraille naisille? Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi kusipäisten ihmisten kanssa, siispä ryhdistäydy ja näytä pettäjälle närhen munat!

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Vaikka sinä et haluaisi nöyryyttää itseäsi, olet sen jo tehnyt. Kuka oikeasti tonkii toisen postia tai puhelinta?

Heh, jokainen, joka välittää itsestään, lukee sen postin, joka koskee myös itseään.
Teini näytti minulle kuvia sähköpostistaan ja unohti kirjautua ulos. En avannut postilistaa, ja kirjauduin hiljaa ulos. En olisi mitenkään voinut lukea hänen postejaan, mutta puolison, joka on pettänyt luottamuksen, postit olisivat varmaankin hieman kiinnostavampia?

Ajattelen taas kerran eritavoin kuin 'no'. Mielestäni vastuulliseen vanhemmuuteen kuulu se, että tietää mitä nuori tekee. Sanoinkin kerran miehelleni, että lapsilla on rajattu kirjesalaisuus. Ihan sama mitä sanoo laki. Kyse oli irc-galleriasta. Maailma muuttu meitä nopeammin, enkä tiedä, kuinka hyvin esim. netin vaarat olivat selvillä (puheista huolimatta) nuorelle. Ei ole pitkäkään aika, kun poliisi sai pk-seudulla kiinni lasten hyväksikäyttäjiä, uhreiksi oli joutunut satoja(!) nuoria. Myös mahdolliset päihdekokeilut tai jopa koukut saattavat paljastua näin. Kun mietin, kumpi on pienempi paha, minun urkkiminen vaiko lapsen turvallisuus, valitsen ehdottomasti noin. En toki päivittäin asioita tutkinut, enkä lukenut sen kummemin mitään. Katsoin vaan esim. postituslistaa yms. ja selailin ircin sisällön.

Aikuisen ollessa kyseessä, voisi olettaa hänen tuntevan tekojensa seuraukset. Suhteeni perustuu luottamukseen, enkä sitä etukäteen murehdi (eli tongi esim puhelinta, s-postia, vakoile tms.). Jos jotain tapahtuu, tapahtuu se minun toimistani riippumatta. Jos pettäminen olisi jo tapahtunut, niin miksi itse vääntää sitä puukkoa haavassa ja penkoa täsmätietoa tapahtuneesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Ajattelen taas kerran eritavoin kuin 'no'. Mielestäni vastuulliseen vanhemmuuteen kuulu se, että tietää mitä nuori tekee. Sanoinkin kerran miehelleni, että lapsilla on rajattu kirjesalaisuus. Ihan sama mitä sanoo laki. Kyse oli irc-galleriasta. Maailma muuttu meitä nopeammin, enkä tiedä, kuinka hyvin esim. netin vaarat olivat selvillä (puheista huolimatta) nuorelle. Ei ole pitkäkään aika, kun poliisi sai pk-seudulla kiinni lasten hyväksikäyttäjiä, uhreiksi oli joutunut satoja(!) nuoria. Myös mahdolliset päihdekokeilut tai jopa koukut saattavat paljastua näin. Kun mietin, kumpi on pienempi paha, minun urkkiminen vaiko lapsen turvallisuus, valitsen ehdottomasti noin. En toki päivittäin asioita tutkinut, enkä lukenut sen kummemin mitään. Katsoin vaan esim. postituslistaa yms. ja selailin ircin sisällön.

Aikuisen ollessa kyseessä, voisi olettaa hänen tuntevan tekojensa seuraukset. Suhteeni perustuu luottamukseen, enkä sitä etukäteen murehdi (eli tongi esim puhelinta, s-postia, vakoile tms.). Jos jotain tapahtuu, tapahtuu se minun toimistani riippumatta. Jos pettäminen olisi jo tapahtunut, niin miksi itse vääntää sitä puukkoa haavassa ja penkoa täsmätietoa tapahtuneesta.

Minä rakastan lastani ja luotan häneen täysin; hän on minulle luottamuksensa osoittanut ja on monessa asiassa näyttänyt olevansa ehkä liiankin aikuinen, Erittäin viisaine mielipiteineen. Huomaisin kyllä, jos en voisi häneen luottaa. Minä annan hänelle vastuuta, sillä hänellä tulee olemaan vastuu itsestään jo muutaman vuoden kuluttua. Minä olen kasvattajana sellainen, että minä en pakota, enkä käytä väkivaltaa, koska "rakastavan ihmisen neuvoja uskotaan". Minä kyllä pyydän ja nakitan tehtäviä, mutta ne tehdään, eikä edes osoiteta mieltä. helppo nuori, kyllä vähän pitäisi paiskoa ovia, mutta kun ei, Opetankin hänelle kieltäytymistä ja omaa harkintaa.

Tiedätkö, 'no'. Varmasti noiden satojen lasten joukossa oli myös paljon sellaisia, joiden vanhemmat luottivat lapseensa. Minäkin luotan omiini. Silti, lapsi ei ole vielä valmis paketti. Hän tekee virheitä, eikä aina ole kyvykäs arvottamaan mitä voi tehdä ja mitä ei.

Esimerkkiinä kerron, kuinka lapseni koulussa aikoinaan oli huumetesti sokko-otannalla. Lapseni kuului tuohon ryhmään. Opettaja soitti ja kysyi, saako lapseni testata. No tietysti sai, vaikka luotin ja tiesin ettei hän mitään aineita käytä. Moni vanhempi oli testaamisen kieltänyt. jälkikäteen kuulin, että yksi nuorista jonka vanhemmat olivat testaamisen kieltäneet, jäi kannbistuotteista kiinni. Tämänkin nuoren vanhemmat siis luottivat ja uskoivat. Mistähän johtuukin, että näitä 'hyvien perheiden' nuoria 'tunnollisia' jää kiinni esim. juuri huumeista?

Vielä. Ei pitäsi niin sokeasti uskoa ja luottaa omaan kaikkivoipaisuuteensa. Omasta nuoruudestani voin sanoa, että jotkin asiat mitä tuli silloin tehtyä, tuntuivat hyvinkin hienoilta jutuilta silloin. Jälkikäteen ajatellen ei. Ei sitä nuorena aina ymmärtänyt omaa parastaan, vaikka niin vanhemmat uskoivat.

Vielä. Ei pitäsi niin sokeasti uskoa ja luottaa omaan kaikkivoipaisuuteensa. Omasta nuoruudestani voin sanoa, että jotkin asiat mitä tuli silloin tehtyä, tuntuivat hyvinkin hienoilta jutuilta silloin. Jälkikäteen ajatellen ei. Ei sitä nuorena aina ymmärtänyt omaa parastaan, vaikka niin vanhemmat uskoivat.

Niinpä, mutta virheistä myös opitaan. Monen naisen olisin toivonut eläneen oikean murrosiän, eikä olleen kiltti vanhempiensa toiveita toteuttava nukke. Tämä nukke sitten kokee murrosikänsä 35v kun hänen viimeinen lapsensa on 4+ v ja silloin se tuottaa huomattavasti suuremman tuskan ja huomattavasti syyttömättömille...

Tämän päivän virheet ovat monesti suurempia kuin mitä meidän aikamme (esim. juuri nuo huumeet ja nettihyväksikäytöt). Meiltä nykyvanhemmilta vaaditaan paljon enemmän tietämystä ja taitoa kuin ennen vanhaa, jolloin monesti se pelkkä maalaisjärki riitti. Tässä apuna voi olla kurkkaaminen esim. juuri tuonne irkkiin.

Tämän päivän virheet ovat monesti suurempia kuin mitä meidän aikamme (esim. juuri nuo huumeet ja nettihyväksikäytöt). Meiltä nykyvanhemmilta vaaditaan paljon enemmän tietämystä ja taitoa kuin ennen vanhaa, jolloin monesti se pelkkä maalaisjärki riitti. Tässä apuna voi olla kurkkaaminen esim. juuri tuonne irkkiin.

Minä ehkäisin tämän asian niin, että lapsi ei saanut aivan nuorena tietokonetta tai televisiota omaan huoneeseensa, vaan sitä käytettiin vain olohuoneessa ja tavallaan valvovan silmän alla. Mutta se on totta, että sinisilmäinen ei saa olla ja pitää tietää mitä tehdään ja missä.

"huomattavasti syyttömättömille... " mikä on syyttömättömille? Tarkoitatko syyttömille? Mitens ne 35 v miehet? ...
oletko se 4 v lapsi ja kokenut tuon?