miten parisuhteen aloitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mansikkakori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mansikkakori

Vieras
Olen tavannut ihanan miehen. Olemme tapailleet muutaman kuukauden sillain salaa tavallaan..että lapsi ei oo ollu kotona kun ollaa tapailtu.. miten ottaa lapsi mukaan suhteeseen? miten kertoa lapselle suhteesta? miten suhde vaikuttaa lapseen? miten sitten kun tilanne lapsen isän kanssa tulehtunut vaikka erottu 3 vuotta sitten.. niin kun se saa tietää suhteestani lapselta varmaan?

lapsi on 5 vuotias poika.. mietin että miten olisi mahdollisimman pehmeä lasku tähän että lapsen ja minun elämään tulisi mies..

help?

Itse esittelin 5-vuotiaalle lapselleni nykyisen mieheni "äidin kaverina". Mies kävi alussa vain muutamia tunteja luonani ja lähti aina yöksi kotiin. Jossain vaiheessa lapsi kysyi, voisiko äidin kaveri jäädä yöksi.

Takapakkia tuli kuitenkin, kun lapsi tajusi missä mennään (samassa sängyssä nukkuminen, halailu/pusut). Siitäkin päästiin muutamassa vuodessa yli, ja nyt kuuden vuoden jälkeen kaikki on hyvin. :)

ehkä typerä kysymys mutta miksi et hoitanut suhdetta lapsen isään kuntoon? se olis lapsenki kannalta ollut paras vaihtoehto(jos välit isään on edelleen tulehtuneet,niin ilmeisesti hän siis vielä välittää sinusta).

otatko huomioon sen että vaikka nyt ois kuinka ihanaa uuden miehen kanssa niin kyllä niitä ongelmia hänenkin kanssaan tulee,erimielisyyksiä,riitoja.. ongelmat ei oo ehkä ne samat,mutta et sä mistään suhteesta ongelmitta selviä...

niin minust oleellista suhteen onnistumisen kannalta on se että sitoutuu,silloin etsii ratkaisut ongelmiin,eikä pakene. ne ongelman ratkaisutaidot taitaa olla merkittävämmässä roolissa kuin ongelmat itse.

tiedätkö miltäsiitä lapsesta tuntuu sitte kun tuo mies päättää jättää sinut joskus ja lapsi on kiintynyt mieheen? äläkä sano että näin ei käy,niinhän minäkin luulin! vaan niinpä vaan kävi.

Yhteistyössä