Terhi
Omat rahat, omat menot. En halua kustantaa palkallani mieheni ostoksia. Ja haluan ostaa ihan mitä haluan omalla palkallani raportoimatta asiasta sen enempää miehelleni.
Eipä tulot juuri pienemmät voisi olla.Kaksi vuotta työmarkkinatuella,nyt osa-aikatyö ja pienpalkkainen sivutyö.Ja mies työtön ja ilmeisen työhaluton.Alkuperäinen kirjoittaja täh:Olisi mielenkiintoista tietää, että monellako sellaisella naisella joka täällä puhuu "perheen rahoista" ja yhteisestä tilistä on pienet tulot? Että on oikeestaan turha olla mitään omaa tiliä, kun se olisi koko ajan miinuksella ja pitäisi olla mies siirtämässä rahaa koko ajan?
Mä olen se meistä jolla on vähemmän varallisuutta ja huonompi palkka (tosin erot on hiuksen hienot, oon mä joskus ansainnut enemmänkin)Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:Samaa mietin minäkin. Meillä minulla on hieman parempi palkka. Mutta omasta tilistä pitäisi kynsin hampain, vaikka olisin se huonompituloinen. Sen verran pitää kunnioittaa feministiesiäitejä.Alkuperäinen kirjoittaja täh:Olisi mielenkiintoista tietää, että monellako sellaisella naisella joka täällä puhuu "perheen rahoista" ja yhteisestä tilistä on pienet tulot? Että on oikeestaan turha olla mitään omaa tiliä, kun se olisi koko ajan miinuksella ja pitäisi olla mies siirtämässä rahaa koko ajan?
Pienet tulot nyt kyllä, hoidan lapsia kotona.Alkuperäinen kirjoittaja täh:Olisi mielenkiintoista tietää, että monellako sellaisella naisella joka täällä puhuu "perheen rahoista" ja yhteisestä tilistä on pienet tulot? Että on oikeestaan turha olla mitään omaa tiliä, kun se olisi koko ajan miinuksella ja pitäisi olla mies siirtämässä rahaa koko ajan?
Jos olet oppinut elämään epätietoisuuden kanssa, miten olet sen tehnyt? Olet kuitenkin joutunut muokkaamaan käytännön elämääsi aika kovallakin kädellä saamatta vastineeksi rehellistä tietoa ja tulevaisuuden näkymien ja toiminnan realistista miettimistä. Tilanteesi kuulostaa omaan korvaani epävakaalta ja rauhattomalta, mikä on tavallaan tosi kieroa, koska tilanteeni on niin samankaltainen.Alkuperäinen kirjoittaja keijunmekko:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En tiedä juuri mitään. Vähän aikaa sitten kävi ilmi, että ulosotossa on n. 15000 euroa. Kohteita en lapulta saa nähdä enkä myöskään tiliotteiden tapahtumia. Vaikka tuon ulosoton kolmanneksen laskisi tililtä pois, rahaa häviää silti satoja euroja kuukaudessa enemmän kuin järkeni menoihin suhteutettuna tajuaa. Olen tässä nyt sitten jo hetken nieleskellyt sitä, että mitä ihmettä pitäisi ajatella ja tehdä....
Eipä ole minullakaan tietoja paljonko ja minne on miehellä ulosotossa. Kaikki huushollissa on omissa nimissäni,mies kun ei saisi edes puhelinliittymää maksuhäriöidensä takia.
Mystisesti katoaa miehen rahat,kunpa olisin tiennyt tilanteen ennen yhteen asettumista.
Näin meilläkin.Alkuperäinen kirjoittaja feger:Yhteinen tili, yhteiset murheet rahatilanteesta
No niin peesi tälle, meillä on yhteinen tili ja yhteiset rahat ja velat jne. Teen hänen veroilmoituksenkin ja esim. tilinauhat katson läpi, kun ei itse niistä oikein tajua.Alkuperäinen kirjoittaja pia:Kaiken
peesiAlkuperäinen kirjoittaja mie:Minä tiedän yleensä paremmin hänen rahatilanteensa kuin hän itse Eli hoidan laskuasiat hänenkin tililtään ja hän sitten kysäsee aina multa että paljonko jäi
Meillä se menee niin, että kummallakin omat tilit, mutta yhteiset rahat. Käytännössä mies lyhentää lainaa ja minä ostan ruuat, kodin tarvikkeet ja lasten ja omat vaatteet. Laskut maksan sieltä tililtä missä rahaa on, siis mieheni tililtä tai omaltani. Kumpikin ostaa mitä tarvitsee, ei niistä sen enempää keskustella. Isommat ostokset ostetaan yhdessä harkiten, mutta sillä ei ole väliä kumpi maksaa.Alkuperäinen kirjoittaja sm:Ei se mee niin että jos toinen ostaa jotain niin toinenkin saa sitten törsätä saman summan jonnekinAlkuperäinen kirjoittaja ?:Te, joilla on tietoisuus koko perheen raha-asioista, niin miten käytätte rahaa? Saako kumpakin ostella mitä haluaa ja toinen vaan katsoo tililtä, että katsos, se osti tällaista? Katos, Pena on laittanut 150 ? tässä kuussa cd-levyihin ja dvd-leffoihin, kiva, no mä käyn sitten 150 ? kasvohoidossa.
Meillä ostetaan se mitä tarttetaan, eikä siitä sen kummemmin tehdä jakoa kuka osti ja mitä..
Sitten jos on jotain ylimäärästä ostettavaa, mitä ei tarvii vaan mieli tekee, tai vaikka muksulle uusi mankka, niin sitten kysytään toiselta, että passaako että ostetaan vai tarviiko sen rahan muuhun.
Olipa hyvä että ehdit kirjoittaa ensin, niin voin vaan sujuvasti peesailla!!!Alkuperäinen kirjoittaja Josa:Meillä se menee niin, että kummallakin omat tilit, mutta yhteiset rahat. Käytännössä mies lyhentää lainaa ja minä ostan ruuat, kodin tarvikkeet ja lasten ja omat vaatteet. Laskut maksan sieltä tililtä missä rahaa on, siis mieheni tililtä tai omaltani. Kumpikin ostaa mitä tarvitsee, ei niistä sen enempää keskustella. Isommat ostokset ostetaan yhdessä harkiten, mutta sillä ei ole väliä kumpi maksaa. Kummaltakin ja lapsilta menee kuukausittain rahaa säästöön.