Miten paljon te tiedätte miehenne raha-asioista?

• Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Ihan kaiken tiedän, kuten hänkin minun. Rahat on yhteiset vaikka tilit onkin molemmilla. Tiedetään nettitunnukset jne., ja rahoja puljataan puolin ja toisin. :D

Mieheni tietää mun rahatilanteen vielä huonommin kuin mänä hänen. Mä sainkin taanoin säästettyä 4000e mieheltä salaa ja ostettua joululahjaksi matkan koko perheelle. Jos mieheni ei luottaisi mun rahankäyttöön tai muuten kyttäisi sitä, niin se ei olisi onnistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Ihan kaiken tiedän, kuten hänkin minun. Rahat on yhteiset vaikka tilit onkin molemmilla. Tiedetään nettitunnukset jne., ja rahoja puljataan puolin ja toisin. :D

Mieheni tietää mun rahatilanteen vielä huonommin kuin mänä hänen. Mä sainkin taanoin säästettyä 4000e mieheltä salaa ja ostettua joululahjaksi matkan koko perheelle. Jos mieheni ei luottaisi mun rahankäyttöön tai muuten kyttäisi sitä, niin se ei olisi onnistunut.
Ei mekään mitään kyttäillä. Kyllä pystyisin säästämään toiselle tilille vaikka, ja ostamaan matkan. Mitä sitten, vaikka hän tietäisi säästämisestä, pääasiahan olisi että matka tulee yllärinä.

IhanaValo
Yllätyin, miten monella nainen hoitaa koko rahaliikenteen :eek: Meillä nuo laskut jaetaan silleen sopivasti, esim.mies kun on ainut joka käy töissä niin hän maksaa vastikkeet ja lainanlyhennykset ja mie sit ruuat ja nettilaskun jne.

Emilia
En tiedä tarkkaan. Omat tilit molemmilla, ei mitään yhteistiliä. En halua luopuakaan omasta tilistä, ajatus yhteisestä tilistä jos molemmat ostelevat kuulostaa kauhistuttavalta mulle. Ja miksi se pitäisikään sentilleen tietää, paljonko toisella on rahaa.

soluttautuja harmaana
Kai se kertoisi, jos kysyisin:) Mutta meillä on omat tilit, ekä tunnuksia toisen tileihin, joten ei mulla ole mitään aavistusta, mitä miehellä on tilillä tällähetkellä. Eikä tilitetä toisillemme ostoksia kumminkaan päin.

mimmi
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Yllätyin, miten monella nainen hoitaa koko rahaliikenteen :eek: Meillä nuo laskut jaetaan silleen sopivasti, esim.mies kun on ainut joka käy töissä niin hän maksaa vastikkeet ja lainanlyhennykset ja mie sit ruuat ja nettilaskun jne.
Niin minäkin.
Meillä mies hoitaa vastikkeen, lainanlyhennyksestä toinen puoli, laskut, minä taas lainanlyhennyksestä puolet, kaikki ruokalaskut ja omat laskut.

IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Emilia:
En tiedä tarkkaan. Omat tilit molemmilla, ei mitään yhteistiliä. En halua luopuakaan omasta tilistä, ajatus yhteisestä tilistä jos molemmat ostelevat kuulostaa kauhistuttavalta mulle. Ja miksi se pitäisikään sentilleen tietää, paljonko toisella on rahaa.
En nyt sentilleen tarkottanutkaan, vaan suurinpiirtein.:)
Ja miustakin tuo yhteistili tuntuis oudolta ajatuksenakin, oon tottunut että on omat tilit. Tuo koko aloitusajatus tuli kun maksoin tässä laskuja ja kun olin maksanut niin "automaattisesti" huikkasin miehelle paljonko jäi. Ja se ei tee niin kun omia laskujaan maksaa, pitää kysyä jos tahon tietää.

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Mietiskelen vaan..
Kertooko miehenne teille esim.paljonko rahaa tilillä tai mitä on ostellut tms.?
Kerrotteko itte omista menoistanne?
Toki kertoo, jos kysyn. Avoimuus on puolin ja toisin.
Ei me päästä toistemme tileille, ei ole vielä ollut tarvetta =).

Emilia
Alkuperäinen kirjoittaja Emilia:
En nyt sentilleen tarkottanutkaan, vaan suurinpiirtein.:)
Ja miustakin tuo yhteistili tuntuis oudolta ajatuksenakin, oon tottunut että on omat tilit. Tuo koko aloitusajatus tuli kun maksoin tässä laskuja ja kun olin maksanut niin "automaattisesti" huikkasin miehelle paljonko jäi. Ja se ei tee niin kun omia laskujaan maksaa, pitää kysyä jos tahon tietää.
Tosi monenlaisia käytöntöjän on ihmisillä :). Niin ei tuo "sentilleen" ollut mitenkään sulle "piikiksi", vaan ihan yleisesti vain sanoin.
Mutta en mä kyllä esim. nyt tiedä, paljonko on edes omalla tilillä :D. Saati miehen. Suoraveloituksena menee lainaan rahat, joten koneelle könytään laskuja maksamaan eri aikaan eikä ole tapana ilmoitella toiselle saldojakaan. Tietty, jos tilanne on se, että rahaa on vähän ja sen menoa pitää jotenkin kontroiloida/suunnitella, niin voisi alkaa kiinnostaakin.

Meillä on yksi käyttötili ja pari säästötiliä. Kummankin palkka menee luonnollisesti sinne käyttötilille ja sieltä menee lainat, laskut ja ruoat. Ollaan siis koko ajan tietoisia perheen raha-asioista. Meillä ei siis ole erikseen miehen raha-asioita ja vaimon raha-asioita.

mutsi
tiedän kaiken miehen rahoista. Eri tilit meillä on mutta, tiedämme toistemme salasanat ja voin vaikka käydä välillä makselemassa laskuja miehen tililtä...ei salaisuuksia, ei marinaa...

Yhteistyössä