Miten paljon te tiedätte miehenne raha-asioista?

• Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
Enpä tiedä minäkään, mutta eipä tiedä mieskään minun rahankäytöstäni. Molemmilla on omat tilit, mutta yksi yhteinen tili jonne laitetaan tietyt summat kuussa ja tältä tililtä hoidetaan kaikki yhteiset laskut ja ruokakauppamenot.

Saisin varmaan näppylöitä, jos mies näkisi minun rahankäyttöni! :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Olisi mielenkiintoista tietää, että monellako sellaisella naisella joka täällä puhuu "perheen rahoista" ja yhteisestä tilistä on pienet tulot? Että on oikeestaan turha olla mitään omaa tiliä, kun se olisi koko ajan miinuksella ja pitäisi olla mies siirtämässä rahaa koko ajan?
On pienet tulot mutta niin on miehelläkin. Olen hoitamassa kotona lapsia. Tilanne on ollut myös se, että mies oli hoitamassa lasta, minä tienaamassa ja silloinkin oli yhteiset rahat.

mä tiedän suurin piirtein miehen raha-asiat. tiedän mitä saa palkkaa ja paljonko suurin piirtein tilillä on rahaa. ja käsitys myös siitä mihin mies rahat käyttää.. mun mielestä tämän enempää mun ei tarvitsekaan tietää.

vieras
En tiedä muuta kuin että rahaa on :) Siis jotain suuntaluokkaa voi olla, mutta ei tarkkaa tietoa. On aika pihi tyyppi, joten säästyy hänellä ne rahat paremmin kuin mulla. Erilliset tilit on ja tykkään että hyvä näin.

no,
minä tiedän ja hoidan kaiken. mies ei itse tiedä tilistään mitään. välillä kysyy, "onko mulla vielä rahaa siihen ja siihen" jos ei oo jomman kumman tilillä, niin siirrän sieltä, missä sitä vielä on.

minttu
Kyllä mulla aika hyvä käsitys on miehen raha-asioista, mutta esim. hänen tilinsä tarkkaa saldoa en tiedä, eikä hän minun. Meillä on erilliset omat tilit, yhteiset laskut maksetaan puoliksi ja henkkoht menot hoidetaan itse. Meillä tämä on hyväksi koettu tapa toimia, ja niin kauan kuin laskut hoituvat ajallaan, ei minun sen tarkempaa tarvitse miehen raha-asioista tietääkään (ja vice versa).

ihme ja kumma
Alkuperäinen kirjoittaja jooei:
mä tiedän vaan minkä verran ukkelilla on rahaa laittaa meidän tulevaan kotiin, mut mulla ei oo mitään käsitystä mitä se tienaa... no ollaan asuttu yhdessä vasta reilu vuosi ja ukkeli on enemmän yksityisyyttään vaaliva yksilö kun minä ja sille on ollut vaikeeta kaikkien varallisuuteen liittyvien asioiden paljastaminen... sen sijaan käy kyllä kurkkii olan yli kun mä oon verkkopankissa mut ei se mua haittaa... ja kohta mun on kysyttävä kyl niitä tulojakin kun saadaan syksyllä vauva niin tarviihan niihin kaikkiin tuki juttuihin kai senkin tulot ilmottaa...
Ööh, tuntuu kyllä _hieman_ oudolta, jos ei tiedä avo/aviopuolison tuloja...

Mua ei kiinnosta raha-asiat. Ei omat eikä miehen. Mies hoitaa ne asiat meillä ja minä en muutenkaan ymmärrä osakkeista jne enempää kuin sika sukkahousuista. Tiedän, että mulla on tilillä aina sen verran kun tarvii olla. Toki tiedän miehen palkan (tai jotain sen suuntaista kun en muista vaikka on se sen kertonut) ja osaan suhteuttaa elämisen sillä tavalla, että tiedän missä tuloluokassa/elintasossa meidän perhe on.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Olisi mielenkiintoista tietää, että monellako sellaisella naisella joka täällä puhuu "perheen rahoista" ja yhteisestä tilistä on pienet tulot? Että on oikeestaan turha olla mitään omaa tiliä, kun se olisi koko ajan miinuksella ja pitäisi olla mies siirtämässä rahaa koko ajan?
On pienet tulot mutta niin on miehelläkin. Olen hoitamassa kotona lapsia. Tilanne on ollut myös se, että mies oli hoitamassa lasta, minä tienaamassa ja silloinkin oli yhteiset rahat.
Meillä on yhteiset rahat ja tilit. Molemmat tienaa aika tavalla samoin. Rahaa käytetään myös aika tavalla samoin eli kumpikaan ei ole tuhlari. Isommista ostoksista jutellaan eli jos puhutaan useista satasista, niin yleensä ei osteta juttelematta toisen kanssa. Tosin tästäkin joskus lipsutaan molemmat eli on tehty useamman satasen ostoksia sen kummemmin puhumatta asiasta. Riitoja rahasta ei ole kuitenkaan ollut. Tai no vähän mä hiillyin yhtenä päivänä, kun mies nappasi liki satasen sakot :(. Oon niin monet kerrat sanonut, ettei ajaisi jatkuvasti ylinopeutta. No. Se oli kuiten pikku juttu.

Yhteistyössä