miten oni, pinotaanko pitkästä aikaa PA""A MUTSIEN KOOTUT TUNNUSTUKSET.. hypätköön mukaan ken uskaltaa! :D

"Mie"
Mun korvaan pahimmalta kuulosti toi että pienet lapset jätetään keskenään sisälle tai suihkuun tai kun ollaan itse vielä nukkumassa. Ei tarvii sit ihmetellä kun käy joku onnettomuus jos mitään valvontaa ei ole.
 
dfs
- lapset syö jonkin verran eineksiä ja puolivalmisteita. Kuopus on saanut 1vuotiaaksi melkein pääosin purkkiruokaa
- Kuopus nukkuu vieressä, vaikka omakin sänky on
- imetän vielä 1,5vuotiasta, myös öisin
- Leikin lasten kanssa liian vähän
- En ole kestoillut, vaan kertikset käytössä
 
By
- olen jättänyt isommat hoitamaan pienempiä kun käyn viemässä miehen töihin
- jos en jaksa aamulla herätä, laitan lapsille telkkarin päälle että saan nukkua
- katsoovat liikaa telkkaria, esim simpsoneita (2 ja 4 v) ovat myös nähneet synnytyksen telkusta
- juovat mehua päivittäin
-huudan lapsille jos eivät usko heti
- ovat välillä keskenään pihalla joka ei oo aidattu
- saavat usein sipsiä ja karkkia
- 4 v surffailee netissä
- tutti jäi pois vasta 3 vuotiaana kun en raaskinut aiemmin ottaa

Oishan noita vielä iso liuya kaikkea
 
"odottaja"
[QUOTE="vieras";22944738]Minkä kaupungin sossuun ilmoitit?[/QUOTE]

Höh, no kuules enhän mä nyt sitä kerro, alkoko omatunto kolkuttaa ja pelottaa että kohta on sossu ovella?!?!
 
"mää"
meidän puoltoistavuotias hörppää välillä meidän kupista tilkan kahvia.
Ulkoillaan HARVOIN, ehkä kerran viikossa. Tekisi kyllä mieli vaikka joka päivä monta kertaa, mutta ei vain saa aikaiseksi. Ja kun siellä ulkona ei keksi mitään tekemistä. Tylsää vain kävellä tietä pitkin. Lapsi siis ei vielä itse kävele ilman tukea, joten... Ehkä sitten kesällä, kävelee jo itse, ja varmasti viihtyy leikkipuistossa, jne. Ehkä. Tai sitten ei.
 
"vieras"
[QUOTE="aih";22943518]- Lapseni eli lähemmäs vuoden ikäiseksi oikeastaan pelkällä rintamaidolla, koska en halunnut vähentää imetystä, jotta oikea ruoka olisi maistunut paremmin.
- Lapsi saa syödä muuallakin kuin pöydän ääressä
- Lapsi katsoo telkkaria 20 cm etäisyydeltä
- Ei käydä joka päivä ulkona ja ulkoilupäivinäkin lapsi useimmiten istuu rattaissa ja itse shoppailen
- En jaksa leikkiä lapsen kanssa, joten leikkii useimmiten yksin




- Annan lapselle D-vitamiinia yli virallisten suositusten
TUOSTA EI hyvää seuraa!
 
minä jatkaa
Telkkari on auki lähes aina, lapsi siis katselee sitä, jos tahtoo.
Saunaan ensimmäisen kerran kolmikuisena.
Sai velliä viikon vajaa kolmikuisena, kiinteitä viikon vajaa nelikuisena.
Pulloruokittu, korvikkeella.
Ruoat tehty kunnon tavaraan, voihin, kermaan, jne.
Ei saa neuvolan suositusten mukaan rasvatonta maitoa, vaan ykkösmaitoa.
Menee nukkumaan vasta 22 aikoihin, välillä voi kello olla yli 23 ennenkuin nukahtaa.
Nukkuu yleensä aina vieressämme.
Oli ensimmäistä kertaa yöhoidossa muutaman päivän vajaa nelikuisena.
Syö mausteista ja suolaistakin ruokaa.
Rakastaa aurajuustoa.
Kiroilen paljon.
Nukkui viimetalvena ulkona 2-4 tunnin päiväunia, myös -28 asteen pakkasilla (eikä palellut.)
Pestään hampaan vain iltaisin.
Ei olla aloitettu pottaharjoittelua.

En taida jatkaa enää enempää. Tuo lapsi on onnellisin ja tyytyväisin lapsi, mitä koskaan olen nähnyt! Ja niin on sanonut myös kovin moni muu :D Mutta tilannetta taitaa tasoittaa se, että äiti on paska.
 
"madame"
[QUOTE="vieras";22943645]Tekisin ls-ilmoituksen, jos tietäisin, että jonkun (pieni) lapsi on päiväkodissa 9h/päivä vaikka äiti on kotona. Ellei äiti ole masentunut tms.[/QUOTE]

no huh huh lastensuojelu ilmoitus jos lapsi on päiväkodissa, hahhahahaa. kateellinen olet!

suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus KAIKILLA ALLE KOULU-IKÄISILLÄ, se ei siis ole laitonta!

mustakin ois ihanaa välillä olla yksin se 9tuntia, no eipä onnistu.
 
"madame"
3 ja puoli vuotiaallani on molemmat jalat kipsattuna varpaista puoleen väliin reittä, arvatkaa vaan ne katseet mitä saadaan päivittäin niin naapurin mummolta kuin lähikaupan kassaltakin !

Tämän vuoksi lapsi saa pitkälti syödä mitä haluaa, esim. pillimehua joka kauppareissulta.

Emme ole tänään poistuneet kotoa.
oho miten näin on käynyt? voi pikku raukkaa
 
"madame"
Samoin.Ja on eri asia jos joku tunnustaa antavansa pullaa tms maistiaisiksi viikoittain lapselleen kuin että kiroilee ja huutaa lapselleen.Toinen on harmitonta,toinen ei.
öö no mun äiti ja isä ja mummo ja sedät on kiroillut(useinkin) ja me aikuiset lapset 4kpl ollaan kyllä ihan terveitä ja kunnollisia! heh paitsi että suuttuessaan kaikki tuppaa välillä kiroilemaan(on tainnut tulla opittua tapa) me eijuoda,ei polteta,ei olla ikinä kiusattu ketään(lapsina,teineinä,eikä kyllä aikuisenakaan), autetaan muita,ei häiritä ketään, mutta osataan pitää omista rajoitamme kiinni. yksi meistä on jopa sosiaalityöntekijä ammatiltaan :)

oli siis tosi vahingoittavaa ku vanhemmat7sukulaiset kiroili ;D
 
- Olen käyttänyt vain kertakäyttövaippoja
- Imetin YÖLLÄ vielä 17kk ikäistä, vaikka se kuulemma pilaa hampaat
- En anna fluorilisää, vaan pesen fluoritahnalla, vaikka lääkärin mukaan pitäisi tehdä toisin päin (ilman ei suostu pesemään...)
- Olemme käyneet luonnonpuistossa pyöräretkillä eikä KENELLÄKÄÄN (myöskään lapsella istuimessa) ollut pyöräilykypärää, vaan hellehattu :)
- Vein vauvan rannalle jo 5kk:n iässä ja laitoin aurinkorasvaa (Italiassa pelkät vaatteet eivät riitä). Lapsella ensimmäinen LUOMI 8kk:n iässä :O
- Aloitin pottailun vasta 1,5v. JÄLKEEN enkä ole alkanut kunnolla ja säännöllisesti istuttaa ennen kuin 1v. 10kk
- Lapsi katsoo telkkua vain 1 tai maks. 3krt viikossa, mutta kun katsoo, niin katsoo tunnin yhtäsoittoa :O

Mitähän vielä...
-olen huijannut lapsen pesemään hampaat sanomalla, että se on palkinto hyvästä käytöksestä, samalla tavalla olen huijannut ottamaan lääkkeen...
- Olen opettanut tyttärestäni vaatefriikin, kun olen saanut puettua nopeammin kehumalla vaatteita ja käskemällä menemään ihailemaan itseään peilistä...
- Ai niin, alkoi katsoa Teletappeja dvd:ltä jo 13kk:n iässä, kun ostin kannettavan dvd:n lentomatkoja varten...
- syö vitaminisoituja "vauvan" keksejä melkein joka päivä välipalalla...

Pitää varmaan tehdä itse ls-ilmoitus itsestä... :D
 
- En hyppinyt vauvamuskareissa sun muissa vauva-aikana.
- Käyn leikkipuistossa vain, että lapset saavat touhuta ja raitista ulkoilmaa, en juttele muiden vanhempien kanssa, ellei mulle jutella ensin.
- Inhoan synttäreiden järjestämistä, lapsillekin... En toki lapsille sitä näytä.
- Niin ja hui saatana, en ole käynyt esikoisen päiväkodin enkä koulun juhlissa enkä vanhempainilloissa. Ja välttelen jatkossakin niitä niin hyvin, kuin vain voin. Noi jo yksistään teki musta palstan mukaan välinpitämättömän äidin. ;)
- Ostan kirppariltakin vaatetta, hurjaa.
- Lasten vaatteilla brassailu ei ole mun homma. Molot ja ticketit sun muut on mun mielestä äitien turhamaisuutta ja halua näyttää, että hei kattokaa, meil on varaa... ;D Noh, mulla ei olisi varaa ostaa neljälle kalliita haalareita vuosittain ja vaikka olisikin, en ostaisi. Kummasti nuo ovat peruslassieilla yms. pysyny lämpiminä ja kuivina.
- Neljä lasta on säilynyt hengissä, vaikken ole harrastanut pyllypesua kuin pari kertaa. Olen putsannut pyllypyyhkeillä. ;)
- Muksut eivät käy näin talvisin joka päivä suihkussa.

Riittäähän noita...

Niin juu toki tuli heti mieleenkin lisää:
- Imetin toista lastani vaikka olin raskaana. Lopetin rv 27 ja vain, ettei tulisi mustasukkaisuutta kaksosten synnyttyä.
- Kaksosia imetin parivuotiaiksi ja söivät rintaa vielä 1,5-vuotiaana öisinkin, perhepedissä.
- Ja varmaan kamalin kaikista: olen keskeyttänyt raskauden pari kertaa. Ja vaikka mullekin on huudeltu palstalla että mun ei pitäisi lisääntyä, niin tuohan on silti ollut kamalaa. ;)
 
Viimeksi muokattu:
"minä"
-Lapseni joi iltamaidot tuttipullosta 3-vuoden ikään
-Lapseni ovat saaneet kukin liikaa purkkiruokia liian pitkään, siis 2-vuotiaiksi ja yli
-Emme muista/jaksa pestä hampaita joka ilta
-Ja paljon muuta...
 
[QUOTE="dina";22944447]No todellakin,shame on you! :O Siis lapset heräävät ja touhuavat kun sinä nukut?!Ja toinen vielä noin pienikin..[/QUOTE]

No niinpä, on se ihan kamalaa kun on omatoimisia lapsia, jotka eivät herätä äitiä joka aamu samaan aikaan ja isompi vaihtaa pienemmälle aamulla vaipan sekä keksii tekemistä siksi aikaa, että äiti herää.. HIRVEETÄ! :ashamed: Täytyykin tästä lähtien laittaa joka aamu kello viideltä soimaan, että varmasti olen hereillä ennen lapsia.
 
No niinpä, on se ihan kamalaa kun on omatoimisia lapsia, jotka eivät herätä äitiä joka aamu samaan aikaan ja isompi vaihtaa pienemmälle aamulla vaipan sekä keksii tekemistä siksi aikaa, että äiti herää.. HIRVEETÄ! :ashamed: Täytyykin tästä lähtien laittaa joka aamu kello viideltä soimaan, että varmasti olen hereillä ennen lapsia.
Täytyy olla samaa mieltä tuon dinan kanssa. :/ Sun muksut kuitenkin on vielä pieniä, ei 4,5-vuotiaan kuulu vaihtaa pienemmän vaippoja ja huolehtia sillä aikaa, kun äiti nukkuu. Äidin kuuluu olla hereillä ja vahtia pieniä. Antaisitko itsellesi anteeksi, jos jotain tapahtuisi sun nukkuessas? Mulla 7v, 5v ja 2x 3,5v, mutten antaisi esim. noiden isompien huolehtia kaksosista aamuisin mun nukkuessa. 5-vuotias on ikäisekseen erittäin fiksu ja kypsä, mutta en siltikään jättäisi hälle tuollaista vastuuta.
 
huonoäiti
-En ole imettänyt, koska en tykännyt siitä (-> pumppasin).
-Lapsi 2v on täysin vaipoissa eikä minua kiinnosta edes potattaminen... Tuskin se ala-asteella vaippoja pitää!
-Arvostelen muita äitejä eineksien ja purkkiruokien käytöstä sekä monista muista asioista -> mielestäni tämä on surkeaa koska mitä se mulle kuuluu!!!
-Olen liian jyrkkä, tarkka ja vaadin liikaa lapseltani.
-Jätän lapseni yksin kun käyn pissattamassa koiraa, myös hereille tv:n eteen.
-Annan lapseni katsoa liikaa tv:tä saadakseni olla rauhassa koneella ja tehdä kotitöitä
-Käytän sanaa v*ttu päivittäin
-HUUDAN ja todella paljon koska mulla on maailman huonoimmat hermot... Hävettää... Onneksi lapsi ei huuda eikä kiroile... Vielä!
-Kiristän ja uhkailen
 
"vieras"
Pakko nyt vähän kommentoida näitä asioita.

Miksi te viette lapset saunaan vauvana, nukutatte liian kovassa pakkasessa, ajatte pyörällä ilman kypärää, juotatte niille kahvia ja syötätte niille ruokaa jonka te tiedätte olevan niille pahasta? Suurin osa tekee niin ihan omaa laiskuuttaan, te TIEDÄTTE että niistä seuraa ongelmia LAPSELLE.

Miten te eroatte äideistä, jotka tupakoi raskausaikana? Ihan samalla tavalla ne tietää, että lapselle seuraa paskaa, mutta silti omaa laiskuuttaan tekee niin! Asiat, joista TIEDETÄÄN varmuudella olevan vaarallisia pitäisi jättää tekemättä!!!

Just tuli telkkarista, että 1970-luvulla alle 12-vuotiaita kuoli Suomessa vuodessa 220. Nykyään luku on alle 20 lasta. Mistä helvetistä te luulette, että se ero johtuu, jos ei siitä että me nykyään tiedetään mikä on lapsille vaarallista ja noudatetaan niitä ohjeita????? Turvaohjeet ja ravintosuositukset on ihan pikkasen kehittyny sinä aikana, joidenkin äitien järjen juoksu näköjään ei!
 
Täytyy olla samaa mieltä tuon dinan kanssa. :/ Sun muksut kuitenkin on vielä pieniä, ei 4,5-vuotiaan kuulu vaihtaa pienemmän vaippoja ja huolehtia sillä aikaa, kun äiti nukkuu. Äidin kuuluu olla hereillä ja vahtia pieniä. Antaisitko itsellesi anteeksi, jos jotain tapahtuisi sun nukkuessas? Mulla 7v, 5v ja 2x 3,5v, mutten antaisi esim. noiden isompien huolehtia kaksosista aamuisin mun nukkuessa. 5-vuotias on ikäisekseen erittäin fiksu ja kypsä, mutta en siltikään jättäisi hälle tuollaista vastuuta.
Ai helekatti mitä jeesustelua :D Joo, siis tämähän tapahtuu TODELLA harvoin, ehkä kerran kahessa kuukaudessa. Enkä tarkoituksella laita isompaa vahtimaan/hoitamaan pienempää vaan kertakaikkiaan ne joskus saattaa herätä ennen minua ja eivät herätä. Mutta tosiaan, laitan siis tästä lähtien aamuisin kellon soimaan kello viisi niin olen varmasti hereillä ennen lapsia :D
 
"jeps"
[QUOTE="vieras";22945365]Pakko nyt vähän kommentoida näitä asioita.

Miksi te viette lapset saunaan vauvana, /QUOTE]


Pitää muuten sanoa että minä vein alta 6 kk vanhan, mutta me käydään itsekin n. 60 asteen löylyissä, lapsi oli alasti sitterissä saunan lattialla. ;)
 
"popsu"
hohhoh.:D eipä ois tulu noin montaa edes mieleen mitä tossa alussa jo mainittu.
noh.
lapsi 10kk
- en pese joka päivä lapsen hampaita
- syö tällä hetkellä suurimmaksi osin purkkiruokaa
- kestoilua en ole edes harkinnut
- tupakoin kun olin raskaana ja tupakoin edelleen (tosin en täysin huolettomasti jatkuvasti mutta se ei ole puolustus ei)
- lapsi on ollu kolme yötä hoidossa yhteensä
- täysimetin vain kolme kuukautta ja lopetin kokonaan kun lapsi 4kk, tai siis lapsi lopetti ja olin laiska yrittämään kun ei huolinut
- kiinteät aloitettiin jo 3kk!!
- olen koneella kun lapsi hereillä
- telkkari ihan liikaa auki. tosin tänään ei tule olemaan koska jo aamulla niin päätin
- ei ulkoilla edes joka toinen päivä
- saunassa on lapsi ollut parin kuukauden iässä
- kiroilen
- muistan d-tipat tosi huonosti
- olen nuori äiti ja kaikki n'm' virheet mitä ilmeisimmin tietysti juuri siitä johtuukin? :D


ja sitten kun tänne näitä täydellisiä arvostelijoita tuli.
niin minäkin kannan korteni kekoon.:D
eli minusta tuntuu pahalta niiden lasten puolesta jotka suoraan menevät kotoa eskariin JOS he eivät käy ilman vanhempia vaikka kerhossa säännöllisesti tms. ja tämä tunne ei johdu missään nimessä siitä etteikö kotona voisi olla virikkeitä vaan siitä että lapsi ei opi samalla tavalla toimimaan ryhmässä, eikä olemaan pitkiä aikoja muiden "käskytyksessä", hyvä olisi myös oppia että on muitakin pysyviä sääntöjä kuin vain oman kodin säännöt joka sitten ei taas satunnaisessa kyläilyssä samalla tavalla ilmi tule.
mutta minäkin olen sitä mieltä että ei alle kolmevuotiasta hoitoon tarvitse laittaa jos vain on mahdollisuus olla kotona.
 
Ai helekatti mitä jeesustelua :D Joo, siis tämähän tapahtuu TODELLA harvoin, ehkä kerran kahessa kuukaudessa. Enkä tarkoituksella laita isompaa vahtimaan/hoitamaan pienempää vaan kertakaikkiaan ne joskus saattaa herätä ennen minua ja eivät herätä. Mutta tosiaan, laitan siis tästä lähtien aamuisin kellon soimaan kello viisi niin olen varmasti hereillä ennen lapsia :D
Ei ole mun mielestä jeesustelua todeta, ettei noin pienten lasten kuulu olla vahtimatta.
 

Yhteistyössä