Niinpä, teidän kaltaiseen tilanteseeseen Mummeliisakin varmasti viittasi, minä taas kerroin, että erilaisiakin tilanteita on ilman, että kyse olisi mistään ihmeellisestä
Eikä meilläkään ensimmäisen vuoden aikana nukuttu yli 45 minuutin pätkiä päivisin kuin kantoliinassa, mutta illalla, kun vauva saatiin nukkumaan klo 19-20 maissa, niin jäi vielä pari tuntia yhteistä aikaa, kun myös meillä miehen on mentävä aikaisin nukkumaan, onhan herätys usein klo4-5 aamulla. Ja väsyneitä kyllä olimme kummatkin, mutta minullahan on tämä väsymys-pervessio, eli en anna sen juurikaan vaikuttaa elämään
Vuoden vanhasta alkoi nukkua 1,5 tuntia kerrallaan ja 1,5 vuoden iässä jopa kaksi tuntia kerrallaan, eli nyt minulla on omaakin aikaa päivisin se pari tuntia lapsen nukkuessa, tai sitten yhteistä aikaa, jos mies on kotona
Eli meillä ei todellakaan ole ollut kysymys mistään hyvästä nukkujasta, meille vain on riittänyt tämä aika, mikä on ollut käytössä, enkä koe, että lapsi olisi jotenkin kärsinyt, vaikkei tämän enempää ole isovanhempien kanssa ollutkaan, kiintynyt on heihin ilman yökyläilyjäkin. Ja itse uskon, että lapsi oppii kaikki asiat ajallaan ilman mitään "karaistamistakin", jos lapsi ei halua olla yökylässä vielä kolmannella luokalla, niin voi yhyren tähären, eikai se nyt mikään synti ole.