miten oni, pinotaanko pitkästä aikaa PA""A MUTSIEN KOOTUT TUNNUSTUKSET.. hypätköön mukaan ken uskaltaa! :D

- en välttämättä ulkoile lapsen kanssa ollenkaan päivän aikana
- olen jättänyt lapsen yksin sisälle käydessäni postilaatikolla, roskia viemässä, autoa roikkaan laittaessa, jopa koiraa käyttäessäni.
- en vaihda kakkavaippaa välttämättä heti
- lapsi on välillä hoidossa mummolla jotta pääsen baariin.
- olen jättänyt lapsen autoon poiketessani apteekkiin, pesulaan tai kioskille.

Siinäpä ne tähän asti kertyneet synnit on.
 
creme b
No täältäkin pesee:

- Puoltoistavuotias saa maistaa suklaata ja karkkia joskus
- 4-vuotias saa karkkia useemmin ku kerran viikossa
- Molemmat saavat maistaa limpparia, jos sattuvat huomaamaan että sitä on mun lasissa
- 4-vuotias käyttää vielä yöllä vaippaa. En oo jaksanu "opettaa" siitä pois, kesällä kyllä jo oli yökuiva.
- Puoltoistavuotias nukkuu mun vieressä, mies patjalla :D
- Imetän vielä öisin (huono nukkuja tuo)
- Oon varsin epäjohdonmukainen välillä ja menetän hermoni nopeesti mistä millonkin
- Huudan ja välillä ihan turhista
- Vaadin varmasti 4-vuotiaalta liikoja, en muista et sekin on lapsi
- Ärsyynnyn tohon 4-vuotiaaseen tosi usein, kun on uhmakas, ja samaan aikaan pienemmälle lässytän ja suosin :(
- Annan 4-vuotiaan kattoa koneelta pikkukakkosen ohjelmia, jos haluun hetken rauhaa (jos lapset vaan riehuu)
- Annan joskus hampaiden pesun jälkeen vielä porkkanan tms. tolle 4-veelle
- Käytän paljon lahjontaa ja kiristystä kasvatuksessani
- Joskus annan puoltoistavuotiaan tehdä pahojaan (esim. repiä lehtiä, purkaa kaukosäädintä, syödä löytämiään keksejä kaapista tms), koska en jaksa kuunnella sitä huutoa, mitä kieltämisestä seuraa
- pakotan 4-vuotiaan siivoomaan leikit ja sotkut pois illalla, oon tosi natsi tässä, ei joustoa
- ratkaisen noiden riidat usein niin, että käsken 4-vuotiasta antamaan lelun tms. pienemmälle, vaikka pienempi sen oiskin ottanut... en jaksa kuunnella pienemmän huutoa
JNE
 
Nimenomaan.:) Oon yllättynyt ettei oma vastaukseni ole poikinut yhdenyhtä kivitystä tai valitusta. Ehken ookaan sit niin paha. :,D
Minä taas olen vähän pettynyt itseeni kun en keksinyt/muistanut/saanut aikaiseksi "kunnon" listaa.
Minä nimittäin uskon, että kivittelynhakuiselle JOKAINEN on kyllä potentiaalinen kivitettävä. Osalle oma vanhemmuus vain ON niin heikoissa kantimissa että sitä on pakko keinotekoisesti pönkittää lyttäämällä muita.
:)
 
kmkm
mä vaan mietin sitä että miksi purkkiruokien syöttäminen vauvalle katsotaan paskamutsin arvoiseksi asiaksi? Mitä mä tässä oon kaveripiiriä kattellu nii purkkiruuat olis kyllä monelle muksulle paljon ravitsevampi vaihtoehto kuin itse tehty ruoka, jos se itse tehty on päivästä toiseen sitä peruna-porkkana-lihalinjaa. Paljon enempi tulee vaihtelua purkkiruuista. Mä en pidä niitä ollenkaa pahana asiana. Meidän vauvat on syöny kaikki pääosin vain purkkiruokia niin kauan kuin eivät oo voineet syödä samaa kuin me, enkä mä koe olevani paska äiti sen takia. samoin meillä käytetään toisinaan eineksi tuunattuina enkä mä sitäkään näe pahana. eri tietysti jos koskaan ei oo mitään muuta kuin einesruokaa.
 
Minä taas olen vähän pettynyt itseeni kun en keksinyt/muistanut/saanut aikaiseksi "kunnon" listaa.
Minä nimittäin uskon, että kivittelynhakuiselle JOKAINEN on kyllä potentiaalinen kivitettävä. Osalle oma vanhemmuus vain ON niin heikoissa kantimissa että sitä on pakko keinotekoisesti pönkittää lyttäämällä muita.
:)
Jos ihminen on sisimmässään epävarma joistakin valinnoistaan, niin sitä helposti ripustautuu sitten epätoivoisena niihin valintoihin, jotka ainakin kokee hyviksi. Esim. jos äitiydessä on tiettyjä heikkoja kantimia, niin onhan se sitten helpottavaa todeta joka paikassa, että minähän en ole antanut tippaakaan korviketta ja oletpas lapsesi pilannut purkkiruoalla jne. Niitä oman äitiyden varjokohtia ei edes uskalla tarkastella siitä puhumattakaan, että niitä tuotaisiin tänne kaikkien töllisteltäväksi. Jos yhden asian olen oppinut asuessani ulkomailla, on se, että lapsista kasvaa ihan kelpo yksilöitä mitä moninaisimmissa elinympäristöissä ja mitä erilaisempien äitien hoivissa. Mustavalkoinen ripustautuminen joihinkin suosituksiin kertoo sellaisesta joustamattomuuden puutteesta ja sisältä kumpuavasta epävarmuudesta, että jos äiti suorittaa äitiytta jonkin "käsikirjan" (vaikka kirjoittamattomankin) mukaan, että luulen sellaisten vähän "boheemienkin" äitien lapsista tulevan ainakin joustavampia ja siten paremmin selvityviä kuin joustamattomien "neurootikkojen".

Turvallisuusasiat ovat aina kiperä kysymys, mutta jos viittaan esim. omaan paskamutsiuteeni eli pyöräilyyn ilman pyöräilykypärää, niin Italiassa pyöräilykypärät eivät ole pakollisia, eikä niitä ole helppo löytää isommillekaan lapsille, omalleni 15kk iässä ei löytynyt lainkaan tarpeeksi pientä kypärää. Luonnonpuistossa, jossa itse olemme käyneet pyöräilemässä, ei tietenkään ole muuta liikennettä, eli onnettomuusriski on aika olematon, mutta vaikka olenkin paskamutsi, silloin tällöin minullakin hissi kiipeää ylimpään kerrokseen, eikä mieleeni tulisikaan lähteä kaduille pyöräilemään lapsen kanssa ilman kypärää. Onko tämä nyt sitten täysin harkitsematonta lapsen terveyden riskeeraamista vai tilannekohtaista joustavuutta, sen jokainen päättää itsenäisesti :)
 
Jos sitten minäkin :D

- meillä syödään suurimmaksi osaksi eineksiä
- en siivoa itse vaan meillä käy ulkopuolinen sen tekemässä
- en paikkaile lasten vaatteita vaan heitän risat surutta roskiin
- en itse syö lasten kanssa ruokapöydän ääressä vaan olohuoneen sohvalla
- olen vahvojen kipulääkeiden (saa apteekista vain "huume"- reseptillä) vaikutuksen alaisena myös päiväsaikaan
- kielsin lasten isältä tapaamiset
- pesen pyykkiä kerran viikossa
- lapset käy suihkussa 2 kertaa viikossa
- olen tupakoinut kaikkien raskauksien aikana
- en ole juurikaan pitänyt lapsiani sylissä heidän ollessa pieniä
- huudan lapsilleni tarpeen vaatiessa
- en juokse lapsen kanssa lääkäriin heti kuumeen noustua vaan odottelen 3-7 päivää
- haen ja saan toimeentulotukea joka kuukausi vaikka laskelman mukaan minulla on liian isot tulot
- töissä käydessäni lapset olivat päiväkodissa yöhoidossa, jopa uutena vuotena ja pääsiäisenä.

:D:D:D
 
-Imetin vain 4kk.
-Lapsi söi pää-osin purkkiruokaa.
-Käytin ainoastaan kertiksiä.
-Jätin lapsen mummolaan yö hoitoon noin 6kk iässä.
-Vein lapsen hoitoon 14kk ikäisenä.
-En siivoa hysteerisesti. Puhdasta pitää olla, mutta pieni kaaos aina välillä ei haittaa.
-Syömme välillä eineksiä. Ja roskaruokaa.
-Meillä on aina karkkia. Itseasiassa niin paljon karkkia ettei lasta edes kiinnosta, himoitsee enemmän esim näkkileipää ja porkkanoita. Niitäkin viljelen ihan surutta.
-Käytän ruoassa mausteita, lapsi syö esim aurajuustoa, katkarapuja, herkkusieniä..
-Lähes joka yö poitsu hiippailee äidin kainaloon nukkumaan. (tai oikeastaan aamu, tänäänkin tuossa 7.30, siitä nukuttiin vielä tunti.)
-Luen lapselle joka ilta sadun, sen jälkeen hengailen kaverina niin kauan kuin nukahtaminen vaatii. Yleensä sen 5-10min. En minäkään tykkää nukkua yksin, miksi lapsen pitäisi.
-Jos lapsi on sairas otan hänet suosiolla kainaloon nukkumaan. Silloin syödään ihan mitä herra tahtoo, möhötään sohvalla ja katsotaan piirrettyjä, pelataan... Kaikkea kivaa, koska kipeänä on kurjaa.
-Annan lapsen pelata konsolipelejä.Ja tietokoneella. Pelaan itsekkin, joten miksipä sitä toiseltakaan kieltämään. Katsomme myös paljon leffoja, osassa ikärajat ovat jopa 4 vuotta suurempia kuin herra itse. (eli poika 3, katsotaan k7 leffoja. Olen mie kurja.)
-Käydään ulkona silloin kun huvittaa, jos on liikaa pakkasta, sataa lunta tai vettä, tai yleisesti vaan ketuttaa ei mennä ollenkaan. Toisena päivänä ollaan sitten koko päivä vaikka pulkkamäessä ja retkellä.
-Poika on mummolassa yökylässä vähintään joka toinen kk.
 
hjhj
lapsi 1 v

-tupakoin puoleenväliin asti raskautta
-tupakoin taas, aloitin heti kun lopetin imetyksen
-poika söi lähes pelkkiä purkkiruokia 6kk-12 kk iässä
-lopetin imetyksen 7 kk iässä ja menin töihin
-poika saa syödä olohuoneessa
-ei kestoilla
-ei ulkoilla joka päivä
-koira saa nuolla pojan naamaa, koska se on pojasta hauskaa
-en muista d-tippoja IKINÄ, onneksi mies on valveutuneempi tässä asiassa
-myös hampaidenpesu unohtuu meiltä aina, pojan hampaat on pesty elämänsä aikana vain noin 10 kertaa
-minusta on tullut merkkilastenvaatefriikki ja katson kieroon lapsia (tai niiden vanhempia) joilla on halvat vaatteet, ja häpeän tätä syvästi (kuten joitankin muitakin asioita tässä listassa)
 
pohjanoteeraus
Jospa minäkin:

Kohta 3-vuotias:

- saa syödä karkkia niin paljon kun haluaa
- saa juoda kahvia
- juo myös cokista ja muita limuja
- on vielä unitutti
- on vielä kotona lähestulkoon vaipoissa (ei vaan suostu menemään potalle-> pidättää kakkaa, jos ei vaippaa)
- ei ulkoile säännöllisesti viikonloppuisin
- nukkuu perhepedissä
- ei ole saanut rota- eikä H1N1-rokotetta
- katsoo simpsoneita
- on yökylässä ainakin 8 kertaa vuodessa

13- ja 14-vuotiaat:

- saavat syödä karkkia niin paljon kun haluavat
- pelaavat ties mitä pelejä
- saavat katsoa kauhuleffoja
- saivat uutena vuotena räjäytellä pommeja
- käyvät usein hesellä


Ja kaiken lisäksi tämä äiti juo viikonloppusin viiniä, vaikka lapset kotona.
 
"yhäippä"
Ehkä paskin tekoni äitinä on, että olen eronnut lasten isästä. Lapset ovat siis pahasti traumatisoituneet.
Muita:
-lapset ovat saaneet ekat tikkarit 1 vuotiaina
-kuopus ei oo nukkunut vuoteen omassa sängyssään
-laitan välillä dvd:n ja nukun sohvalla
-esikoinen on virikehoidossa
-harvemmin jaksan leikkiä lasten kanssa, pelaan kyllä
-esikoinen on tosi haastava ja välillä huudetaan molemmat, mun huudosta ei kyl oo mitään apua
-uhkaan, lahjon, kiristän
 
minä (jatkaa)
[QUOTE="vieras";22945365]Pakko nyt vähän kommentoida näitä asioita.

Miksi te viette lapset saunaan vauvana, nukutatte liian kovassa pakkasessa, ajatte pyörällä ilman kypärää, juotatte niille kahvia ja syötätte niille ruokaa jonka te tiedätte olevan niille pahasta? Suurin osa tekee niin ihan omaa laiskuuttaan, te TIEDÄTTE että niistä seuraa ongelmia LAPSELLE.[/QUOTE]

No kuuleppa, ensinnäkin tuo saunominen, ainakin meillä saunan ovi on auki pesuhuoneeseen, asteita n.50, ihan max.60 astetta. Vauvana ei ollut niinkään paljon. Lapsi on ammeessa koko ajan, ja saa vettä. Löylyä ei heitetä, ja on alimmalla lauteella, tai oikeastaan siis portaalla. Nyt, kun on jo puolitoistavuotias, tulee välillä ammeesta poiskin, istuu lauteilla meidän vieressä ja voi heittää löylyäkin, mutta siis edelleen saunan ovi on auki, ja lämpö tosiaan 50 paikkeilla. Lisäksi tuo saunassaoloaika on ihan muutaman minuutin. Ja vedetäämpä historia mukaan, missäs ne lapset onkaan ennen synnytetty?
Toiseksi, tuo kahvin JUOTTAMINEN. Ei, me ei juoteta lapselle kahvia. Vaan nuo kahvin juonnit on tapahtunut niin, että tuo lapsi ihan itse, meidän huomaamattamme, on ottanut sen meidän kahvimukin ja maistanut.
Pakkasella ulkona nukkuminen, miksi ei? Lapsi on puettu kunnolla, ja ollut lämpimissä vaunuissa tuulen suojassa? Laitoin joskus lapsen pään viereen lämpömittarin, kun oli pakkasta -26,5 astetta. Neljän tunnin päiväunien jälkeen pään vieressä oli lämpöä +2 astetta. Joten? Miksi ei?
 
"piruvie"
Aah, lista on piiiitkää, täytyy karsia tähän vaan pahimmat.. Lasten iät on 3v4kk, 1v9kk ja vauva pian 4kk.

-yhtenä iltana meni hemo kun 1,5v oppi kiipeämään pinnasängystä pois vaikka se oli alimmalla tasolla, ramppasi puoleen yöhön asti sieltä minuutin välein. Pistin sellaisen kehikon pinniksen päälle (tarkoitettu suojaamaan kissoilta etteivät hyppää vauvan sänkyyn) ja nyt tyttö ei enää osaa nukahtaa ilman sitä. Todellinen häkkisänky siis. (tää on niin paha oikeesti, nyt on siirtymässä kerrossänkyyn isosiskon kanssa joten kehikko jää pois siinä)
-samaisella 1v9kk on vielä tutti iltaisin nukahtamiseen.
-sorruin taas viimeisen raskauden jälkeen tupakanpolttoon ja joskus jätän lapset sen 3minuutin ajaksi keskenään kun käyn kuistilla tupakalla. Vauvakin saattaa olla ihan hereillä, omalla alusellaan tai sitterissä sen aikaa, argh.
-Sama homma postilaatikolla käynnin kanssa.
-myin kestovaipat pois kuukausi sitten, en enää jaksanut vaikka pari vuotta olisi enää ollut vaipatettavia.
-olen pullomutsi, tosin oman lääkitykseni takia, en tiedä olisinko tykännyt imettää.
-vauvat on olleet isänsä hoivissa vastasyntyneestä asti, minä olen nukkunut korvatulpat korvissa toisessa päässä taloa.
-syödään välillä eineksiä muutamakin päivä putkeen.
- 1v iästä ovat saaneet maistella karkkia ja mehuakin sillöin tällöin.
-vihaan lasten hampaiden pesua, mutta teen sen silti, pakkomielle.
-maailma ei ole koskaan pyörinyt vain vauvan ympärillä, myös oma hyvinvointi ja muun perheen hyvinvointi on tärkeää.
-lasten tutit pyörivät pitkin lattioita ja kissojen jaloissa sohvilla, kukaan ei ole vielä kuollut.
-reilu 3v käy kerran viikossa vajaa 5h pätkän HOIDOSSA näkemässä ikäisiään. Tällöin hoitelen kauppareissuja yms. asioita vain kahden alle 2v:n kanssa.
-1v9kk ei ole kokeillutkaan potalla käyntiä, en jaksa enkä halua aloittaa sitä rumbaa tähän väliin vaan odotan suosilla kevääseen ja kesään kun se on helpompaa.
-Isommat katsovat joskus muumeja kolmekin jaksoa putkeen, olen itse silloin tietokoneella tai puhun puhelimessa tms.
 
"vieras"
Ihanaa huomata, ettei vissiin niin paska ookkaan :D. Siis, että moni täällä tekee semmoisia juttuja, mihin luulin itse ainoana maanpäällä syyllistyväni. Tuli edes hiukan parempi olo :D.

Minä olen liian paljon koneella, ihan liian paljon. Annan 1 vuotiaan kompata keittiön laatikot ja syödä kekesejö, jotta tämä onnistuu :ashamed:

Vihaan ruuanlaittoa. Onneksi meillä mies pitää ruoka-ajoista ja monipuolisesta ruokavaliosta kiinni. Muuten nuorimmainen eläisi pelkällä purkilla ja vanhempi kun syö koulussa, niin illat menisi hotdog linjalle :ashamed:

Vihaan yllätysvieraita ja muutenkin vieraita :ashamed:. Meillä on aina likaista ja sotkuista, en kehtaa päästää meille ketään. Tästä syystä nuorimmaiseni jää vaille elintärkeitä kaverikontakteja :ashamed:

Huudan esikoiselle joka päivä, kun se kiusaa pienempää. ei tee läksyjään, väkyttää vastaan jnejnejne :ashamed:

Pyyhin kuopuksen suun joskus ruokailun jälkeen pöytäluutiin :ashamed:
 
Jospa minäkin:

Kohta 3-vuotias:

- saa syödä karkkia niin paljon kun haluaa
- saa juoda kahvia
- juo myös cokista ja muita limuja
- on vielä unitutti
- on vielä kotona lähestulkoon vaipoissa (ei vaan suostu menemään potalle-> pidättää kakkaa, jos ei vaippaa)
- ei ulkoile säännöllisesti viikonloppuisin
- nukkuu perhepedissä
- ei ole saanut rota- eikä H1N1-rokotetta
- katsoo simpsoneita
- on yökylässä ainakin 8 kertaa vuodessa

13- ja 14-vuotiaat:

- saavat syödä karkkia niin paljon kun haluavat
- pelaavat ties mitä pelejä
- saavat katsoa kauhuleffoja
- saivat uutena vuotena räjäytellä pommeja
- käyvät usein hesellä


Ja kaiken lisäksi tämä äiti juo viikonloppusin viiniä, vaikka lapset kotona.
Oi, oi.
Jossain toisessa ketjussa millä tahansa noista saisi lynkkauksen alkuun.

Minulle tuli mieleen listalta yksi potentiaalinen ongelmakohta. Miksi kolmevuotias on vain kahdeksan kertaa vuodessa yökylässä? Vai onko erikseen ne kerrat jolloin joku tulee kotiin hoitamaan illaksi/yöksi?
 
oijoi
Haa, tunnustan tehneeni monia samoja rikoksia kuin muutkin p***amutsit täällä, mutta yksi hyvä oma juttu mulla on:

Olen antanut 1 v. tyttöni syödä samaa hampurilaista kanssani, kun hän on istunut sylissä syödessäni. Ja annoin ranskalaisia kans :D En sentään kokista.
Nyt tyttö on 1 v 3 kk ja syönyt kaksi kertaa hampurilaista.
 
"vieras"
Voi luoja mitä porukkaa..

Joo, kyllä mäkin listaa saisin aikaseksi, mutta ihan tosi vahtisitte edes lapsianne. Ja kuka idiootti vetää päänsä sekasin lasten aikana.. Sossuun sain ilmottaa.
 
[QUOTE="vieras";22946344]Voi luoja mitä porukkaa..

Joo, kyllä mäkin listaa saisin aikaseksi, mutta ihan tosi vahtisitte edes lapsianne. Ja kuka idiootti vetää päänsä sekasin lasten aikana.. Sossuun sain ilmottaa.[/QUOTE]

Oliko joku sellainen joka "vetää päänsä sekaisin lasten aikana"?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja minä (jatkaa);22946225:
No kuuleppa, ensinnäkin tuo saunominen, ainakin meillä saunan ovi on auki pesuhuoneeseen, asteita n.50, ihan max.60 astetta. Vauvana ei ollut niinkään paljon. Lapsi on ammeessa koko ajan, ja saa vettä. Löylyä ei heitetä, ja on alimmalla lauteella, tai oikeastaan siis portaalla. Nyt, kun on jo puolitoistavuotias, tulee välillä ammeesta poiskin, istuu lauteilla meidän vieressä ja voi heittää löylyäkin, mutta siis edelleen saunan ovi on auki, ja lämpö tosiaan 50 paikkeilla. Lisäksi tuo saunassaoloaika on ihan muutaman minuutin. Ja vedetäämpä historia mukaan, missäs ne lapset onkaan ennen synnytetty?
Toiseksi, tuo kahvin JUOTTAMINEN. Ei, me ei juoteta lapselle kahvia. Vaan nuo kahvin juonnit on tapahtunut niin, että tuo lapsi ihan itse, meidän huomaamattamme, on ottanut sen meidän kahvimukin ja maistanut.
Pakkasella ulkona nukkuminen, miksi ei? Lapsi on puettu kunnolla, ja ollut lämpimissä vaunuissa tuulen suojassa? Laitoin joskus lapsen pään viereen lämpömittarin, kun oli pakkasta -26,5 astetta. Neljän tunnin päiväunien jälkeen pään vieressä oli lämpöä +2 astetta. Joten? Miksi ei?
Lapsen kehon ruumiinlämmönsäätely ei ole vielä kehittynyt kunnolla vauvana! Siksi ei liian kylmään eikä kuumaan!!!!! Mistä sä tiedät mikä aika saunassa on liikaa? Miksi otat riskin sen takia, että itselläsi on mukavampaa lapsen kanssa saunassa?

Myöskään keuhkot eivät vauvalla kestä kovaa pakkasta, koska ovat kehittymättömät! Siksi ei liian kovassa pakkasessa nukuttamista, vaikka siitä äiti saakin kivan vapaahetken. Mistä sä tiedät että siellä vaunuissa on AINA tarpeeksi lämmintä? Lämpötilaan vaikuttaa muukin kuin pelkät pakkasasteet.

Eri asia, jos lapsi salaa juo kahvia, kuin että äiti sille sitä omasta mukistaan juottaa. Kofeiini vaikuttaa aivojen välittäjäaineisiin lapsella ja sitä ei todellakaan suositella alle 16-vuotiaille. Tahallinen tyhmyys on välinpitämättömyyttä lasta kohtaan!
 
[QUOTE="vieras";22946422]Lapsen kehon ruumiinlämmönsäätely ei ole vielä kehittynyt kunnolla vauvana! Siksi ei liian kylmään eikä kuumaan!!!!! Mistä sä tiedät mikä aika saunassa on liikaa? Miksi otat riskin sen takia, että itselläsi on mukavampaa lapsen kanssa saunassa?

Myöskään keuhkot eivät vauvalla kestä kovaa pakkasta, koska ovat kehittymättömät! Siksi ei liian kovassa pakkasessa nukuttamista, vaikka siitä äiti saakin kivan vapaahetken. Mistä sä tiedät että siellä vaunuissa on AINA tarpeeksi lämmintä? Lämpötilaan vaikuttaa muukin kuin pelkät pakkasasteet.

Eri asia, jos lapsi salaa juo kahvia, kuin että äiti sille sitä omasta mukistaan juottaa. Kofeiini vaikuttaa aivojen välittäjäaineisiin lapsella ja sitä ei todellakaan suositella alle 16-vuotiaille. Tahallinen tyhmyys on välinpitämättömyyttä lasta kohtaan![/QUOTE]

Olipas paljon huutomerkkejä.
:D
 

Yhteistyössä