Miten olette selittäneet lapsille isän lähdön kotoa? Mies haluaa muuttaa pois...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suru"

Vieras
Tilanne siis, että riidellään koko ajan. Monta vuotta ollaan yritetty mennä eteenpäin, mutta ei tämä onnistu. Rakkauskin jo kummallakin loppunut. Nyt mies aikoo muuttaa pois. Miten kertoa tämä lapsille? Varsinkin nuorempi, 3v, on oikea isinpoika. Tulee olemaan aivan kamalaa hänelle :( Voiko tätä iskua mitenkään pehmentää?

Lapset syyttää asioista aina itseään, halusi tai ei. Puhukaa lapsille yhdessä, tehkää selväksi että päätös on teidän yhteinen, ei kenenkään syytä erityisesti, ei varsinkaan lasten. Jotenkin pitäisi lapset saada ymmärtämään että he eivät kumpaakaan teistä menetä vaikka eroattekin.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Lapset syyttää asioista aina itseään, halusi tai ei. Puhukaa lapsille yhdessä, tehkää selväksi että päätös on teidän yhteinen, ei kenenkään syytä erityisesti, ei varsinkaan lasten. Jotenkin pitäisi lapset saada ymmärtämään että he eivät kumpaakaan teistä menetä vaikka eroattekin.

Kiitos hyvistä neuvoista. Pitää tehdä näin. Mua on niin kauhistuttanut ajatus erosta lasten vuoksi, etten haluaisi vieläkään erota. Eli miehen päätös tämä on. Tuntuu kuin valehtelisin lapsille jos nyt sanotaan, että yhteinen päätös. Kun eihän tämä kuitenkaan minun tahtoni ole.

[QUOTE="aloittaja";24658447]Kiitos hyvistä neuvoista. Pitää tehdä näin. Mua on niin kauhistuttanut ajatus erosta lasten vuoksi, etten haluaisi vieläkään erota. Eli miehen päätös tämä on. Tuntuu kuin valehtelisin lapsille jos nyt sanotaan, että yhteinen päätös. Kun eihän tämä kuitenkaan minun tahtoni ole.[/QUOTE]

Voittehan te sanoa että yritetty on mutta tämä on nyt se mitä on pakko tehdä koska muuta ei enää voi. Ei pidä valehdella, tietenkään, muotoilla asiat niin että asia on helpoin lapsille mutta itse pystyt kuitenkin suhteellisen totuudenmukaisesti puhumaan. Varsinkin kun lapsilla tulee satavarmasti olemaan kysymyksiä asiasta ja paljon, ja pitkään.

Teidän täytyy pystyä yhdessä sopimaan ettei kumpaakaan aleta asiasta syyttää eivätkä lapset joudu tuntemaan tarvitsevansa valita puolta.

Kannattaa ottaa mukaan sukulaiset,ystävät jotka lapset tuntevat/ovat paljon tekemisissä.Henkilöt joiden kanssa lapsilla on turvallinen olo!

Viettäkää aikaa perheenä erosta huolimatta!!!! Kaikki siis yhdessä isä,äiti ja lapset!
(Ero) lapsena tiedän mitä ei kannata tehdä ja yksi tärkeimmistä on vanhempien puheyhteyden katkeaminen, toisen mollaaminen!

Mieshän voi selittää lapsille, että hän muuttaa pois. Hän ei rakasta äitiänne enää mutta lapsia kyllä. Että hän ottaa lapsiaan luokseen jne... Silloin sinun ei tarvitse valehdella lapsille mitään. Äläkä vaan ala jauhaan lapsille, että äiti ei halunnut isän muuttavan. Pidät itsesi vahvana lasten takia.
Isä voisi aluksi varsinkin hakea ja tavata lapsiaan useasti. Mites olis vuoroviikoin asumiset, jos hän jää samaan kaupunkiin ja lähelle?