Miten nopeasti (uudessa parisuhteessa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen

Vieras
Uskaltaa kertoa, että haluaa vakavan parisuhteen, eikä mitään seurustelua enää, että haluaa lapsia ja perheen, jossa molemmat vanhemmat ovat asiaan sitoutuneita. Jos mies on oikea niin voiko luottaa siihen ettei hän tästä säikähdä vaikka näin vakaviakin asioita ottaisi puheeksi!?

Mää taisin sanoa vakavasta parisuhteesta ihan heti alussa ja lapsi osastolle taisin viedä ihan kuukausien kuluessa. Tosin tunsin miehen etukäteen. Kunhan testasin, ettei heti luu mee kurkkuun :D

Mäkin tunnen tän miehen jo etukäteen...nyt ollaan vasta "löydetty" toisemme, mut ihan alussa ollaan eikä kunnolla tunneta toisiamme. Olen kuitenkin jo reilusti päälle 30 että haluaisin jo keskustella edes näistä asioista, mutta pelottaa...

mä otan siitä tietyllä tapaa selvää heti kättelyssä. (no en nyt ihan kirjaimellisesti :D )

harvemminhan se tulevaisuus natsaa sen ensimmäisen seurustelukumppanin kanssa, muoks. siis etukäteenhän ei tietää voi tietenkään, mutta en itse alkaisi parisuhteeseen ihmisen kanssa jonka en tietäisi edes haluavan samaa kuin minä, irtosuhteet on sitten asia erikseen.

Viimeksi muokattu:
Eikös näistä jutuista ole ollut puhetta "Kauheimmat treffini"-ketjuissa? Tyyliin "Rasvalettinen ja finninaamainen jätkä istuutui vastapäätä ja sanoi haluavansa heti mennä naimisiin ja hankkia kymmenen lasta. Otin pitkät valoa nopeammin."

Mulla oli kylläkin alussa enemmän ongelma se, että mä en olisi halunnut lapsia ja mies halusi... ja niin se vaan puhui mut ympäri. En oikein tiedä, miten ihmeessä se sen edes teki... mutta kaksi rakasta lasta nyt on.

Mulla oli kylläkin alussa enemmän ongelma se, että mä en olisi halunnut lapsia ja mies halusi... ja niin se vaan puhui mut ympäri. En oikein tiedä, miten ihmeessä se sen edes teki... mutta kaksi rakasta lasta nyt on.

Mullakin ehkä ongelmana se, etten tiedä mitä haluan...siis ei ole vauvakuumetta mutta tiedän haluavani lapsia. Ja ihan vaan haluaisin jutella siitä haluaako mies samaa, tulee vaan sellainen olo, että mies heti ahdistuisi tällaisesta näin alkumetreillä. (Ei olla edes puhuttu siitä, että seurustellaanko me jo vai mitä tämä on)

Niin mutta eikö mene kuukausia ennenkuin tietää toisesta sen verran että voi ajatella vakavampaa.

Yleensä noi asiat tulee omalla painollaan jutteluun. Mä ainakin säikähtäisin jos mies alkaisi toisilla treffeillä puhua jo lapsien hankkimisesta tms..

Munkin mies alkoi puhua jo heti alussa lapsista, sillai jotenki vaivihkaa. Mä säikähin ja aattelin että mitähän tää mun kanssa meinaa, mut nopeesti selvisi että se meinaa vakavaa suhdetta mun kans :) Olin aika otettu, hän kertoi myöhemmin että heti mut tavatessaan halusi vaimokseen ja lastensa äidiksi.
Nyt sitten takana 7 yhteistä vuotta ja toinen lapsi suunnitelmissa :)

Munkin mies alkoi puhua jo heti alussa lapsista, sillai jotenki vaivihkaa. Mä säikähin ja aattelin että mitähän tää mun kanssa meinaa, mut nopeesti selvisi että se meinaa vakavaa suhdetta mun kans :) Olin aika otettu, hän kertoi myöhemmin että heti mut tavatessaan halusi vaimokseen ja lastensa äidiksi.
Nyt sitten takana 7 yhteistä vuotta ja toinen lapsi suunnitelmissa :)

ihanaa...<3

Mun mielestä jos ikää alkaa olemaan lähempänä 30 kun 20, niin voi jo aika aikaisessa vaiheessa alkaa puhumaan tulevaisuuden suunnitelmista. Ei siinä kannata kauaa aikaa hukata, jos toisella on ihan erilaiset tulevaisuuden suunnitelmat. esim. ei halua lapsia tms.

Kyllä mä kai tein sen jo heti selväksi mitä haluan. Must on reilua pamauttaa heti tulevaisuudensuunnitelmat toiselle että jos ne toista ei kiinnosta niin heihei, mitäpä sitä turhaan kummankaan aikaa tuhlailemaan turhuuteen.

[QUOTE="minä";21931994]Mun mielestä jos ikää alkaa olemaan lähempänä 30 kun 20, niin voi jo aika aikaisessa vaiheessa alkaa puhumaan tulevaisuuden suunnitelmista. Ei siinä kannata kauaa aikaa hukata, jos toisella on ihan erilaiset tulevaisuuden suunnitelmat. esim. ei halua lapsia tms.[/QUOTE]

Samaa mieltä tai siis ikää mulla on jo yli 30. En halua tuhlata aikaa ihmisen kanssa joka ei halua tulevaisuudelta samoja asioita. Täytyy siis vaan uskaltaa kysyä/puhua ja katsoa pysyykö mies vieressä vielä senkin jälkeen

kiinnostaisi tietää miten olet ottanut asian puheeksi? ihan yleisellä tasolla että mitä mies elämältään haluaa vai miten?

ihan tavallisella äänellä kysytään toiselta, että mitä se haluaa tehdä elämällään ja kuinka ajatteli sen toteuttaa. missä kuvittelee olevansa vaikka viiden vuoden päästä ja mitkä ovat pitkäaikaisia unelmia.

enkä todellakaan tarkoita mitään omien vauvahaaveidensa tai kihlajaisten hienovaraisia vihjailuja, vaan toisen ajatuksista selvää saamista.

miksei normaaleista asioista voisi suoraan kysyä ja puhua? =)

Mullakin ehkä ongelmana se, etten tiedä mitä haluan...siis ei ole vauvakuumetta mutta tiedän haluavani lapsia. Ja ihan vaan haluaisin jutella siitä haluaako mies samaa, tulee vaan sellainen olo, että mies heti ahdistuisi tällaisesta näin alkumetreillä. (Ei olla edes puhuttu siitä, että seurustellaanko me jo vai mitä tämä on)

huomaathan, että teet tästä itse ongelmaa, älä nyt etukäteen murehdi miehen suhtautumista vaan avaa suusi hyvä nainen :)

huomaathan, että teet tästä itse ongelmaa, älä nyt etukäteen murehdi miehen suhtautumista vaan avaa suusi hyvä nainen :)

huomaan huomaan ja mulle itsellekin on elämässä monet muut asiat tähän asti olleet tärkeämpiä kuin perheen perustaminen...elämä vaan on mennyt niin nopeasti ja niitä lapsia tosiaan pitäisi tehdä jos aikoo (joo tiedän ettei niitä tehdä vaan saadaan jne). Enää ei voi vaan hengailla vuosia jonkun kanssa...
Suoraan sanottuna pelottaa ajatus vakavasta sitoutumisesta ja vauvoista, mutta toisaalta sitä myös eniten haluan. Hyviä vinkkejä olen tässä ketjussa kyllä jo saanut kiitos niistä. (Kerrankin mukavaa yhteistä pohdintaa tällä palstalla:)