´hahhhaaa, no kyllä tää ainakin mielialaa nosti kun lueskelin nämä läpi, huh huu. No, jotta saisin eräät rauhoittumaan niin
1. olen harjoittanut perhesuunnittelua. Olin hyväpalkkaisessa vakityössä, minulle rakkaan ihmisen kanssa naimisissa, jonka kanssa piti loppuelämä viettää ja monta lasta saada. No, ei mennyt kuten suunnittelin vaan a) sain fudut, ja samalla viikolla b) mies narahti pettämisestä. Mies EI SIITTÄNYT LASTA sen 6kk aikana kun olimme erossa, vaan asuimme erossa KOSKA hän petti ja minusta tuntui että etäisyys olisi kohdallaan.
2. auto ostettiin reilulla käsirahalla (kyllä, olemme osanneet säästää!) uutena, eli se on, kiinnostuneille tiedoksi, amerikkalainen ja 2008 vuosimallia. Kuitenkin, koska osamaksuerät narahtivat minun maksuuni (auto on mun nimissä, mieheni maksoi käsirahan ja osamaksut eroomme saakka) ja minun tuloni tippuivat, alkoi kuukausieriä kertyä. Rahoitusyhtiö ei suostu sumplimaan pienempää kuukausierää hankalan taloustilanteen vuoksi, ja en ole saanut edelleenkään auto myytyä vaikka OLEN JO YRITTÄNYT PUOLI VUOTTA, enemmänkin. ELi vanhempien tuilla ja muilla (lehdenjakoa, siivousta, muun turhan irtaimiston myyntiä jne). keikoilla olen saanut maksettua sen tähän asti. Kuitenkin, kun tarjosin autoa autokauppaan, olisin saanut toki palauttaa auton, mutta olisin joutunu MAKSAMAAN autokauppaan tästä, koska oli muutama erääntynyt kukausimaksu alla, ja auton hintaa on niin paljon vielä maksamatta. Myyjäkin pahoitteli tilannetta ja yritti sumplia parhaan mukaan, mutta rahoitusyhtiö ei voi joustaa. Itse pitää yrittää sitä edelleen yks.henkilönä saada myytyä. Mutta eipä oikein käy autot kaupaksi....
3. luottokorttia ei ole käytetty koska olen ostanut tavaraa luotolla (käydessämme töissä), vaan kuten aika monet tietänevät, esim. matkustaessa joutuu usein maksamaan hotellit ja lennot luottokortilla.
4. sossusta en ole koskaan käynyt rahaa ruikuttamassa, vaan tehnyt töitä AINA siitä asti kun 18 täytin. Ekaa kertaa olen nyt elämässäni työtön. Siis nytkin tosiaan maksan sen 20% veroja reilun 400 euron hoitotuesta. Että kyllähän minä olisin ihan OIKEUTETTU saamaan sossutakin joain JOS menisin sinne itkemään. Mutta en mene vielä, ei kuulu minun mentaliteettiini.
5. Kyllä, olen oppirahani maksanut tässä tilanteessa, ja ajattelen lapsen parasta. Kyse ei ole mieheni kanssa hyvästä seksistä (olen itseasiassa paljon häntä viriilimpi ja kokeilunhaluisempi, jos välttis haluatte tietää, et sinänsä ihme et se oli HÄN ku meni pettämään...) vaan rakkaudesta, niin ufolta kuin se kuulostaakin. Ja myös siitä että minulle avioliitto on PYHÄ asia. Kyllä, voitte kutsua mua jeesustelijaksi, mutta haluaisin uskoa ennenkaikkea anteeksiantoon ja lähimmäisenrakkauteen (joista jälkimmäinen tällä palstalla aika harvinaista)
No joo, kiitos kuitenkin vinkeistä, ja on ihan kiva jos nyt BTDT ja mikässetoinennytolikaan eipäs juupas tms saavat lisää vettä myllyyn, ihan kiva niitä on lueskella tässä.
Tänään muuten aurinko paistoi, lapsi sanoi ekan pitkän lauseensa ja halas mua pitkään. Elämän pieniä iloja, ihan mahtavaa. Tuntuu että kyllä tästä noustaan, viisaampina ja vahvempina.