Miten mä pärjään? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin meillä

Vieras
Avoero tulossa.
Olen hoitovapaalla 1-vuotiaan lapsemme kanssa, käyn iltaisin töissä.
Miten pärjään rahallisesti erossa? Omistusasunto on yhteinen (velkaa), ei minulla ole varaa jäädä tähän. Makselen opintolainoja pari sataa kuussa, siihen kht melkein jo meneekin :(

Hop hop pankkiin sopimaan pienemmästä opintolainan lyhennyksestä! Mulla ukko lyhentää (tai siis maksaa lyhennyksen + korot noin 550 euroa/6 kk jaksoissa) . Mikä kiire sitä lainaa on maksaa takaisin tuollaisessa elämäntilanteessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
Hop hop pankkiin sopimaan pienemmästä opintolainan lyhennyksestä! Mulla ukko lyhentää (tai siis maksaa lyhennyksen + korot noin 550 euroa/6 kk jaksoissa) . Mikä kiire sitä lainaa on maksaa takaisin tuollaisessa elämäntilanteessa?

No mulla on aika rutosti opintolainaa.. toiseen pankkiin lyhennänkin vain 30e (melkein korkoa siis vain), toiseen n.160e.
Pitäisi varmaan löytää kokopäivätyö, ei taida yksin lasta elättää noilla iltatöillä :(
Mitä tukia voin saada?

On varmasti inhottava tilanne, kun kaiken keskellä pitäs vielä riittää voimat raha-asioiden setvimiseen. Kyllä se ajan kanssa kaikki varmaan selviää, mutta ottaahan se oman aikansa. Päivä kerrallaan eteenpäin, niin jonain päivänä varmasti huomaa, ettei enää tunnukaan ihan niin pahalle. :)

Yhteistyössä