P
"peppi"
Vieras
Haluan erota miehestäni.
Melkein kaksi vuotta olen asiaa pohtinut ja tuskaillut ja viimein olen valmis sen itselleni myöntämään, en rakasta miestäni enää.
Elämä on junnannut paikallaan tämän epävarmuuden vuoksi, lapsia haluaisin mutta en tämän miehen kanssa, ainoa positiivinen asia tässä erossa ettei ole lapsia siitä kärsimässä.
Mutta pääasiallinen ongelma on se että miten minä pärjään rahallisesti yksin?
Olen pienituloinen "kaupankassa", brutto jotain 1700e ja käteen jää hiukan vaihtelevasti 1300-1400e.
Pärjääkö tuolla palkalla yksin?
Olen päättänyt eron myötä vaihtaa kaupunkia, kun muutto on tulossa niin toteutan pitkäaikaisen haaveeni ja muutan pois tästä kyläpahasesta, toivon voivani aloittaa opiskelut uudestaan.
Suuremmassa kaupungissa sitten taas on kovemmat vuokrat. Kenties n. 600-700e saa maksaa vuokraa kaksiosta.
Eli palkasta jäisi käyttöön n. 500e vuokran jälkeen, se on todella vähän.
Olisiko täällä samassa tilanteessa olleita pienituloisia jotka selvisivät ok?
Yleensäkin, miten te muut pienituloiset sinkkuihmiset pärjäätte?
Kaikki vinkit koskien opiskelujen rahoitusmahdollisuutta otan myös kiitollisena vastaan.
Niin ja vielä, miten te sinkkuopiskelijat muuten pysytte nykyään hengissä kun se opintotukikin taitaa olla jotain 300e kuussa?
Ehdittekö käydä koululla ollenkaan jos täytyy käydä töissäkin elääkseen?
Miten te teette sen jos ei ole puolisoa auttamassa?
Melkein kaksi vuotta olen asiaa pohtinut ja tuskaillut ja viimein olen valmis sen itselleni myöntämään, en rakasta miestäni enää.
Elämä on junnannut paikallaan tämän epävarmuuden vuoksi, lapsia haluaisin mutta en tämän miehen kanssa, ainoa positiivinen asia tässä erossa ettei ole lapsia siitä kärsimässä.
Mutta pääasiallinen ongelma on se että miten minä pärjään rahallisesti yksin?
Olen pienituloinen "kaupankassa", brutto jotain 1700e ja käteen jää hiukan vaihtelevasti 1300-1400e.
Pärjääkö tuolla palkalla yksin?
Olen päättänyt eron myötä vaihtaa kaupunkia, kun muutto on tulossa niin toteutan pitkäaikaisen haaveeni ja muutan pois tästä kyläpahasesta, toivon voivani aloittaa opiskelut uudestaan.
Suuremmassa kaupungissa sitten taas on kovemmat vuokrat. Kenties n. 600-700e saa maksaa vuokraa kaksiosta.
Eli palkasta jäisi käyttöön n. 500e vuokran jälkeen, se on todella vähän.
Olisiko täällä samassa tilanteessa olleita pienituloisia jotka selvisivät ok?
Yleensäkin, miten te muut pienituloiset sinkkuihmiset pärjäätte?
Kaikki vinkit koskien opiskelujen rahoitusmahdollisuutta otan myös kiitollisena vastaan.
Niin ja vielä, miten te sinkkuopiskelijat muuten pysytte nykyään hengissä kun se opintotukikin taitaa olla jotain 300e kuussa?
Ehdittekö käydä koululla ollenkaan jos täytyy käydä töissäkin elääkseen?
Miten te teette sen jos ei ole puolisoa auttamassa?