miten kukaan kenellä on lapsia voi äänestää niinistöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysely"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="höh";25405172]<no en todellakaan! Siis eipä monesta ole sairaanhoitajaksikaan. Tai hoitajaksi ylipäätään, lähihoitajia ja muita suinkaan väheksymättä. He jos joskut tekevät arvokasta työtä ilman kunnon palkkaa![/QUOTE]

mun käsittääkseni se palkkataso ei ole (ainakaan pelkästään) arvostuskysymys vaan johtuu pikemminkin siitä että julkisen sektorin palkanmaksukyky on heikko

Niinhän sitä sanotaan, että se kyllä huomataan jos siivooja on on ollut pari päivää poissa työpaikaltansa, mutta sitä ei jos joku johtaja on ollut poissa. On niinkun vähän arvostukset tässä maassa sekaisin, kuten yleensä muutenkin maailmassa.
Enemmän minä sitä siivoojaa arvostan, tekee huonolla palkalla kovaa työtä samalla aikaa, kun joku johtaja kuluttaa persettänsä toimiston penkillänsä ja pelaa pasianssia.

Kannattas vähän rikkaampienkin ihmisten muuten miettiä sitä, että kaikki ihmiset ei voi tehdä töitä jonkun sairauden takia. Ei kaikki täällä oo vaan sossupummeja.

Ps. Ei ihmekkään että Suomen syntyvyys on ollu laskussa, kun on niin mitättömät minimit vanhempainpäivärahat, lapsilisät ja kaikki maksaa kaupoissa hunajaa, vaikka alv:itä lasketaan osittain, niin kauppiaat pitää hinnat samoina ja vetää välistä itselleen... Korvikkeillakin rahastetaan nykyään, samoiten soseilla.

Neuvolassakin jos sanot, että tarvitsisit lastenhoitoapua jos on muuten huonot tukiverkostot, niin joudut sossutanttojen kyttäyslistalle ettet vaan pahoinpitele lapsiasi väsymyksen takia.

Tällainen maa tämä..!

Ja pss. En aio äänestää Timo Soinia, enkä Niinistöä. Tuskin ketään..!

[QUOTE="vieras";25405155]Mun mielestä siellä hallituksessa on muitakin puolueita päättämässä ja kun yhdelläkään ei oo enemmistöä niin neuvottelemaan siellä joutuu. Enivei pressa ei päätä noista yhdestäkää.

PS mikä on dinkku (jos se on sinkku) niin sit mikä on sinkku pariskunta??[/QUOTE]

double income, no kids

Hoitajilla on hyvä palkka. Lääkärin määräysten toteuttaminen ja kädestä kiinni pitäminen ei niin kauheasti vaadi. Ei mitään tulosvastuuta, työpaikka säilyy aina. Mutta aiheeseen, presidentti ei päätä lapsiperheiden asioista. Edustaa lähinnä.

Niinhän sitä sanotaan, että se kyllä huomataan jos siivooja on on ollut pari päivää poissa työpaikaltansa, mutta sitä ei jos joku johtaja on ollut poissa. On niinkun vähän arvostukset tässä maassa sekaisin, kuten yleensä muutenkin maailmassa.
Enemmän minä sitä siivoojaa arvostan, tekee huonolla palkalla kovaa työtä samalla aikaa, kun joku johtaja kuluttaa persettänsä toimiston penkillänsä ja pelaa pasianssia.

Kannattas vähän rikkaampienkin ihmisten muuten miettiä sitä, että kaikki ihmiset ei voi tehdä töitä jonkun sairauden takia. Ei kaikki täällä oo vaan sossupummeja.

Ps. Ei ihmekkään että Suomen syntyvyys on ollu laskussa, kun on niin mitättömät minimit vanhempainpäivärahat, lapsilisät ja kaikki maksaa kaupoissa hunajaa, vaikka alv:itä lasketaan osittain, niin kauppiaat pitää hinnat samoina ja vetää välistä itselleen... Korvikkeillakin rahastetaan nykyään, samoiten soseilla.

Neuvolassakin jos sanot, että tarvitsisit lastenhoitoapua jos on muuten huonot tukiverkostot, niin joudut sossutanttojen kyttäyslistalle ettet vaan pahoinpitele lapsiasi väsymyksen takia.

Tällainen maa tämä..!

Ja pss. En aio äänestää Timo Soinia, enkä Niinistöä. Tuskin ketään..!

Jonkun pitää järjestää kannattavaksi sekin lafka, missä se siivooja siivoaa, jotta hänellekin löytyisi jostain ne palkkarahat. Kunnon töitä ovat molemmat.

Muuten neuvolassa sanoin että tarvitsisin lastenhoitoapua, ja minulle järjestettiin muutama kerta kaupungin kotiapua. Tuntui hyvältä saada vähän apua, kotipalvelutyöntekijät olivat ihania ja palvelualttiita, neuvolaterkkari ymmärtäväinen, eikä tietääkseni kukaan minua kyttää.

• Tykkää
Reactions: versatile
kokoomusaate lakkasi olemasta siinä hetkessä kun kokoomus päätti kusta kasvu ja pienyritysten kintuille ja anoastaan turvata pääomat. Demarinperkeleetkin vastustivat pienyritysten ahdingon lisäämistä, mutta kokoomus jyräsi.

Ps. Ei ihmekkään että Suomen syntyvyys on ollu laskussa, kun on niin mitättömät minimit vanhempainpäivärahat, lapsilisät ja kaikki maksaa kaupoissa hunajaa, vaikka alv:itä lasketaan osittain, niin kauppiaat pitää hinnat samoina ja vetää välistä itselleen... Korvikkeillakin rahastetaan nykyään, samoiten soseilla .

Vähän aihetta sivuten: tänään lähikaupassa suomalaiset porkkanat 79 senttiä kilo. Ei tule kuule kalliit soseet. Vähän yritteliäisyyttä peliin, sitä se Niinistökin ajaa takaa.

Siksi, koska en ikinä äänestäisi ketään joka on "lapsiperheiden asialla". Musta ois karmivaa leimaantua ainoastaan lapsiperheeksi, kun joskus olen ollut opiskelija, nyt olen työsskäyvä, joskus eläkeläinen...eikä mulla ole aikomusta muuttaa puoluekantaa aina sen mukaan mikä just nyt än yy tee nyt on mulle mulle minä minä minä parasta.

Mä kannatan sitä että jokanen lapsiperhe ymmärtää oman vastuunsa tekemistään lapsista, eikä joka käänteessä ole itkemässä yhteiskuntaa apuun.

Viime presidentinvaaleissa lapsettomana äänestin Saulia ja näissä tulevissa vaaleissa äänestän lapsellisena Saulia. Ei se lapsiperheenä oleminen ole mieltäni muuttanut siitä että Suomi saisi Niinistöstä hyvän presidentin. Ja kyllä mun elämään ja koko Suomen kuuluu muutakin kuin lapsiperheen edut/asiat.

Minä arvostan sitä, että kokoomuksen avulla minun ei tarvitse ikinä tehdä töitä. Pääomaverot alas, perintöveron saivat jo poistetuksi.

Miksi minun pitäisi tehdä töitä. Minun pappani teki jo.

makeet naurut. noh, kitkeränmakeet.

Mutta mitä tuohon kateuskorttiin tulee, niin puhutaanpa sitten samalla kertaa siitä, että mukamas aikuinen ihminen on niin minäitteä, että huonoja lähtökohtia ei olekaan kun kaikki on omaa valintaa ja jos onkin niin tappaisivat ittensä sitte edes. Jos joku on rumaa kateutta, niin tuo. Muutama vuosi sitten Niinistö oli vielä sitä mieltä, että aina voi pärjätä jos vaan haluaa. En ole tarkistanut, onko sälli tarkistanut näkemystä sittemmin. Mutta jos ei ymmärrys riittänyt silloin, niin ymmärtääkö myöhemminkään.

Meillä on odotettavissa monestakin syystä kovenevia aikoja. Silloin tarttisi porukan puhkua tomerana yhteen hiileen. Miten todennäköisesti se onnistuu, jos on oikeistolainen presidenttinä? Porukka voi olla riittävästi ajanhengen lumoissa äänestääkseen sellaisen valtaan, mutta moni tulee pettymään kun huomaa mitä se sitten tarkoittaa.

Haluaako tässäkin keskustelussa jengi tosissaan pitää joka sentin bruttopalkastaan, vaikka se sitten tarkoittaisi katsomista pyssyn piippuun muutaman vuoden sisään, tai lunnaiden maksamista lapsenlapsesta?

Ei ne oikeistovetoiset maatkaan verottamatta pärjää. Jenkeillä on verot hiukan pienemmät, mutta itse hoidettavia kuluja niin paljon, että kokonaisuus ei anaalista persoonallisuuttakaan miellytä. Kadulla et ilkeä kävellä, koska jos joku kaheli käy kimppuun, kukaan ei uskalla tehdä mitään. Lapsesikin pahoinpidellään kenenkään puuttumatta. Ankea totuus peitetään sitten vaahtoamalla milloin mistäkin uhasta. Ja taas maksetaan, sotimisesta, sosiaalisista ongelmista, vankilalaitoksesta, pelossa elämisestä, romukuntoisesta terveydenhoidosta, joka aiheuttaa enemmän vahinkoa kuin säästää...

[QUOTE="vieras";25405110]Mä arvostan sitä, että kouluja käymällä ja ahkeruudella voi tienata. En halua jakaa sitä omalla työllä tienaamaani rahaa sellaisen kanssa, joka ei ole koskaan viitsinyt edes yrittää, mutta kuvittelee että hänelle kuuluu osa minun rahoistani. Siis viittaan siihen, että monet työttömät sohvaperunat on niin katkeria menestyneille ja varakkaille, ja kuvittelevat että heillä pitäisi olla samat varat vaikkei ikinä ole mitään sen eteen tehnyt.[/QUOTE]

Ottamatta kantaa presidenttiehdokkaisiin / puolueisiin, yhdyn edelliseen mielipiteeseen satasella.

[QUOTE="Mummeli";25406476]Ottamatta kantaa presidenttiehdokkaisiin / puolueisiin, yhdyn edelliseen mielipiteeseen satasella.[/QUOTE]

Huolimatta siitä, että eläkeläiset on suurin näistä hirmuisista loisryhmistä, joilta meitä varjelkoon Sauli Ensimmäinen Pyhä?

Minä äänestän presidenttiä sen mukaan, kuka on edustava, se mihin puolueeseen kuuluu, ei ole mitään väliä. Ainoat edustavat pressat on Niinistö tai Haavisto, noi muut miehet on ihan pellejä.

Ääni Niinistölle, vaikka lapsia kotona kaksi onkin. Pressan vaaleissa ei puoluevalinnalla ole edes niin paljon merkitystä, mutta Niinistö on ylivoimaisesti järkevin valinta noista pelleistä. Pressa kuitenkin edustaa Suomea maailmalla.

Kokoomusta olen kyllä äänestänyt monesti muissa vaaleissakin, vaikka lapsiperheellinen olenkin. Ois mustakin kiva olla lasten kanssa kotona korkeilla tuilla, mutta mulla on sen verran järkeä päässä, että ymmärrän että jos tuet olisivat kauhean korkeat, niin se ei olisi vain pois palkkatyötä tekeviltä, vaan sitten myös lukuisat perheet, kuten me, tekisi ratkaisun että jompi kumpi jäisi kotiin ja taas olisi vähemmän verotuloja yhteiseen pottiin. Sama esim. opintotuen kanssa, jos sitä nostettaisiin kauheasti, sen lisäksi että siihen kuluisi kauheasti verotuloja ne verotulot samalla pienenisivät. Sitä varten että saamme pitää edes nykyiset edut (kuten hyvä neuvolajärjestelmä, 9kk äitiysloma jne.) on palkkatyötä tuettava eikä kotona lonnimista.

Ja järki käteen ihmiset, ei Suomessa ole niin paljon rikkaita, että vain niitä verottamalla Suomi vuosi ylläpitää nykyistä hyvinvointivaltiota. Kyllä se on niin, että tarvitaan meitä tavallisia työntekijöitä, tuloveroineen, mahdollistamaan esimerkiksi julkinen terveydenhuolto. Ja ihan vaan lisäksi sellainenkin pointti, että ei ne insinöörien palkatkaan yleensä julkisella puolella päätä huimaa (ja suurimman osan sairaanhoitajista palkat maksetaan julkisen puolen verorahoista). Yksityinen sektori saa maksaa mitä haluaa, niin insinööreille, johtajille kuin terveysalan ammattilaisille, sille itsehän niihin palkkoihin rahat hommavaat.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinistön puolella;25406990:
Ääni Niinistölle, vaikka lapsia kotona kaksi onkin. Pressan vaaleissa ei puoluevalinnalla ole edes niin paljon merkitystä, mutta Niinistö on ylivoimaisesti järkevin valinta noista pelleistä. Pressa kuitenkin edustaa Suomea maailmalla.

Kokoomusta olen kyllä äänestänyt monesti muissa vaaleissakin, vaikka lapsiperheellinen olenkin. Ois mustakin kiva olla lasten kanssa kotona korkeilla tuilla, mutta mulla on sen verran järkeä päässä, että ymmärrän että jos tuet olisivat kauhean korkeat, niin se ei olisi vain pois palkkatyötä tekeviltä, vaan sitten myös lukuisat perheet, kuten me, tekisi ratkaisun että jompi kumpi jäisi kotiin ja taas olisi vähemmän verotuloja yhteiseen pottiin. Sama esim. opintotuen kanssa, jos sitä nostettaisiin kauheasti, sen lisäksi että siihen kuluisi kauheasti verotuloja ne verotulot samalla pienenisivät. Sitä varten että saamme pitää edes nykyiset edut (kuten hyvä neuvolajärjestelmä, 9kk äitiysloma jne.) on palkkatyötä tuettava eikä kotona lonnimista.

Ja järki käteen ihmiset, ei Suomessa ole niin paljon rikkaita, että vain niitä verottamalla Suomi vuosi ylläpitää nykyistä hyvinvointivaltiota. Kyllä se on niin, että tarvitaan meitä tavallisia työntekijöitä, tuloveroineen, mahdollistamaan esimerkiksi julkinen terveydenhuolto. Ja ihan vaan lisäksi sellainenkin pointti, että ei ne insinöörien palkatkaan yleensä julkisella puolella päätä huimaa (ja suurimman osan sairaanhoitajista palkat maksetaan julkisen puolen verorahoista). Yksityinen sektori saa maksaa mitä haluaa, niin insinööreille, johtajille kuin terveysalan ammattilaisille, sille itsehän niihin palkkoihin rahat hommavaat.

Täyskomppi tälle kaikilta osin, ois kivaa joo olla isoilla tuilla kotona, mutta ymmärrän velvollisuuteni oman ja perheen hyvinvoinnin vuoksi, joten siksi illalla taas töihin...

[QUOTE="vieras";25405000]Niin Niinistöhän on lapsia ja lapsiperheitä vastaan eritoten yksinhuoltajia

Kun "ei oo hällä kokemusta mistään näistä" ;)[/QUOTE]

Niinistöhän nimenomaan on kahden (?) lapsen yksinhuoltaja ;)

Ääni Niinistölle tästä duunariperheestä! Ei se presidentti mun rahoja vie :D

Isovanhempani kuolivat noin 40- vuotiaina. Olen nähnyt heidät vain valokuvista.
Kuuluvatko mummot ja vaarit tiiviisti lastesi elämään ? Onko enää olemassa kultaista paikkaa, jota ennen kutsuttiin mummolaksi ?

Yhteistyössä