Miten jotkut on niin lihavia jo nuorina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelen

Vieras
Tarkoitan jotain parikymmpistä ihmistä. Ymmärrän että vanhemmat ihmiset on lihavia, sillä aineenvaihdunta hidastuu, kiloja karttuu helposti vuosi vuodelta pikkuhiljaa. Jos lihoaa vaikka joka vuosi pari kiloa, joka tulee helposti ilman sen suurempia mässäilyjä. 15 vuodessa se on jo 30 kg.

Mutta joku 20 vuotias ja painoa jo se 30 kg liikaa. Miten se oikein tehdään?

Meillä kotona syotiin ihan suht terveellisesti ja mun muutin pois 18 v. ikäisenä painoin n. 53 kg. No nyt 6 vuotta myöhemmin painoa on tullut lisää 15 kg ja lisää tulee koko ajan, en jaksa kokata koska en tykkää kotiruuasta, joten pikaruoka ja pitsat yms. maistuu sekä tietenkin karkki ja sipsit. Plus inhoan liikuntaa.

Kuulostaa jotenkin oudolta että olisi normaalimpaa olla lihava vanhempana ku nuorempana... ihan ku jotenkin "sallitumpaa" tai terveellisempää...
Ja jos nyt aineenvaihdunnalla perustelet, niin aika nopeesti sen voi kumota mm sillä että ihmisillä(kaiken ikäisillä ) on tosiaan nopeeta ja hidasta aineenvaihduntaa.

Joten ymmärrän ja en ymmärrä sen vähempää oli minkä ikäinen tahansa...

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelen:
Mutta joku 20 vuotias ja painoa jo se 30 kg liikaa. Miten se oikein tehdään?

Öh, syödään liikaa kulutukseen nähden? Erittäin paljon liikaa.

Ja joku sanoi huonoista ruokatottumuksista jo lapsuudesta saakka. Mun lapsuudenkodissa kyllä oli ja opetettiin terveelliset elämäntavat, mutta kun muutin omilleni, sairastuin masennukseen ja ylensöin itselleni parissa vuodessa kolmekymmentä liikakiloa. Enkä ole päässyt vieläkään näistä uusista huonoista syömätavoista eroon.

Ite olin pienenä liiankin laiha. olin 18 v ku aloin lihoomaan oikeen urakalla!Syynä karkkien älytön syönti ja laiskuus!En harrastanut laisinkaan liikuntaa!! Nyt painoo todella paljon!Olen tehnyt elämäntaparempan ja oon nyt laihtunut 8kg!
Ja ikää nyt 29v!

En mäkään ymmärrä. Mä olin nuorena vain hieman pyöreä, mutta pikkuhiljaa tullut kiloja. Se on normaalimpaa että painoa tulee pikkuhiljaa kun se että kerralla pienessä ajassa.

Yhteistyössä