miten imetys vaikuttaa mielialaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivopää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivopää

Vieras
mulla on nyt kolmikuinen tämä meidän neljäs tyttö. musta tuntuu että olen koko ajan ihan hermoheikko. tai jos en oo ärtynyt, niin olen sit ihan sippi ja väsähtänyt. seksi ei todellakaan kiinnosta. tuntuu että aivot on jäissä ja keskittymiskyky ihan surkea. miten muilla....

Mieliala on kuin olisi "taivaissa". Tuntuu imettäessä että saa samanlaista nautintoa kuin hieronnassa väsyneenä.Toisaalta seksihalut olivat nollissa, mutta se ei tuntunut vaivaavan. Ne palautuivat pian sen jälkeen kun lopetti. ( tai ehkä lähinnä limakalvot olivat kuivat .. )
Toisaalta aivot oli narikassa koko imetyksen :laugh:

Mitenköhän mä olen voinut tehdä aivotyötä töissä, kun olen kolmea lasta vielä imettäessäni ollut myös töissä.. En usko, että kaikilla on "aivot narikassa" tai toivotaan ainakin :)

Ootko ap imettänyt vanhempia lapsiasi eli miten heihin verrattuna tuo hermoheikkous?

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Mitenköhän mä olen voinut tehdä aivotyötä töissä, kun olen kolmea lasta vielä imettäessäni ollut myös töissä.. En usko, että kaikilla on "aivot narikassa" tai toivotaan ainakin :)

Ootko ap imettänyt vanhempia lapsiasi eli miten heihin verrattuna tuo hermoheikkous?

Olen imettänyt muitakin lapsiani. Kahta ensimmäistä imetin vaan muutaman kuukauden, enkä oikeesti muista ajasta mitään, kun he olivat koliikkilapsia. Komannen kanssa muistan, että kaikki oli ihan ok. Mut nyt olen melko hermona koko ajan. Johtuiskohan muuten pelkästään oman ajan puutteessa, kun en ole viimesen puolen vuoden aikana käynyt lenkilläkään kun pari kertaa vaikka normaalisti harrastan liikuntaa päivittäin. Äh. En tiedä. Kaikki itseni ulkopuolella näyttää olevan jotenkin vinossa. Jos mä olen sit ite niin vinossa, että puutun kaikkiin typeriin pikkuasioihin.

mä olen kokoajan väsynyt, ärtynyt, vihainen ja masentunut. tosin mulla kauhean kovat seksihalut tekee kokoajan mieli seksiä, mutta miestä ei ole huvittanut kertaakaan synnytyksen jälkeen. Tuntuu tosi kurjalta... :/

Kyllä sitä ap neljän lapsen kanssa saa ollakin välillä sippi ja väsähtänyt, varsinkin, kun nuorimmaisesi on ihan pieni vauva vasta. Kuulostaa, että tarvisit vähän omaa aikaa tai kahdenkeskistä aikaa miehesi kanssa. Vaikka ihan syömässä käynti miehesi kanssa ja pieni kävelylenkki voisi piristää tosi paljon. Jos saisit jonkun luotettavan katsomaan lapsia pariksi tunniksi..voisko vaikka isovanhemmat auttaa..

Kyllä sitä ap neljän lapsen kanssa saa ollakin välillä sippi ja väsähtänyt, varsinkin, kun nuorimmaisesi on ihan pieni vauva vasta. Kuulostaa, että tarvisit vähän omaa aikaa tai kahdenkeskistä aikaa miehesi kanssa. Vaikka ihan syömässä käynti miehesi kanssa ja pieni kävelylenkki voisi piristää tosi paljon. Jos saisit jonkun luotettavan katsomaan lapsia pariksi tunniksi..voisko vaikka isovanhemmat auttaa..

kiitos ihanasta vastauksesta. Pitäisi koettaa varmaan saada omaa aikaa. Mutta isovanhemmat ei tosiaan meidän tapauksessa auta, koska olen itse alkoholistien lapsi ja mieheni avioerolapsi ja isovanhemmat ovat enemmän kiinnostuneita itsestään kuin muista ihmisistä.

Mä en osaa sanoa imetyksen vaikutuksesta mielialaan, koska vauvan syntymän jälkeen kaikki oli muutenkin niin uutta, erikoista, ihanaa, väsyttävää... Mutta sen muistan, että kun vuoden imetyksen jälkeen olin sitä lopettelemassa, silloin iski ihan kauhea hormonimyrsky päälle. Olin aivan raivona kaikesta ja kaikille, ihan pikkuasioistakin. Normaalisti olen hyvin sävyisä ja pitkäpinnainen ihminen, mutta tuolloin huomasin itsekin olevani kuin toinen persoona. Tuota kesti ehkä parisen kuukautta ja sitten tilanne normalisoitui.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kiitos ihanasta vastauksesta. Pitäisi koettaa varmaan saada omaa aikaa. Mutta isovanhemmat ei tosiaan meidän tapauksessa auta, koska olen itse alkoholistien lapsi ja mieheni avioerolapsi ja isovanhemmat ovat enemmän kiinnostuneita itsestään kuin muista ihmisistä.

Voi harmi! No sitten joku luotettava ystävä tai hoitaja mll:n kautta. Mll:n taksa on muuten vielä tämän kuukauden edullisempi, ensi kuussa se nousee kahdella eurolla tunnilta. Mll velottaa nyt muistaakseni 6, 20 tunnilta ja minun kokemuksellani hoitajat ovat hyviä.

Yhteistyössä