Miten ilmoitatte kun olette yötä poissa kotoa?

Mies on tuotepäällikko yhdessä isossa firmassa. Vaihtoi työpaikkaa reilu vuosi sitten, ja sen jälkeen onkin kaikki alkanut mennä päin peetä. On koko ajan ylitöissä, tulee kotiin milloin sattuu, ja sitten ilmoittelee tekstiviestillä noita yöpoissaolojansa.

Kuitenkin meillä on perhe ja lapsia, niin olisi enemmän kuin reilua kertoa etukäteen noista menoista, kun ihan varmasti joku koulutusreissukin suunnitellaan aikaisemmin kuin kahta päivää ennen. Ja edelleenkin, tämä ei ole provo. Ilmeisesti joillakin sitten menee kauhean hyvin, ettei tällaisiin ongelmiin törmää. Olkaapa iloisia!
 
ilkimys
Mies on tuotepäällikko yhdessä isossa firmassa. Vaihtoi työpaikkaa reilu vuosi sitten, ja sen jälkeen onkin kaikki alkanut mennä päin peetä. On koko ajan ylitöissä, tulee kotiin milloin sattuu, ja sitten ilmoittelee tekstiviestillä noita yöpoissaolojansa.

Kuitenkin meillä on perhe ja lapsia, niin olisi enemmän kuin reilua kertoa etukäteen noista menoista, kun ihan varmasti joku koulutusreissukin suunnitellaan aikaisemmin kuin kahta päivää ennen. Ja edelleenkin, tämä ei ole provo. Ilmeisesti joillakin sitten menee kauhean hyvin, ettei tällaisiin ongelmiin törmää. Olkaapa iloisia!
Hyvin vähän tuntuu arvostavan perhettään. Kokeilepa sanoa töksäyttää sille, että olet hankkinut asunnon ja muutatte lasten kanssa ensi kuun alusta. Katso, miten reagoi.
 
....
Teillä on varmasti aihetta nostaa kissa pöydälle. Sinuna pitäisin miehen kanssa tiukan missä mennään keskustelun. Sinulla on vaimona oikeus tietää mitä on meneillään. Onko kyseiset reissut työhön vai humputteluun liittyviä matkoja.
Mies varmasti tulee keksimään vaikka mitä selvityksiä ja selityksiä. Ota asiosta niin hyvin selvää kun voit! Tietenkin toiseen pitää luottaa ym, mutta äärimmäisessä epäluulossa voit tutkia miehen puhelimen. Mutta nyt aluksi se tiukka keskustelu, jossa sinä puhut tunteistasi ja luuloistasi. Katso miten miehesi reagoi..onko pokerina vai meneekö vaikeaksi. Voimia toivottavasti saatte asiat järjestykseen !!!!!
 
Mies tietää, että olen kiintynyt tähän taloon niin syvästi, että se olisi mulle maailmanloppu lähteä täältä. Asuin tässä ennen jo miehen tuloa, joten lähteminen ei ole vaihtoehto mulle kuin ihan pakkotilanteessa.

Mutta siis mielipiteitä vain hain, miten teillä muilla ilmoitellaan noista yöpoissaoloista, etenkin kun on lapsia ja molemmat töissä. Onko tekstiviesteily ok, ja vastaamattomuus minne sitten on menossa ok? Toki reissutyötä tekevät ja viikot muualla asuvat ovat erikseen.
 
....
Mies tietää, että olen kiintynyt tähän taloon niin syvästi, että se olisi mulle maailmanloppu lähteä täältä. Asuin tässä ennen jo miehen tuloa, joten lähteminen ei ole vaihtoehto mulle kuin ihan pakkotilanteessa.

Mutta siis mielipiteitä vain hain, miten teillä muilla ilmoitellaan noista yöpoissaoloista, etenkin kun on lapsia ja molemmat töissä. Onko tekstiviesteily ok, ja vastaamattomuus minne sitten on menossa ok? Toki reissutyötä tekevät ja viikot muualla asuvat ovat erikseen.
Ja se pelkkä tekstari ei ole ok!!!
 
Olen yrittänyt keskustella miehen kanssa. Tilanne on nykyään sellainen, että jos ehdotan miehelle, että meidän pitäisi keskustella, niin mies heti hermostuu ja lähtee pois.
Esim. viikonlopusta lähtien ei olla puhuttu toisillemme sanaakaan. Tosin mieskin on ollut tosi myöhään tällä viikolla töissä. Kahdeksaan, puoli yhdeksään illalla tulee vasta kotiin, vaikka työaika on vain neljään-viiteen ( toki työmatkaa on jonkin verran, muttei tunteja kuitenkaan. )

Antakaahan joitain vinkkejä, joilla voisi yrittää keskustelun avata, muttoin, kuin sanomalla, että " meidän pitäisi puhua".
 
"vieras"
Noin viestitään viikkosuunnitelmista pomolle. Mutta ei puolisolle. Ainoa positiivinen(?) peruste voisi olla, että miehesi on täysin kypsynyt itsekin noihin keikkoihin ja ei "kykene" sen takia niistä edes oikein puhumaan. Aika epätodennäköistä? Itse laittaisin paluuviestin "miten aiot kultipuppeli järjestää lastenhoidon?".
 
[QUOTE="vieras";28804549]Noin viestitään viikkosuunnitelmista pomolle. Mutta ei puolisolle. Ainoa positiivinen(?) peruste voisi olla, että miehesi on täysin kypsynyt itsekin noihin keikkoihin ja ei "kykene" sen takia niistä edes oikein puhumaan. Aika epätodennäköistä? Itse laittaisin paluuviestin "miten aiot kultipuppeli järjestää lastenhoidon?".[/QUOTE]

Joo, tuotakin olen yrittänyt, mutta tuloksetta. Hoidan kodin ja lapset nykyään pääsääntöisesti yksin. Viime keväänä yhden kerran mies olisi ehtinyt viedä lapsen hoitoon ja hakea sieltä. Joutui multa kysymään, minkä aikaan vien ja haen lapsen hoitoon/hoidosta, kun ei itse tiennyt. Voi tsiisus. Ja lapsi on ollut samassa hoitopaikassa jo kaksi vuotta.
 
"vieras"
Mies joutuu joskus jäämään töihin niin että tulee vasta myöhään illalla tai yöllä. Ilmoittaa kun saa tietää, että menee myöhään, mutta usein soittaa ja kertoo syyn, kyselee onko kotona kaikki hyvin ja haluaisinko esimerkiksi että anoppi auttaa lasten kanssa. On ihan ok, tiedän että mies ei voi suunnitella päiviään vaan on välillä sään ja muiden muuttujien armoilla :D Ja saan tosiaan miehen vanhemmilta hoitoapua, mikä on kiva juttu, kun olen joskus niin väsynyt olemaan paljon yksin vastuussa kodista ja lapsista. Mies on yrittäjä eikä vapaapäiviä ole oikeastaan koskaan, joskus sentään lyhyempiä päiviä.

Suuttuisin jos ilmoittaisi noin ylimielisesti ja kertomatta miksi ei voi tulla kotiin. Harvassa työssä varmaan ihan äkkiarvaamatta joutuu lähtemään jonnekin mistä ei pääse yöksi kotiin?
 
ilkimys
Mies tietää, että olen kiintynyt tähän taloon niin syvästi, että se olisi mulle maailmanloppu lähteä täältä. Asuin tässä ennen jo miehen tuloa, joten lähteminen ei ole vaihtoehto mulle kuin ihan pakkotilanteessa.

Mutta siis mielipiteitä vain hain, miten teillä muilla ilmoitellaan noista yöpoissaoloista, etenkin kun on lapsia ja molemmat töissä. Onko tekstiviesteily ok, ja vastaamattomuus minne sitten on menossa ok? Toki reissutyötä tekevät ja viikot muualla asuvat ovat erikseen.
Jos kerran miehen kanssa ei voi keskustella asiasta, kokeile sanoa niin päin, että ensi kuun alusta kamansa ovat ulko-oven pielessä noudettavissa. Shokkihoitoa siis.
Luulisi jotenkin reagoivan.
 
[QUOTE="vieras";28804614]Mies joutuu joskus jäämään töihin niin että tulee vasta myöhään illalla tai yöllä. Ilmoittaa kun saa tietää, että menee myöhään, mutta usein soittaa ja kertoo syyn, kyselee onko kotona kaikki hyvin ja haluaisinko esimerkiksi että anoppi auttaa lasten kanssa. On ihan ok, tiedän että mies ei voi suunnitella päiviään vaan on välillä sään ja muiden muuttujien armoilla :D Ja saan tosiaan miehen vanhemmilta hoitoapua, mikä on kiva juttu, kun olen joskus niin väsynyt olemaan paljon yksin vastuussa kodista ja lapsista. Mies on yrittäjä eikä vapaapäiviä ole oikeastaan koskaan, joskus sentään lyhyempiä päiviä.

Suuttuisin jos ilmoittaisi noin ylimielisesti ja kertomatta miksi ei voi tulla kotiin. Harvassa työssä varmaan ihan äkkiarvaamatta joutuu lähtemään jonnekin mistä ei pääse yöksi kotiin?[/QUOTE]

Mies ei pyynnöistäni huolimatta ilmoittele, mikäli töissä menee myöhään. Tulee kotiin milloin sattuu. Omat harrastukseni olen joutunut juurikin tuon vuoksi lopettamaan, kun aina jouduin perumaan menoni, kun ei miestä kuulunut kotiin, eikä tietoa milloin tulee. Todella ärsyttävä tapa!
 
Taas täällä istun ihan huuli pyöreänä, että miksi helvetissä naiset antaa kohdella itseään kuin ovimattoa? Kyllä tuollainen käytös olisi ollut vakavan pysähtymisen paikka jo silloin vuosi sitten ja jos mies ei olisi asiasta edes puhumaan suostunut, niin sitten se ois aika selkeä lusikat jakoon.

Molemmin puolinen kunnioitus ja toisen huomioon ottaminen on parisuhteen perusta ja jos se toiselta tyystin puuttuu, niin eipä siinä ole paljon minkä päälle rakentaa. Onko ihan oikeasti niin, että AP ei edes tajua millainen mulkku tuo miehensä on ja tosissaan ihmettelee onko tuollainen käytös normaalia? Ei ole. Piste.
 
"tiina"
Mun mies opiskelee on poissa ma-pe n.2-3 kertaan vuodessa tiedän tuosta muutamaa viikkoa aiemmin. Tämä tärkeää koska mulla ei autoa niin hommaan viikon ruuat ja lääkkeet etukäteen. Muuten mies on yöt kotona. Minkä ikäiset teidän lapset ovat?
 
Lapsista nuorin on neljä, kaksi muuta kouluikäisiä. Todellakin alan tuntea itseni kynnysmatoksi. Välillä tuntuu että lapsia olisi neljä ( mies mukaan lukien ). Viikonloppuna kun yritin miehelle lauantaina jutella, laittoi kädet korville ja sanoi, ettei kuule mua:( surffaili siis silloin netissä, eikä halunnut tulla häirityksi.
 
noooo
Mun korvaan toi kuulostaa siltä, että pettää. anteeksi vain. Jos ollaan naimisissa niin pitää pystyä edes kertomaan puhelimessa tai kasvotusten menoista. Nyt se on jonkun lumpun luona ja ei voi puhua hänen aikanaan niin laittaa viestin? ja muutenkaan en hyväksyisi mitään tilejä, mitä en näe.
 
Mun korvaan toi kuulostaa siltä, että pettää. anteeksi vain. Jos ollaan naimisissa niin pitää pystyä edes kertomaan puhelimessa tai kasvotusten menoista. Nyt se on jonkun lumpun luona ja ei voi puhua hänen aikanaan niin laittaa viestin? ja muutenkaan en hyväksyisi mitään tilejä, mitä en näe.
En haluaisi uskoa, että mies pettää. Mutta kyllähän tuokin on käynyt mielessä. Kotona ollessaan on aina joko koneella, tai jossain, missä saa olla yksin ja "rauhassa", niin multa kuin lapsiltakin. Hermostuu jos joku menee häntä häiritsemään, ja siirtyy toiseen paikkaan mulkoillen:(

Joku ehdotti, että tutkisin puhelimen, mutta siihen en ehkä rupeaisi, siksikään kun puhelin on koodin alla, samoin kuin miehen läppäri. Ja niihin en luonnollisestikaan salasanoja tiedä.

Eli jos mies pettää, eihän mulla ole mitään faktoja sellaista todistaa, enkä haluaisi sellaista edes uskoa.
 
Ei millään pahalla, mutta ihan tosissaan herätys. Mitä sinä tuosta suhteesta saat? Koska ei tuo ainakaan mikään oikea parisuhde ole. Löisin aika paljosta vetoa, että miehelläsi on toinen nainen ja jos ei olekaan, niin eihän myöskään sinuun tai perheeseenne ole milläänlailla sitoutunut.

Jos haluat elää tuollaista elämää, se on oma valintasi. Minä olisin lähtenyt silloin kun tuo alkoi ja mies teki selväksi, ettei häntä kiinnosta edes asiasta keskustella.
 
Eli jos mies pettää, eihän mulla ole mitään faktoja sellaista todistaa, enkä haluaisi sellaista edes uskoa.
Eikä sun tarvitse mitään todisteita haalia. Miehen käytös on niin ala-arvoista, että pettäminen siihen päälle on ihan yksi hailee. Hyvähän se miehellä on tuossa liitossa elellä. Saa mennä ja tulla miten haluaa, lapsia ei tarvitse nähdä kun ainoastaan silloin kun itseä huvittaa. Naisissa saa juosta ja vaimo ei edes älyä epäillä. Ja kotona on kodinhoitaja, joka siivoaa, hoitaa lapset ja ilmeisesti maksaa myös puolet laskuista ja seksiäkin saa silloin, jos ei muilta naisilta ole irronnut? Miksi se mies tosta mihinkään lähtisi. Selvää kuitenkin on, että sinä et merkitse hänelle mitään muuta kuin ilmaista orjatyövoimaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinki ja Millenia
öööh
Miksi olet miehen kanssa? Rakastatko häntä, vaikka hän kohtelee sinua noin? Miten olet sietänyt tuollaista käytöstä jo vuoden? Mikset heitä miestä pihalle? Kuulostaa vahvasti siltä, että todellakin ansaitset jotain parempaa.
 
Heh, tulikin noista laskuista mieleeni, että taas oli mies jättänyt maksamatta sovittuja laskuja monella sataa. Ja kas kummaa, juurikin mun tilipäivänä ne tupsahtivat pöydälle muka unohtuneena jonnekin... Eikä todellakaan ollut ensimmäinen kerta. Pakko ne mun oli maksaa, kun ep:kin oli jo aikapäiviä mennyt. Kyökkipiika/lapsenhoitaja taidan miehen silmissä olla. Jos vielä vieraissa kävisi, niin sitten olisi suhde siinä.
 
"Vieras"
Mun mies on myös kohtalaisen iso kiho isossa firmassa, tietää kyllä yöpoissaolot ainakin viikkoa aiemmin...ei ikinä, koskaan, milloinkaan ilmoita samana päivänä, että meneekin yön yli, ei koskaan, vaikka ois viihteellä. Usein nuoon tiedossa kuukausia eteenpäin.
Minä ten kolmivuorotyötä, neljä lasta, eli pakkokin tietää....
 
Alkuperäinen kirjoittaja öööh;28804932:
Miksi olet miehen kanssa? Rakastatko häntä, vaikka hän kohtelee sinua noin? Miten olet sietänyt tuollaista käytöstä jo vuoden? Mikset heitä miestä pihalle? Kuulostaa vahvasti siltä, että todellakin ansaitset jotain parempaa.
Tilanne on tosi kinkkinen. Meillä on iso talolaina, ja yksin tuskin pystyisin lainaa lyhentämään, joten tuo taitaakin olla ainoa syy, miksi olen vielä tässä suhteessa. Mies tuskin minua rakastaa, hyvänä esimerkkinä kun toissapäivänä meinasin oikeasti tukehtua purkaan. Kakosin ja köhin eteisessä, koitin saada henkeä.Lapset olivat kauhuissaan. Mies oli viereisessä huoneessa, eikä tullut edes katsomaan, vaikka varmasti kuuli. Onnistuin lyömään itseäni kovaa nyrkillä rintaan, niin alkoi henki taas kulkea. Kamalaa.
 
"jeps"
Ollaan siis ihan naimisissa, yhdessä oltu seitsemän vuotta, ja lapsiakin on.
Lapsista nuorin on neljä, kaksi muuta kouluikäisiä. Todellakin alan tuntea itseni kynnysmatoksi. Välillä tuntuu että lapsia olisi neljä ( mies mukaan lukien ). Viikonloppuna kun yritin miehelle lauantaina jutella, laittoi kädet korville ja sanoi, ettei kuule mua:( surffaili siis silloin netissä, eikä halunnut tulla häirityksi.
Miten on?
 

Yhteistyössä