Miten auttaisit minua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Molla

Vieras
Olen ollut masentunut yläasteelta lähtien, ja kaikki koulut on jääneet kesken. Olen tehnyt monen alan töitä, mutta en ole saanut vakipaikkaa mistään. Pari vuotta sitten sain diagnoosin vakavasta masennuksesta, ahdistuneisuushäiriöstä ja estyneestä persoonallisuudesta.

Miten auttaisit minua pääsemään jaloilleni ja saamaan kiinni yhteiskunnan lahkeesta?

Ei tuossa taida olla mitään oikopolkuja - sairaudet ois saatava kuriin. En ole lääkäri, joten en tiedä tarvittaisiinko osastojaksoa, mutta ainakin intensiivistä terapiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muotoilin ehkä ihan väärin. Siis miten auttaisit minua, tavallisena ihmisenä tai läheisenä?

Kohtelemalla ihan normaalisti. Tuttavissa on monia masentuneita. Joskus on parempia päiviä, joskus huonompia. En ala suhtatumaan eri tavoin on sen sairauden nimi sitten masennus, syöpä tai joku muu. Jos läheiseni pyytäisi jotain tiettyä hänen vuokseen tekemään, niin sitten tekisin, jos voisin.

Auttaisin kuuntelemalla ja jos voisin niin muutenkin, ja olemalla läsnä. Mulla nuo oireet johtuu yksinäisyydestä ja syrjäytyminen muutenkin yksinjäämisestä

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Auttaisin kuuntelemalla ja jos voisin niin muutenkin, ja olemalla läsnä. Mulla nuo oireet johtuu yksinäisyydestä ja syrjäytyminen muutenkin yksinjäämisestä

Millaisia oireita sulla on? Millainen elämä sulla on ollut? Olisi kiva kuulla kohtalotoverin kokemuksia.

Masennusta ollut vuosikaudet, ahdistusta, paniikkikohtauksia jne...Töihinkää ei pääse ilman kokemusta, ei edes siivoamaan joten koetan elää parhaani mukaan kotona ja olla hyvä äiti, lääkityksen avulla

Yhteistyössä