Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Sähinä Sirkka:
Miten hoidatte eläketurvan? Miten pidätte huolta ammattitaidostanne? Minä olen usein miettinyt, miten ihmiset uskaltavat olla monta vuotta kotona?
minä en ajatele sitä, että miten he uskaltavat. mutta he ovat tyhnmiä jos ovat kotona KOTIHOIDONTUELLA, kun työttömyskorvauksella saa paremmin rahaa ja voi olla aiak surutta kotona. kovin helposti ei pienten lasten äitejä töihin oteta.
Tästä sen verran, että kaikilla tuo työttömänä olo ei onnistu. Esin itselläni ammatti, jossa työtä riittää niin paljon kun vaan haluaa tehdä.. Työkkäriin olen muutaman kerran ilmoittautunut ja muutaman päivän sisälä on soitettu töihin..
kaikkia töitä ei oel pakko ottaa vastaaan
Kyllä muuten on! Esim. sosionomeille ja lähihoitajille on töitä koko ajan tarjolla, ja jos kieltäytyy oman alansa työpaikasta niin työttömyyskorvaukset katkeaa.
Lisäksi ns. ammattitaitosuoja (tai jotain sinnepäin) on voimassa vaan 3 ekaa työttömyyskuukautta: sen jälkeen on kokinkin otettava vastaan vaikka henkilökohtaisen avustajan tai varastomiehen työ jos sellaista tarjotaan. Kieltäytyä toki voi, mutta siihen katkeaa rahantulo.
EI PIDÄ PAIKAANSA., MULLEEI OLE TARJOTTU MUUTA; ENKÄ TEKISIKÄÄN VARASTOOMIEHEN HOMMIA; MUTTA MUUTA KEITTIÄALAN TÖITÄ TOKI VOIN TEHDÄ,
itsestä se on kiini mitä tekee. kieltäytyäkin voi karrensia ei tle, jos osaa sen tehdä niin ettei siitä saa karenssia. se että sula ei ole autoa on joskusn syy kieltäytyä työstä ilman karenssia, varsinkinjos paikka o sellainen että sinen ei päse edes bussilalaj matka on esim 20-30 kilsaa.......