mitähän sitä tekisi jos sen 5 miljoonaa voittaisi

äiti 40plusplus

Aktiivinen jäsen
28.05.2005
10 811
0
36
tavallainen lotto on kestona ja vielä jos yrittäisi haravalla myös. Mutta mitä sitä 5 miljoonalla tekisi. Minusta joku pari sataa tuhatta on vielä käsitettävä ja käytettävä summa mutta miljoonat pyyhkii jo yli ymmärryksen.
vai olisiko sitä vaan hiljaa niin kuin se telkkarisarjan äiti... tai eihän se onnistu kun meidän lottotili on miehen vanha pankkitili ja ei minulla varmaan pokerinaamaa muutenkaan niin paljoa...

Jaa, mä mietin eilen ihan samaa että entä jos sattuiskin kohalle ja voittas 5 milj. euroa.

Kai sitä pitäs kämpä ainakin itelleen ostaa. Mies on suunitellu myös et jos olis pätäkkää niin paljon niin ostettas toinen asunto joka laitettas vuokralle.

Jotenkin sitä tulis varmaan sellanen olo et ei tahtois kertoo kellekkään ettei kukaan tulis kateelliseks tai suuttuis tai jotain :ashamed:

Minulla on suunnitelma valmiina:
- ostaisin rivitaloasunnon meren rannalta ( omakotitaloa en meille halua)
- ostaisin kymmenkunta sijoitusasuntoa
- sijoittaisin miljoonan eri sijoitusvaihtoehtoihin
- miljoonan lahjoittaisin eri hyväntekeväisyysjärjestöille ja ystäville ja sukulaisille
- loput käyttäisin "elämiseen". Elämämme olisi matkustelua ( lentokoneella matkustelua välttäisimme), opiskelua, harrastamista, kuntoilua.

sen kakkoskodin sinne karibialle voisi hankkiakin nyt eikä sitten eläkepäivinä vasta. Tämä koti ihan hyvä mutta puutarhasuunnittelijan voisi palkata ja tehdä tuonne pihalle jotakin jännää.... tenavat varmaan tykkäisi ympäri vuoden aukiolevasta uima-altaasta....
ja en pähkäilisi minne matkustaa ja milloin vaan varaisin jonkun unelmaloman ja heti.
en minä suoraan suvulle tai ystäville jakaisi koska kuitenkaan kaikki ei saisi ja voisi aiheuttaa eripuraa, mutta mummon voisi matkalle ottaa jonnekin kivaan paikkan tms ja sisarusten lapset (huh mikähän loma siitä tulisikaan meidän perhe ja muutama muu tenava ikähaarukkaa eskari - parikymppinen)

Ensin hiljaa kin kusi sukassa, ei minkäänlaisia toimenpiteitä. Antaisin tomun laskeutua. Ensi kesäksi voisin suunnitella mittavan remontin tähän taloon. Muutama sijoitusasunto, pariin sijoittaisin aikuiset lapseni.

Osakkeita en hankkisi nyt, täytyy katsoa kuinka osakemarkkinoilla käy.

Jatkaisin töissä hetken aikaa, opiskelunkin ja mies sais luvan tehdä samoin. Parempi kun ei paljon kukaan tietäisi asiasta.

sitä varmaan pähkäilisin että pitäisikö joku sijoitusneuvoja palkata vai osaisko tuo pankin yhdyshenkilö auttaa.
töitä varmaan jatkaisin mutta vähän rennommalla meiningillä eli ei läheskään täyttä työaikaa ainakaan vuotta ympäri.

Todenäköisesti olisin hiljaa. Töissä kävisin "harrastuksenvuoksi" eli olisi jotain tekemistä päivässä.
Kämppää varmaa remppaisin ja ehkäpä uuden auton ostaisin.

:xmas:

Omakotitalo, mökki, uusi auto, matkustelua... annettais varmaan jotkut summat veljille ja siskoille perheineen ja vanhemmille tietty. Niin je ekaks täyskierros jossain hieronta-hemmotteluhoito-mestassa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Minä luultavasti sekoisin sen verran pahasti että vietäis jonnekin hoitoon ja joku muu sais nekin rahat. :whistle: :ashamed:

:D :D :D Toivotaan, ettei se sulle nyt sit posahda.

Mulla on sen verran itsesuojeluvaistoo etten lottoo, eli ei voi tänne posahtaa se potti
:D

Maksaisin kämpästä lainan veke, mies sais sen puolet mihin olis oikeutettu, sit se voiskin katella tästä läheltä oman luukun ja kantaa kamansa sinne.

Kämppään tulis kunnon remppa ja lasten huonekalut sun muut menis uusiks. Rahaa pitäis varmaan sijottaakin jotenkin fiksusti. Sit voisin ottaa viikon palkatonta ja kävästä lasten kanssa etelän auringossa.

Mä oon jo suunnitellut vaikka mitä, jos voittaisin. Ensinnäkin tähän taloon alkais kunnollinen laajennus/kunnostus remontti. Lupien haku ajalla me lähdettäis koko perhe + mun äiti ja sit miehen veljet perheineen+ meidän kummi likka reissuun. Jonnekin etelän lompöön koko poppoo. Uus auto kans tulis meille. Velat tottakai heti pois.

No antaisin tietty vanhemmille ja sisaruksille osan voitosta, rakennuttaisin unelmataloni, ostaisin muutamia sijotusasuntoja ja mahd. myös ulkomailta itselle asunnon, vaihtaisin auton, ja jos kunnan laitoksessa oleva sukulainen haluais yksityiseen laitokseen niin järjestäisin siirron.
Voisin käydä pankissa maksamassa muutaman sukulaisen velat pois nimettömästi (en tiedä onnistuisko tällänen oikeesti). Ja voisin antaa tuntemattomillekin, nimettömästi tietysti sekin. Muutamia yhdistyksiä tukisin myös. Kyllä siitä summasta riittäis paljon muillekin kun miulle. En kyllä kertois kellekkään perheen ulkopuoliselle voitosta, mutta kai ne arvais että jostain on saatu pätäkkää reilummanpuoleisesti :D
Voisin myös lopettaa työt ja matkustella vähän hyvässä seurassa, ja käyttäisin rahaa myös uuden ammatin hankkimiseen, ei sitä vaan tuhlaillen vois elellä.

Jos satun voittamaan niin voin käydä täällä palstalla kysäsemässä että tarvisko joku pientä taloudellista avustusta ;)

Jos niin onnellisesti kävis että omalle kohdalle sattuis, niin ostettais parinkymmenen hehtaarin plantaasi taloineen päivineen, mielellään semmoinen 1900-luvun alkupuolella rakennettu kartano tms. Autotkin menis vaihtoon.
Sit vois vaan olla ja elellä velattomana ihan kaikessa rauhassa, ilman huolta huomisesta. :p