Mitä tekisit tai ajattelisit jos kuulisit, että 13-vuotias tyttäresi harrastaa seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä jos kyse olisi 13-vuotiaasta pojastanne? Olisiko suhtautuminen silloin sama, vai olisiko seksin harrastaminen hyväksyttävämpää jos kyseessä on poika?

Minulla on poikia , vastasinkin jo mitä tekisin jos kyseessä tyttö. Poikien kanssa menetellään tismalleen samoin. Ja tiedoksi että nykypäivän pojat ovat ihan yhtä yksin ja avuttomia aikuisten maailmassa kuin tytötkin. Aikuista tarvitaan ja pian jos seksi on tuon ikäisellä arkipäivää.

[QUOTE="vieras";22865592]Miten voit olla moisen hirviön kanssa?[/QUOTE]

No en todellakaan ole. Hän on muslimi ja tulin hälle yhden illan jutusta raskaaksi. Mutta tapaamisiin tyttö on pakko antaa :(

[QUOTE="jippu";22872909]No en todellakaan ole. Hän on muslimi ja tulin hälle yhden illan jutusta raskaaksi. Mutta tapaamisiin tyttö on pakko antaa :([/QUOTE]

No oletpa sinä fiksu Jippu.

Kaverini on aloittanut seksielämän ja aktiivisen sellaisen, 13 vuotiaana. On nykyisin yli 30v ja naimisissa saman miehen kanssa.

Mutta kauhistuttavan nuori on vielä 13v.

[QUOTE="jippu";22872942]oisko pitänyt abortti tehdä sinun mielestä? idiootti...[/QUOTE]

Jippu, on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin
a)jakaa kaikille piparia ilman ehkäisyä
b) tehdä abortti

Ja sinä sanot minua idiootiksi...

Haukkuisin pojan joka käyttää mun pikkuista hyväkseen. Estäisin tapaamasta ja tytölle puhuttelu ja olisin todella pettynyt.

Novoi hyvänen aika,aivan yhtä hyvin voi olla tytön idea se koko sekstailu? Mistäs tiedät ettei hän käytä poikaa hyväkseen?

Itse menetin neitsyyteni 13-vuotiaana,selvinpäin,tutun ihmisen kanssa ja niin että itsekin halusin sitä,en kokenut minkäänlaista painostusta.
Yhdessä ollaan edelleen, viime vuonna tuli täyteen 11 vuotta.

siis kyllähän 13-vuotias on todella nuori harrastamaan seksiä, mutta joissakin tapauksissa siinä ei tarvitse olla mitään väärää, jos esim nuorukainen itse kokee että oikeasti haluaa, ja useinhan se on myös se uteliaisisuus omaan kehoon ja seksualisuuten.
En nyt sano että se olisi ihan ok, kyllä olisi hyvä aloittaa ne jutut paljon myöhemmin, mutta mä sanon vaan että vanhemmat, jos saatte tietää tälläisesta, niin älkää vain kieltäkö, ja olkaa vihaisia ja negatiivisia ym koska ei sekään helpota mitään. Keskustelkaa mieluummin rauhassa ilman vain sitä negatiivisuutta :)

siis kyllähän 13-vuotias on todella nuori harrastamaan seksiä, mutta joissakin tapauksissa siinä ei tarvitse olla mitään väärää, jos esim nuorukainen itse kokee että oikeasti haluaa, ja useinhan se on myös se uteliaisisuus omaan kehoon ja seksualisuuten.
En nyt sano että se olisi ihan ok, kyllä olisi hyvä aloittaa ne jutut paljon myöhemmin, mutta mä sanon vaan että vanhemmat, jos saatte tietää tälläisesta, niin älkää vain kieltäkö, ja olkaa vihaisia ja negatiivisia ym koska ei sekään helpota mitään. Keskustelkaa mieluummin rauhassa ilman vain sitä negatiivisuutta :)

Itse aloitin seksielämän 14-vuotiaana, ja vaikka silloin olin vahvasti sitä mieltä, että kyse oli vain seksistä kahden halukkaan ihmisen välillä, olen myöhemmin tajunnut että olenkin hakenut vain hyväksytyksi ja rakastetuksi tulemisen tunnetta. Silloin sitä kuvitteli, että jos tuo haluaa harrastaa mun kanssa seksiä, niin se tarkoittaa että se tykkää musta. Ikinä en tullut vahingossa raskaaksi tai saanut mitään tauteja, enkä edes joutunut ahdistaviin tai pelottaviin tilanteisiin tai kadu kokemiani asioita, mutta toivon kyllä että oma tuleva tyttäreni lähtisi seksin maailmaan vähän terveemmältä pohjalta ja vähän vanhempana. Edelleenkin tunnistan kyllä itsessäni tuon saman ajattelumallin, mutta onneksi vakaassa ja kauan kestäneessä parisuhteessa mulla ei ole tarvetta miellyttää ketään, vaan saan samat hyväksytyksi tulemisen tunteet ilman kaupankäyntiäkin :)

Itsellä on 13 vuotias tyttö ja sitten on 16 vuotias poika ja hän on sanonut minulle että tyttäreni olisi harrastanut 15 vuotiaan kanssa muutaman kerran seksiä mutta en tiedä onko se totta mutta ajattelin ottaa sen puheeksi joku päivä.

Näköjään tosi monen mielestä on ok että 13-vuotias (seiskaluokkalainen..?!) joutuu vahingon sattuessa miettimään tullakko äidiksi,tehdäkö abortti vai käydä läpi raskaus ja synnytys ja sen jälkeen antaa lapsi pois. Nää on raskaita ja isoja päätöksiä ihan aikuisille ja jo perheellisillekin ihmisille jotka tulevat vahingossa raskaaksi. Satavarmaa ehkäisyä ei ole,joten se tosiasia on AINA läsnä että seurauksena voi olla raskaus.

Mutta onhan se mukavaa sinisilmäisenä ajatella että ei mun tytölle koskaan tai että "no hei,joku abortti,ihan arkipäivänen juttu". Tämmösillä jutuilla voi olla psyykkeeseen todella iso vaikutus ja lisänä vielä se että ei lapsi ole henkisesti valmis käsittelemään tämmöisiä asioita.

Onhan se kivaa hangata kikkeliä ja joo,tuntuu hyvältä ja on tosi jännää ja kivaa,mutta vastuuntuntoinen aikuinen osaa ajatella asian myös vähän laajemmin eikä toivottavasti ainakaan rohkaise lastaan seksiin. Lasta,joka viime vuonna oli vielä ala-asteella.

Miks EES kysyt tollasta??! Ootko niin tyhmä että et tajua että se on RIKOS!! SE ON TAVALLAAN SAMA ASIA KUN 10v harrastaa seksiä! En oo kyllä moisen tyhmää ihmistä NÄHNYKKÄÄ!!!!!!!!!!!!!!

Oon ite vasta 17 ja oon harrastanut seksiä pari vuotta sitten. Ei ollu mitään hirveetä. Äitihän se sitten sai tietää tyttökaverin äidiltä. Käytiin keskustelu ja ollaan jatkettu seksiä ja tullaan myös tulevaisuudessa. En tiedä saadaanko lapsia mutta hyvä kokemus on ollu.

Vähänkö ihmettelisin, etten ole ennen tavannut 13-v tyttöäni :0

Mutta tosiasiassa en hyväksyisi, tuon ikäinenhän on vasta lapsi. Ehkäisyvalistusta, puhuisin nätisti. Kotiaresti, tiukat rajat.

Tuli tosi paha olo kun ajattelen asiaa vähänkin tarkemmin. Vaikka 13 vuotias voi olla saanut naisen muotoja, hän on niin kypsymätön vielä. Kyllä jokaisen vanhemman täytyisi tuossa tilanteessa miettiä tosi tarkkaan missä on menty pieleen.

Miksi aina ajatellaan, että jos teinillä on jotain pielessä, se on vanhempien syy? Teinien elämään vaikuttaa kuitenkin aika paljon muutkin tahot kuin äiti ja isä. Onhan 13-vuotias vielä aika nuori seksiin, mutta on siinäkin aikamoinen ero, harrastaako sitä samanikäisen poika- tai tyttöystävän kanssa vai harrastaako jotain yhden illan juttuja.

Miksi ihmeessä täällä on ihmisillä käsitys että seksi on automaattisesti yhdyntä?

Mä harrastin kolmetoistakesäisenä seksiä. Ihan itseni kanssa, tosin. Tottakai sen ikäisenäkin tekee mieli! Enemmän olisin huolissani ellei tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30323770:
Hyvä pointti. Yleensä tämän palstan keskusteluissa seksi ja yhdyntä käsitetään toistensa synonyymeiksi, mikä on tosi rajoittunutta ja säälittävää.

Ja sit toinen asia samantien kun kerran alettiin :D

Miksi täällä aina seksi on jotain missä nainen on antamassa ja jotenkin menettämässä jotakin. Siis naiselle se on negatiivinen. Mies taas saa tai ottaa ja on ikäänkuin roisto ja ehdottomasti se aina on miehelle vain hyvä juttu.

Ihan ko palstan naiset eivät koskaan haluaisi seksiä ylipäätään!

(siis yleistettynä, toki on paljon poikkeuksia)

Yhteistyössä