Mitä teistä psalmin 139 kohta: "Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut" merkitsee?

vierailija
Nuorempana mä uskoin aina että ihminen ei voi kuolla ennen kuin on tarkoitus ja aika kuolla ja se aika on Jumalan yms. päättämä, mutta nyt minusta tuntuu että Jumalalle voikin sattua virheitä ja jossain harvoissa tapauksissa ihmisiä kuoleekin ennen kuin oli niiden aika. Jotenkin siinä tapauksessa jos olisi tarkoitus kuolla vasta jonain tiettynä päivä suojelusenekeli tai Jumala tai joku suojelisi aiemmin kaikilta virheiltä joita voi vapaan tahdon takia sattua, koska ihmisen ei ole aika vielä kuolla. Mutten tiedä sitten voiko olla että joskus jollain ei olekaan suojelusenkeliä tai Jumala vaan ei satu kiinnittämään huomiota ja pääse tapahtumaan joku onnettomuus tai vastaava jota ei pitänyt tapahtua. Tosin Jumalan pitäisi sekin tietty nähdä jo alussa ja tietää uusi kuolinpäivä siksi. Sekin on yleensä aika hassua että jos on olemassa valinnanvapaus niin silti kuolinpäivä voisi olla aina sama, kun eri valinnat johtaa varmaan hyvin eri kuolinsyihin, tosin jos Jumala vain näkee ihmisten valinnat ennalta ja tietää siksi kuolinpäivän eli kuolinpäivä onkin ihmisen itsensä määrittämä vaan. Tosin en tiedä miksi silloin voisi tulla tunne että kuolee ennenaikaisesti ja aiemmin kuin piti. Voikohan se johtua sitten vain siitä että kuolema on itselle niin yllättävä että se tuntuu väärältä vaikka olikin tarkoitus. Tosin en ymmärrä miksi mun ei ollut koskaan tarkoitus toteuttaa niitä asioita sitten jotka vihdoin tiesin elämäntarkoituksekseni, ja miksi tuntuu niin siltä että oma kuolema on ennenaikainen jos niin on kuitenkin tarkoitus tapahtua.

Tuolla psalmin kohdalla saa ajatuksensa kyllä hyvin sekaisin:/
Ai se bullseye?
 

Yhteistyössä