Mitä saatte lahjaksi vanhemmilta/appivanhemmilta jouluna?

• Viestiketjun aloittaja "pipariina"
  • Ensimmäinen viesti
Äitiltä saan uuden puhelimen + jotain muuta pientä, miehelle ostanu kelloradion.
Isältä ei mitään kenellekään.
Anopilta mulle lautapeli, miehelle jotain tietokonejuttuja.
Apelta mulle suklaata ja miehelle en tiiä mitä.

Ja lapsille oli paljon paketteja, en tiiä mitä niissä on..

"Tintti"
Isäni hommasi meille perinteisesti kinkun ja joulukalat. Äitini antoi rahaa (kuten ennenkin) 50€/nenä. Appivanhempien lahjoista en tiedä. Yleensä jotenkin kyllä muistavat. Viime aikoina lähinnä lahjakortilla, n.50€. Lapsien lahjoihin antoivat jo rahat ja me ostimme lahjat.

Me emme mitään isoja lahjoja hanki vanhemmille. Jotain pientä kuitenkin.

"vieras"
Anopilta ensimmäisenä jouluna 50€/nuppi ja pyyhkeitä, seuraavina jouluina 100€/nuppi ja yhtenä jouluna saatiin pieni paketti missä oli laatikko ja laatikossa auton avaimet. :p Auto oli takapihalla piilossa.

Mun äidiltä saadaan aina kosmetiikkaa ja isältä kirjoja.

No en tiedä vielä mitä tänä vuonna saan, kun pukki tulee vasta huomenna. Mutta yleensä:

Omalta isältä tulee joku kirja (ostaa kirjan kaikille meille) ja sitten isältä saatiin (hei tiedänkin tän jo) kinkku, lihahyytelöä, maksapasteijaa.

Äidiltä saan jotain pientä. Nyt olen toivonut kalenteria ensi vuodeksi. Saa nähdä toteutuuko toive.

Appivanhemmilta voi taas tulla aivan mitä tahansa. Viime vuonna saatiin lennot koko perheelle Lontooseen. Edellisvuonna saatiin miehen kanssa kylpytakit, pyyhkeet ja yöpuvut. Myös aina jotain englantilaista juttua, suklaata, karkkia tms.

Mitään ei kuitenkaan tarvittaisi välttämättä tai mitään sellaista, mitä itse ei pystyttyäisi hankkimaan. Ollaankin sanottu, että meille ei tarvitse mitään ostaa. Yleensä lokakuussa sovitaan, että tänä vuonna ostetaan vaan lapsille, mutta aina kaikki siitä lipsuu. Onneksi ei nyt mitään kalliita juttuja mun vanhemmat osta. Miehen vanhemmat onkin sitten aina eri asia, mutta onneksi heillä ei raha tuota ongelmia. Ja eihän sitä rahaa saa mukaan hautaan, joten ihan kiva, että muistavat, jos kerran on varaa.

Dixari
Mun vanhemmilta tulevaa remppaa varten lahjakorttia, miehen isän perheeltä oli tavanomaiseen tapaan kirjekuori ja miehen äidiltä ei mitään. Lapsille sen sijaan oli vissiin 10 pikkupakettia per naama...mitään lahjavinkkejä ei ole kysytty ja kun tavataan kerran pari vuodessa, oletan pakettien sisältävän jotain täysin turhaa krääsää. Mikä suoraan sanottuna vituttaa.

voin päätellä paketin muodosta ja koosta että muumikuppi minulle :D miehen lahjasta en tiedä. enkä tiedä lastenkaan lahjoista.. varmasti kivoja lahjoja kaikki. omastani ainakin pidän ;) omilta vanhemmiltani tiedän saavani kahvakuulan, mauri kunnaksen piitles kirjan ja muumimukin sieltäkin.

Yhteistyössä