Mitä saatte lahjaksi vanhemmilta/appivanhemmilta jouluna?

• Viestiketjun aloittaja "pipariina"
  • Ensimmäinen viesti
Täysi yllätys. Miehen vanhemmilta saadaan yleensä vaatteita ja sitten jotain elektroni laitteita, astioita, koruja. Nämä kaikki siis samalla kertaa. Vanhemmat asuvat erillään mutta molemmilsta tulee samantyylisiä lahjoja. Miehen isovanhemmilta tulee suklaata, kukkia ja rahaa. Lapsille kaikilta tulee röykkiöittäin lahjoja.
Mun äiti hankki miehelle miehen toivomat villasukat, mun pakettia en tiedä ja lapsill on paketit. Lisäksi kahvia, kynttilöitä ja suklaata.
Mun isä ei yleensä hanki mitään, mutta tänä vuonna tulee lapsille paketit.

Tänä vuonna ei mitään keneltäkään, kun ei nähdä jouluna lainkaan.

Mun vanhemmilta rahaa, appiukolta jotain itsetehtyä (kaatotiili joka on maalattu tauluksi, kiviä liimattu yhteen ja maalattu esim. lisko, lumiukko, delfiini jne.) ja anopilta ei mitään ellei arpa osu kohdalle. Me ollaan tähän asti oltu joka aatto anopilla ja siellä ollaan sovittu että jokainen aikuinen ostaa yhden lahjan, etukäteen on arvottu se kenelle kukukin lahjan ostaa.

"kerttuli"
Mun äidiltä tuli 320 euroa, mun isältä tuli 0 euroa (ovat eronneet, ei ikinä ole antanut mitään) ja appivanhemmilta tuli 100 euroa + lapsille 60 euroa.

Olen niillä ostanut uusia lautasia (n. 100 euroa), uudet haarukat ja veitset 70 euroa. Lisäksi ajattelin ostaa vielä joulun jälkeen maton ja/tai laatikoston tai laittaa loput lasten tilille.

Isältä saatiin 150€, koko perheelle yhteiseksi, käski ostaa lahjoja tai jouluruokia, tai säästää myöhempään.
Äidiltä ei taida tänä vuonna tulla mitään, mutta mennään sinne syömään näin aattona :)
Anopista ei tiedä, se saattaa yllättää, joskus antaa rahaa, toisinaan taas jotain ihan kummallista, muksuille ostelee aina paljon kaikkea :)
Appiukko oli ostanut meille uudet tyynyt ja peitot, lasten paketit tulee vähän myöhässä, kun ei oo täälläpäin näin jouluna.

Mun isovanhemmilta tulee varmaankin rahaa ja suklaata niinkuin joka vuosi ja toiselta isomummulta tulee villasukkia ja lapasia, niitä ei oo koskaan liikaa :)

Mä en edes kaipais mitään lahjoja, mä oon nauttinu, kun kerrankin oon pystyny ostaan kaikille sellasia lahjoja, joista tiedän, että he tykkäävät, sekä sitten tehtiin vielä lasten kanssa heille pienet paketit :)

"Mummy"
Appiukolta saadaan joka vuosi arpoja ( 4- 5 kpl ) ja 100€ rahaa per pää ( minä ja mies ). Lapsille ostaa paketteja toiveitten mukaan ja laittaa jokaisen tilille 100€ rahaa ( lapsia 3 ).
Tänä vuonna appiukko on ostanut lapsille :
8v : 240cm pitkä pehmokäärme, 2 risto räppääjä kirjaa, Robin-korun.
Pian 5v : 240cm pitkä pehmokäärme, kannettava cd-soitin missä 2 mikrofonia.
2,5v : 240cm pitkä pehmokäärme, zhuzhupets, haisuli-kylpypyyhe, barbie juomapullo.

Anopilta saadaan yleensä mieheni kanssa joku isompi, käytännöllinen lahja. Tänä vuonna saatiin uusi sähköhella kun vanha oli yli 20 vuotta vanha eikä lämmittänyt enää tasaisesti :D Jotain pientä pakettia varmaan tulee vielä illalla :)
Lapsille on ostanut ainakin pyjamat ja jotain muuta 'pientä'. Sen lisäksi laittoi jokaisen lapsen tilille 100€ rahaa jolla saimme ostaa lapsille niitä mitä ovat toivoneet tai tarvitsevat.

Minun vanhempien lahjoista en tiedä yhtään. Viime vuonna sain ompelukoneen. Mies saa usein saunatarvikkeita ( löylytuoksuja, kiulu, kauha, mittari, peflettejä... ). Heillä on myös aina ollut tapana ostaa joku isompi, tarpeellinen yksi lahja. Mutta en nyt kyllä osaa yhtään sanoa mitä vuonna olisi tulossa.

Lapsille ostavat aina jonkun isomman lahjan ( n. 50€ tai sitten useamman pienemmän ).

Minun vanhe

Yhteistyössä