Mitä nimeä mikä on kaverisi/tuttusi lapsella et ikinä laittaisi omalle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
No tohon en ihan heti usko. Jos tyttäreni hamassa tulevaisuudessa vastaa työpaikalla puhelimeen: " Victoria Svenssons puhelimessa" niin en usko hänen saavan luuria korvaan. (Ja vastaaminen tapahtuisi ilman mitään korostusta).

Itselläni on naimisiinmenon jälkeen on vain ruotsinkielinen sukunimi (etunimi on sekä-että) enkä ole huomannut sen aiheuttavan mitään ongelmia.

Tiedän, etää lapsistani tulee täysin kaksikielisiä eli kukaan ei pysty sanomaan, että olisi mitään vierasta korostusta.
No ihan oikeassa olet, ei kyllä miehelläni (Christoffer) ole IKINÄ ollut mitään ongelmia, tuntuu saavan parempaa palvelua kuin minä. Ja lausuukin sen ruotsalaisittain, omalle annettiin nimeksi Andreas. :) Minulle hän on Andreas ja miehelle Andreeeeeas :D

Nimiä joita en voisi laittaa omalle lapselle ovat nää Emma, Emmi, Nelli, Linda jne...ihan vaan siksi että häiritsee kun tunnen niin paljon sen nimisiä. Ei niissä mitään vikaa ole kummiskaan. No Jormaa en voisi antaa ihan vaan siksi että mielestäni ei kovin kaunis nimi...tai seppo...

"vieras"
Varpu, Carlo, Veeti. Lassi, Mico, Nico, Misca, Micael, Mimosa, Petra, Nelma, Nooa, Miikka, Roni/Rony, Tony, Jouni, Jani, Eevi, Wäinö, Max näitä nimiä löytyy päiväkotimme lapsista= meidän tuttavien lapsia

"vieras"
Pyrkisin varmaan välttelemään kavereitten lasten nimen käyttöä huolimatta siitä, pidänkö nimestä vai en, ja toisaalta nimen kauneus ja sopivuus mielestäni heijastuu siitä, millainen lapsi mitäkin nimeä kantaa.
Omalle lapselleni en kuitenkaan koskaan antaisi seuraavia nimiä Janina , Janita , Markus tai Niko
en edes C:llä

"mmmmmm"
Aada
Emilia
Leevi
Vilho
Camilla
Veera
Laura
Sofia
Iines
Aava
Aatu
Oskari
Onni
Eero
Säde
Emma
Ella
Anna
Veeti
Kaapo
Siiri
Tuomas
Vihtori
Essi
Markus
Tino
Ilona
Helmi
Kerttu
Sisu
Ukko
Sakari
Jonathan
Santeri
Reko
Jemina
Aurora
Iida
Ida
Tytti
Veikka
Tiitus
Milo
Jenna
Enna
Enni
Uula
Inkeri
Jessica
Janna
Sanni

Mua ärsyttää suuresti kun pitää jonkun perus-suomalaisen sukuimen kanssa vääntämällä vääntää joku erikoinen etunimi. Sitten tulee juuri näitä Jessica Alexandra Michelle Virtanen (pelkkä esimerkki, en tiedä onko sen nimisiä oikeasti.. toivottavasti ei, lapsiparka) ja muita niin typerän kuulosia että itteensä yököttää.. Enkä ikinä laittais lapselle mitään vanhaa perinteistä nimeä kuten Jorma, Kalle, Irma/Irmeli, Kyllikki jne.. Musta hyvä esimerkki typerästä nimestä on eräskin äiti joka on antanut pojalleen nimeksi Ken ja tyttärestä tuli sitten Barbie.. Nämä lapset eivät varmaankaan tule juuri ikinä kuulemaan nimistään juuri mitään kuittailuja..

"Anniina"
Kummallista, kun joillakin niin ällöttää ja inhottaa nimet, jopa pahimmillaan oksettaa! On toki nimiä, jotka eivät ole itselle mieleisiä, mutta ei ne mua mitenkään ällötä. Tuttavien ja sukulaisten lapset on kaikki kivoja ja rakkaita, mutta en silti monia nimiä omille lapsilleni laittaisi. Esim. Nanna, Elias, Jenni, Neea, Topi, Kalle, Dora, Luca, Juuso, Tiia, Tiina, Peetu, Arttu.

määäh
siis minua rehellisesti ällöttää kaksi nimeä.
MATIAS on mielestäni sellainen niljakas asia, vähän niinkun ANKERIAS tai jotain muuta limaista.

Toinen on EMMA. Ehkä se johtuu siitä Esa Pakarisen vai kenen lie siitä "oi emma, oi emma, oi emma oi emma" -laulusta, mitä vihasin lapsena. Ajattelin että kyseessä on joku todella ruma ihminen, kun on noin kauhea nimikin.

"vieras"
Selkeästi itse keksityt nimet, jotka ovat itse asiassa niin keksittyjä ja erikoisia etten viitsi kirjoittaa niitä tähän. Useimmilla kavereiden lapsilla on kyllä kivoja nimiä!

Yhteistyössä