Mitä näistä hommista tekisitte, jos olisi ihan pakko?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="aapee";28180875]Lisätään vielä, että se postinjakaja on aamulehden jakaja eli työskentelee kukon laulun aikaan....[/QUOTE]

Sithän se ei olekaan postinjakaja vaan lehdenkantaja/jakaja! Voisin sitäkin tehdä, olen ilta- ja yöihminen. Kaikki muut menis paitsi puhelinmyynti. Ja käytännössä varmaan siivous ja tiskaus karsiutuisi pois mun allergioiden vuoksi.
 
"hallittu kaaos"
Puhelinmyynti viimeinen minne menisin noista, postinkantokaan ei välttämättä säväytä mutta tekisin jos olisi pakko. Siivoojana olen ollutkin (sairaalassa ja hotellissa) ja siitä työstä erityisesti hotelliympäristössä nautin ihan valtavasti :)
 
"vieras"
Siivoojan työ voisi olla ihan ok, tykkään ylipäätään siivota ja nähdä työn sen jäljen.

Puhelinmyyntityö on huijarin hommaa, joten ei kiitos. Postinjakajana olen ollut, ja siinä ketutti hirveä kiire ja mahdolliset kämmit, joiden korjailuun tuhlautui kivasti aikaa. Työpäivän alkaminen klo 4.45 ei myöskään napostele.
 
Tiskaaja tai postinkantaja. Lasten hoitajaksi mun hermoilla: NEVER!!! Myyntihommista tykkään mutta puhelinmyynti on ihan sikavaikea ala, EHKÄ voisi harkita jos olisi joku tosi helposti myytävä tuote mutta jotain liittymiä, lehtiä, vakuutuksia... No thanks. Lehdenjakana oon joskus ollukki joten postinjako olis liki samaa duunia inhimillisempään aikaan ja tiskarin homma on ihanan aivotonta puuhaa. Olin joskus ravintolassa töissä ja ruuhka-illat vietin mielellään tiskikoneen ääressä mieluummin kuin tyhjäämässä pöytiä tai blokkaamassa tuoppeja. Inhoan siivoamista, sitä saa tehdä kotona ihan tarpeeksi ja sitäki joskus nuoruudessa sen verran kokeilin että ei olis mun juttu!
 
Kaikkea voisin noista tehdä, mutta vähiten mieluisa olisi pph:n työ. Lähinnä siksi, koska hermo ei riittäisi ja vastuu muiden lapsista pelottaisi. Lisäksi meidän koirat on sen verran arvaamattomia ja asunto vaikea jakaa niin että koirat ja lapset olis erikseen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28180833]Olisitko:

a) siivooja
b) perhepäivähoitaja
c) tiskaaja
d) postinkantaja
d) puhelinmyyjä[/QUOTE]

Moni näistä huonosti palkattu? postinkantaja suomessa...se voi ajaa autolla.
 
rgggggggggggg
Pph on ainakin meidän kunnalla helppo nakki, mitään koulutusta ei tarvita, ei ees amista, peruskoulu riittää. Kukaan ei valvo mitä teet tai olet tekemättä, teet sen mitä susta tuntuu tiettynä hetkenä, ulos ei tartte mennä jos ei huvita.
Ai niin, mitään päiväkotia ei ole, joten saat olla minkäläinen paska tahansa niin vanhemmat ei pääse susta eroon... paitsi muuttamalla naapurikuntaan saatana!!
 
"vieras"
Pph on ainakin meidän kunnalla helppo nakki, mitään koulutusta ei tarvita, ei ees amista, peruskoulu riittää. Kukaan ei valvo mitä teet tai olet tekemättä, teet sen mitä susta tuntuu tiettynä hetkenä, ulos ei tartte mennä jos ei huvita.
Ai niin, mitään päiväkotia ei ole, joten saat olla minkäläinen paska tahansa niin vanhemmat ei pääse susta eroon... paitsi muuttamalla naapurikuntaan saatana!!
yritti puolustaa mutta kuunteliko soskun ämmät !EI! se näkyy papereissa!
 
Kertoo hyvin paljon arvostuksesta kyseisiä ammatteja kohtaan. Hienoa tytöt.
Mä en arvosta ammatteja, arvostan ihmisiä jotka jaksavat tehdä rankkoja duuneja joista kaiken lisäksi maksetaan surkeasti.. En pystyisi, en jaksaisi, en kykenisi. Pisteet niille jotka pystyvät. Ja ihan yhtä vähän haluaisin tehdä mitään vastuullisia esimieshommia tai jotain it-juttuja joita yleisesti ammatteina tunnutaan arvostavan. Mutta hyvä tietty että niihinkin löytyy tekijänsä :)
 
varmasti on varhaisjakelussa ja palkka on kuukausipalkka. varhaisjakelija jakaa ne lehdet juuri aamyuyöllä.
Onpas jänniä eroja eripuolilla suomea, jos teillä varhaisjakelijat lajittelee myös lehdet silloin yöllä. Me täällä vaan otetaan niput autoon, jaetaan ne, ja pelkkää varhaisjakelua tekevät pääsevät sen jälkeen kotiin, ja jotka tekee myös aamuvuoroa jäävät sitten lajittelemaan ja jakamaan aamupäivästä postin. En edes älyä mihinkä aikaan yöllä pitäisi mennä töihin, jos on kovasti lajiteltavaa ja jaettavaa....vaikka ripeä olenkin niin mulla loppuisi tunnit kesken.
Ihan eri juttu on niillä, jotka "jatkavat" aamua, kun lehdet ja muu posti tulee viiden maissa, niin siitä onkin hyvä jatkaa samoilla silmillä ja puoleen päivään olet siltäkin reitiltä valmis. Täällä noin työskentelevillä on kuukausipalkka, mutta yöllä jaettavista juurikin tuo tuntipalkka+lehtikorvaus+lisät.
 
eeeeeeedi
[QUOTE="vieras";28180833]Olisitko:

a) siivooja
b) perhepäivähoitaja
c) tiskaaja
d) postinkantaja
d) puhelinmyyjä[/QUOTE]

Jos olis aivan pakko, niin tässä järjestyksessä:

postinkantaja
perhepäivähoitaja
tiskaaja
siivooja
puhelinmyyjä
 

Yhteistyössä