[QUOTE="pph";28184644]Minä arvostan kovasti postinkantajia. Voisin sitä hommaa tehdäkin, mutta pelkään liikkua pimeällä ja pelkään kaikenmaailman juoppoja ja narkkareita, joita liikkuu aamuyöllä =( Oletko koskaan tuntenut oloasi pelokkaaksi/uhatuksi, kun olet postia aamun tunteina jakanut?[/QUOTE]
En ole tuolla kaupunkialueella, jaan omalla autolla lasu lenkit viikonloppuisin maaseudulle, ja siellä näkyy "mörköjä" välillä, mutta se johtuu vain omasta mielikuvituksesta =). Viikonloppuöisin on tietysti juhlakansaa liikkeellä, mutta yleensä hirmu hyvällä muuvilla. Yksi herrasmies virtsasi kerran puun kylkeen, kun tipautin lehden apteekkin luukkuun, hän huuteli että "täällä olisi kikkeliä tarjolla".....taputtelin raskausmahaani ja sanoin että ei kiitos, on ollut omasta takaa tarjolla
Musta on jotenkin kiva tunne, kun lenkin viimeisenä on nuo kerrostalot, ja vaikka on uusia taloja niin kahvin tuoksu leijailee luukuista, ja jotenkin hoksaa että uuteen aamuun on herätty. Samoin kotimatkalla liikennevaloissa ihmiset on menossa viiteen tai kuuteen töihin, ja haukottelevat ja huomaan että kaupunki oikeasti heräilee tässä....ja itse olen rupeamani jo vetänyt. Ja kotiinpalatessa on ihana tulla hiljaiseen taloon, ja kömpiä lämpimän peiton alle puoleksi tunniksi. Tai sitten vaan vaihtaa läpsystä ovenraosta vuoroa jos mies menee kuuteen
.
Eli tykkään ja viihdyn, ja ne harvat "asiakkaat" mitä öisin näkee, on pääosin ihan jees. Pelastin viime talvena yhden mummon, joka oli koiraa ulkoiluttaessaan eksynyt pelkkä yöpaita päällä ja avojaloin pakkaseen....soittelinb ambulanssia ja otin autoon lämmittelemään. Hänkin oli ihan symppis, voivotteli kovasti kun hänestä on "vaivaa" ja että hän korvaa kyllä tämän =). Sinne pomppasivat piipaa autoon sekä collie, että mummeli =)