Mitä näistä hommista tekisitte, jos olisi ihan pakko?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Voisin mielelläni jaella postia jos saisi kulkea autolla ja mieluiten yöaikaan, eikä tarttis lajitella, sitä en haluaisi.. Esim. se Aamulehti kuulostais hyvältä.

Kevyesti mielummin alkaisin huoraamaan kuin perhepäivähoitajaksi. Kaikki kunnia niille jotka toisten lapsia jaksaa hoitaa, mä hoidan mielummin vaikka teidän miehet jos perheen nälkäkuolema on vaihtoehtona :D
 
Rollolainen
Voisin mielelläni jaella postia jos saisi kulkea autolla ja mieluiten yöaikaan, eikä tarttis lajitella, sitä en haluaisi.. Esim. se Aamulehti kuulostais hyvältä.

Kevyesti mielummin alkaisin huoraamaan kuin perhepäivähoitajaksi. Kaikki kunnia niille jotka toisten lapsia jaksaa hoitaa, mä hoidan mielummin vaikka teidän miehet jos perheen nälkäkuolema on vaihtoehtona :D
kyllä ne joutu lajittelemeen ja taittama eikä se oo vaan ajamista, kerrostaloissa on muakva juosa rappuja ylös .
 
Rollolainen
Kaikki ei sitä silti osaa... Mutta tiskariks ryhtyisin noista vaihtoehdoista siksi, että noi muut kuulostaa painajaiselta :D
aivan varmasti osaa. sitä vaan en ymmärrä etä miski ei tiskariksi voi mennä ilman hygieniapassia, mitä sillä passilla TISKATESSA tekee, ei mitään.

ite olen myös tiskarina olut ja kyllä mä koin sen helpokis, mutta kun sitä teki 12 tuntia pitämättä ruokataukoa. alkoi se tuntumaan vähän puulta . onneksi vessassa sai käydä
 
aivan varmasti osaa. sitä vaan en ymmärrä etä miski ei tiskariksi voi mennä ilman hygieniapassia, mitä sillä passilla TISKATESSA tekee, ei mitään.

ite olen myös tiskarina olut ja kyllä mä koin sen helpokis, mutta kun sitä teki 12 tuntia pitämättä ruokataukoa. alkoi se tuntumaan vähän puulta . onneksi vessassa sai käydä
Ei osaa... Niin monta tiskaria nähnyt, joilla on tiski ihan tukossa ja astiat loppuu salista, kun tyyppi hieroo jotain pakkia.
 
kyllä ne joutu lajittelemeen ja taittama eikä se oo vaan ajamista, kerrostaloissa on muakva juosa rappuja ylös .
Höpsistä varhaisjakajat mitään lajittele. Nostetaan valmiit niput autoon ja tehdään korjaukset ja muutokset jakokirjaan- sekin muuttuu just sähköiseksi, joten niitäkään ei tarvitse tehdä. Sen lehden saa taitettua vauhdista kun nostaa nipusta. Mulla on isoja omakotitalo ja rivitaloalueita, jotka on helppo ja kiva jakaa. 6 kerrostaloa, jossa saa taas hyvin rahaa, koska lehtiä menee paljon =)
 
Viimeksi muokattu:
"pph"
Höpsistä varhaisjakajat mitään lajittele. Nostetaan valmiit niput autoon ja tehdään korjaukset ja muutokset jakokirjaan- sekin muuttuu just sähköiseksi, joten niitäkään ei tarvitse tehdä. Sen lehden saa taitettua vauhdista kun nostaa nipusta. Mulla on isoja omakotitalo ja rivitaloalueita, jotka on helppo ja kiva jakaa. 6 kerrostaloa, jossa saa taas hyvin rahaa, koska lehtiä menee paljon =)
Minä arvostan kovasti postinkantajia. Voisin sitä hommaa tehdäkin, mutta pelkään liikkua pimeällä ja pelkään kaikenmaailman juoppoja ja narkkareita, joita liikkuu aamuyöllä =( Oletko koskaan tuntenut oloasi pelokkaaksi/uhatuksi, kun olet postia aamun tunteina jakanut?
 
suurperheen äitee
Olen tehnyt perhepäivähoitajan, postinkantajan ja puhelinmyyjän töitä. Noista tykkäsin etenkin postinkantajan työstä, sitä voisin tehdä ihan mielelläni eikä tarviis ees pakko olla. :)
 
[QUOTE="pph";28184644]Minä arvostan kovasti postinkantajia. Voisin sitä hommaa tehdäkin, mutta pelkään liikkua pimeällä ja pelkään kaikenmaailman juoppoja ja narkkareita, joita liikkuu aamuyöllä =( Oletko koskaan tuntenut oloasi pelokkaaksi/uhatuksi, kun olet postia aamun tunteina jakanut?[/QUOTE]

En ole tuolla kaupunkialueella, jaan omalla autolla lasu lenkit viikonloppuisin maaseudulle, ja siellä näkyy "mörköjä" välillä, mutta se johtuu vain omasta mielikuvituksesta =). Viikonloppuöisin on tietysti juhlakansaa liikkeellä, mutta yleensä hirmu hyvällä muuvilla. Yksi herrasmies virtsasi kerran puun kylkeen, kun tipautin lehden apteekkin luukkuun, hän huuteli että "täällä olisi kikkeliä tarjolla".....taputtelin raskausmahaani ja sanoin että ei kiitos, on ollut omasta takaa tarjolla :)

Musta on jotenkin kiva tunne, kun lenkin viimeisenä on nuo kerrostalot, ja vaikka on uusia taloja niin kahvin tuoksu leijailee luukuista, ja jotenkin hoksaa että uuteen aamuun on herätty. Samoin kotimatkalla liikennevaloissa ihmiset on menossa viiteen tai kuuteen töihin, ja haukottelevat ja huomaan että kaupunki oikeasti heräilee tässä....ja itse olen rupeamani jo vetänyt. Ja kotiinpalatessa on ihana tulla hiljaiseen taloon, ja kömpiä lämpimän peiton alle puoleksi tunniksi. Tai sitten vaan vaihtaa läpsystä ovenraosta vuoroa jos mies menee kuuteen ;).

Eli tykkään ja viihdyn, ja ne harvat "asiakkaat" mitä öisin näkee, on pääosin ihan jees. Pelastin viime talvena yhden mummon, joka oli koiraa ulkoiluttaessaan eksynyt pelkkä yöpaita päällä ja avojaloin pakkaseen....soittelinb ambulanssia ja otin autoon lämmittelemään. Hänkin oli ihan symppis, voivotteli kovasti kun hänestä on "vaivaa" ja että hän korvaa kyllä tämän =). Sinne pomppasivat piipaa autoon sekä collie, että mummeli =)
 
Viimeksi muokattu:
buhuu
Postinkantajan työstä voisin tykätä, koska tykkään jakaa mainoksiakin. Siivoojan homma oli myös mukavaa, ja nyt toimin pph:na. Mihinkään noista ei kukaan ole koskaan pakottanut. Akateeminen ura ei kiinnostanutkaan, vaikka siihen kouluttauduin.
 
Rollolainen
Höpsistä varhaisjakajat mitään lajittele. Nostetaan valmiit niput autoon ja tehdään korjaukset ja muutokset jakokirjaan- sekin muuttuu just sähköiseksi, joten niitäkään ei tarvitse tehdä. Sen lehden saa taitettua vauhdista kun nostaa nipusta. Mulla on isoja omakotitalo ja rivitaloalueita, jotka on helppo ja kiva jakaa. 6 kerrostaloa, jossa saa taas hyvin rahaa, koska lehtiä menee paljon =)
mun isälä on kuukauispalkka, sa saman oli taloja kuinka paljon tahnsa.
 
Blue
aivan varmasti osaa. sitä vaan en ymmärrä etä miski ei tiskariksi voi mennä ilman hygieniapassia, mitä sillä passilla TISKATESSA tekee, ei mitään.

ite olen myös tiskarina olut ja kyllä mä koin sen helpokis, mutta kun sitä teki 12 tuntia pitämättä ruokataukoa. alkoi se tuntumaan vähän puulta . onneksi vessassa sai käydä
Voi hyvä ihme. Ja taas en ihmettele yhtään että et ole enää keittiöalalla...
 
Väliaikaisena ratkaisuna voisin siivota, tiskata tai jakaa postia, ensimmäistä olen pari kesää tehnytkin.

Lapsia en luottaisi itselleni hoitoon, hyvä että nuo omat on selvinneet hengissä. Puhelinmyynti aiheuttaa väristyksiä selkäpiissä jo ajatuksen tasolla. Ei ikinä.
 
Ken guru
a) siivooja
b) perhepäivähoitaja
c) tiskaaja
d) postinkantaja
d) puhelinmyyjä

Kaikkea tekisin jos on pakko, tai muuta ei löydy. Vähiten haluaisin olla pph ja puhelinmyyjä. Eikä tuo kerro alojen arvostuksesta, vaan siitä, että mua vaan nuo kaksi ahdistaa lähes kaikista (normaaleista) aloista eniten.


Ja mieluiten noista olisin postinkantaja tai siivooja.
 

Yhteistyössä