Mitä mieltä valjaista lapsella?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jos näkisin lapsen valjaissa niin aattelisin et siinäpä varmaan melko vilkas kaveri :D Ja kyllä mä henk.koht aattelen et ne valjaat saattaa kyllä olla jopa tärkeä turvallisuustekijä jonkin vilkkaan lapsen kohdalla.

Riippuu minkä ikäinen :D

Niin, no en ole itseasiassa koskaan nähnyt kaupungilla lasta valjaissa, mutta ajattelisin ehkäpä että lapsi taitaa olla melko vilkas, kun valjaat on täytynyt laittaa. Itsehän sitä valjaiden laittaja tietää, onko ne tarpeelliset. Jos ne ehkäisee sen, että lapsi esim. karkaa omille teilleen, niin eikös ne silloin ole työnsä tehneet ja ovat silloin erinomainen keksintö.

äiti
mä olen käyttänyt omilla lapsillani valjaita rattaissa, koska rattaiden kolmipistevyöstä on niin tajuttoman helppo kiemurrella irti, mutta valjaat pitävät pikkuisen neidin tai herran niin että ei pääse putoamaan rattaista kun käännän pääni toiseen suuntaan

muuten en ole mikään valjaiden kannattaja mutta just tolleen turvavyönä hyvät

mamma
Omillani en koe tarvetta mutta tunnen muutaman lapsen joille voisi olla ihan hyvät (lapsen turvallisuuden takia )
Jos näkisin "valjastetun" lapsen kaupungilla tuskin ajattelisin mitään =)

tyttöjen äiti
en ole koskaan nähnyt kaupungilla lasta valjaissa. En oikein tiedä mitä ajattelisin. Saattaisin ajatella, että eikö lasta muuten saa pidettyä lähellä???? Oma kaksvuotiaani on todella vilkas. Juoksee suoraan autotielle, jos sattuu niin päättämään. Ja kova karkailemaan. En kuitenkaan laittaisi valjaisiin. Pidän kiinni kädestä tai pidän rattaissa vöissä. Jos on oikein hankala, niin kannan.

weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
en ole koskaan nähnyt kaupungilla lasta valjaissa. En oikein tiedä mitä ajattelisin. Saattaisin ajatella, että eikö lasta muuten saa pidettyä lähellä???? Oma kaksvuotiaani on todella vilkas. Juoksee suoraan autotielle, jos sattuu niin päättämään. Ja kova karkailemaan. En kuitenkaan laittaisi valjaisiin. Pidän kiinni kädestä tai pidän rattaissa vöissä. Jos on oikein hankala, niin kannan.
Näin teen minäkin ton meidän yli-innokaan juoksentelijan kanssa :)

Neljästä lapsestani yksi tarvitsi valjaat. Olisi muuten lentänyt rattaista tullen, mennen ja palatessa, hävinnyt torilla ja turuilla maailman tuuliin. Hän oli todellakin alle neljä vuotiaana sitä sorttia, että jalat toimivat huomattavasti pientä päätä nopeammin.

Eli ajattelisin, että onpa hyvä, että äiti tuntee lapsensa ja rajansa ja pitää huolta pikkusistaan valjas-lapsen nähdessäni.

Mä en ole nähnyt kuin kerran lapsen valjaissa, yksi tuttu piti taaperoaan niissä ja mä silloin vaan ihmettelin, että miksi kun kyseinen poika oli äärettömän rauhallinen enkä nähnyt häntä koskaan yrittävän ottaa juoksuaskeltakaan eli silloin mietin, että onko kyse ylisuojelusta. Mutta en mä varmaan mitään sen ihmeempiä miettis, meidän kuopus on ainakin niin vilkas menijä, että jos jossain vaiheessa tuntuu etten millään enää hänen perässään pysy niin sitten tietysti ottaisin valjaat käyttöön mielummin kuin antaisin onnettomuuden tapahtua.

Mä näin eilen kaupungilla lapsen valjaissa, kieltämättä oli kyllä "hassun" näköistä, niitä kun ei kovin usein näe.
Mut jos ei lapsi muuten pysy aisoissa, niin parempihan se valjaissa sitten on.

Meillä valjaita on käytetty syöttötuolissa ja seisomalaudan kanssa muutaman kerran.

vierastus
No ihan rehellisesti sanoen eilen olisi ollut valjaat tarpeen 1.5-vuotiaalla Lapsimessuilla.Ei halunnut istua rattaissa koko aikaa, mutta kävellessä ei suostunut pitämään kädestäkään vaan heittäyty veteläksi.Ja sitten jos päästi vapaana juoksemaan/kulkemaan niin ei sekään onnistunut oikeen.Eli eilen olisi ollut varmaan aika hyvät.

Gloria Mundi
Mina pidin esikoista valjaissa sillon kun itse olin raskaana kuin rantautunut valas - poika oli vahan paalta kaksi vuotta eika rattaissa istuminen tullut kuuloonkaan. Ja niin vikkela oli jaloistaan etten mina sita millaan olis saanut kiinni jos se olis yht'akkia pinkassut vaikka jotain pulua jahtaamaan. Kaupungissa asuttiin jotta valjaat olivat kylla siina vaiheessa tosi katevat. :)

Yhteistyössä