Minä käytän valjaita ulkoillessa tosi rauhallisella, mutta kuten ikään kuuluu, arvaamattomalla puolitoistavuotiaalla. Ollaan asuttu tähän asti rauhallisella paikalla maalla ja muutettiin just lähemmäs kaupunkia vilkasliikenteisen tien viereen, joten kovaa ajavat autot on taaperolle ihan uusi juttu eikä osaa varoa eikä ainakaan nyt 2 viikon aikana ole millään oppinut ymmärtämään kävelytien ja autotien eroa, kun ennen on saanut kävellä missä vaan. Hän on ollut aina reipas kävelemään, joten nyt kävelee itse menomatkan kauppaan ja paluumatkalla istuu rattaissa, ja uskon että ilman valjaita voisi innostuksissaan keikahtaa auton alle, ja minä raskausmahan kanssa rattaita työntäessä (menomatka on vielä melkeinpä pelkkää alamäkeä eli jos päästän rattaista irti painamatta lukitusta päälle, karkaavat kauas kauas pöpelikköön) en ehtisi pelastamaan ajoissa.
Mun puolesta jokainen saa ihan rauhassa katsoa kieroon meidän valjaissa kulkemista, on se kuitenkin mieluisampaa katseltavaa kuin hautajaiskulkue.