No takuuvarmasti jos en muuten sais mitään muuta syötävääMutta jos parin kerran jälkeen tiedät, ettet tykkää ostereista, siltikö maistat mielelläsi joka päivä vuodesta toiseen?
Okei, olkoon teillä niin. Ja sitten aluksi yksi saa vaan muuta, kohta haluaa jo toinenkin ja ohoh, kaikki. Ja sitten valitellaan nälkää, kun ei aamupalalla saa tarpeeksi.niin mutta kun kaikille annetaan yhtä paljon leipää/jogurttia riippumatta siitä paljonko puuroa syövät. Siis ainakin meidän pk:ssa. eli miten se puuron syömättä jättäminen tulee kalliimmaksi? siis leipää ei saa yhtään enempää vaikka puuroa ei söisikään.
TÄYDELLINEN PEESI!Meillä sama juttu. Ja niille, jotka ovat sitä mieltä, että pitää maistaa joka aamu, niin miettikää omalle kohdallenne, että jokaikinen päivä kun menisitte aamulla töihin, teitä odottaisi siellä joku ruoka, jota olisi joka päivä pakko syödä ja vaikka hyvin tietäisitte että inhoatte kyseistä ruokaa silti pitäisi maistaa joka päivä. Tekisikö mieli mennä töihin? Tuskin kukaan aikuinen söisi joka päivä inhoamaansa ruokaa edes sitä lusikallista.
niin aikuisilla on valta valita, mutta lapsilla ei. ei lapsi voi päättää että aikuinen menee myöhemmin töihin koska lapsi syö kotona aamupalan.99 prosentilla? Tai ainakin ehdottomasti suurimmalla osalla vanhemmista on mahdollisuus ruokkia lapsi jo kotona ennen hoitoon viemistä, jos he niin haluavat.
Oottepas te uusavuttomia. Sitten heräätte vähän aikaisemmin kotona syömään aamupalaa jos ei päiväkodissa sapuskat kelpaa. Kaikenlaista sitä kuulee.niin aikuisilla on valta valita, mutta lapsilla ei. ei lapsi voi päättää että aikuinen menee myöhemmin töihin koska lapsi syö kotona aamupalan.
Mua oksettaa puuro ja voin kuvitella tilanteen, mutta söisinkin siis kotona itse jos puuroa olisi töissä tarjolla.TÄYDELLINEN PEESI!
ja ne kenellä ei ole inhokki ruokaa, voi kuvitella jonkun vastenmielisen tilanteen mikä pitäis joka päivä kokea uudestaan.
??? Ei helekutti.niin aikuisilla on valta valita, mutta lapsilla ei. ei lapsi voi päättää että aikuinen menee myöhemmin töihin koska lapsi syö kotona aamupalan.
Hmmm.. eli jos ei kotonakaan syö kalapuikkoja, pitäisi olla päiväkodissa vaihtoehtolounas? Tai jos ei kotonakaan syö ruisleipää, pitäisi saada vaaleaa leipää? Hei ihan oikeasti, jos päiväkodissa on esim 100 lasta, ei vaan voi ajatella noin! Päiväkodissa on päiväkodin säännöt ja lapset kyllä sopeutuu niihin, pikkuhiljaa. Eri asia sitten jos kotona päivitellään ja arvostellaan niitä sääntöjä ja tapoja lapsen kuullen...Se puuro voi oikeasti yököttää jotakuta. Siksi minun mielestä lapselle, joka ei kotonakaan puuroa syö, tulisi olla vaihtoehto aamupalan suhteen.
Voi luoja, jos ei voi bussia valita niin jospa sitten heräätte kotona sen verran aikaisemmin että ehditte mieluisan aamiaisen syödä...tai sit pk:ssa ei pakoteta maistamaan puuroa sitä lusikallista (joka ei todellakaan täytä vatsaa käytännössä yhtään eli ihan sama maistaako vai ei). kaikilla ei esim. busseja mene niin että voi vapaasti valita milloin lähtee töihin.
Mulla on itselläkin ruokia joita maistataessa tulee melkein oksennus. Sitten jos sellaista pitäisi syödä joka päivä..