Mitä mieltä olisit jos 18 v. tyttäresi alkaisi seurustelemaan nelikymppisen miehen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja "tytön äiti"
  • Ensimmäinen viesti
ap.
[QUOTE="vieras";28261156]Paljastaa sinut. Vaikka siihen ei ihan hirveästi vaadita.

Ja ehkä kyetä saamaan selville, miten nämä samasta aiheesta provoilemiset auttavat siihen paljon mainostamaasi pahaan oloon? Jonka vuoksi omien sanojesi mukaan provoilet...[/QUOTE]

Mä en nyt viitsi leikkiä sun kanssas. Mee nyt johonkin toiseen ketjuun roikkumaan, jookos. Mulla on varsin hyvä olo, kuten aina. :)
 
ap.
[QUOTE="vieras";28261156]Paljastaa sinut. Vaikka siihen ei ihan hirveästi vaadita.

Ja ehkä kyetä saamaan selville, miten nämä samasta aiheesta provoilemiset auttavat siihen paljon mainostamaasi pahaan oloon? Jonka vuoksi omien sanojesi mukaan provoilet...[/QUOTE]

Ja vielä... saatko sä paljonkin tyydytystä siitä, että saat pilattua toisen aloituksen?
Ja miltä tuntuu kun sanon, että sä ole täysin väärässä? Sä mahdat olla tottunut olemaan väärässä aika usein? :)
 
ap.
[QUOTE="vieras";28261404]Anna olla jo, tämäkin aloituksesi meni päin vittua. Kiemurtelusi on lähinnä noloa seurattavaa.[/QUOTE]

Sulla taitaa mennä päin vittua ihan satasella? Menee luultavasti aina? Ja sä jos kukaan olet todella nolo! Sä tulet mun aloitukseen riehumaan ja huutelemaan provojasi. Paitsi että sä olet nolo, niin sä olet kyllä historian huonoin salapoliisi. Uppiniskainen jankuttaja joka luulee paljastaneensa jotain. Tämäkin aloitus. Mikä tamäkin aloitus? Sano nyt perskärpänen kenet sä luulet paljastaneesi ja mihin sä tämän pilaamasi aloituksesi yhdistät? Muuttoja, ongelmia, karpalomehua? WTF? :D

Ja et sä tule mulle mun aloitukseen sanomaan että anna jo olla. Mä jo sanoin että mene sinä muualle roikkumaan mun aloituksesta. Varsinainen liima.
 
"vieras"
Sulla taitaa mennä päin vittua ihan satasella? Menee luultavasti aina? Ja sä jos kukaan olet todella nolo! Sä tulet mun aloitukseen riehumaan ja huutelemaan provojasi. Paitsi että sä olet nolo, niin sä olet kyllä historian huonoin salapoliisi. Uppiniskainen jankuttaja joka luulee paljastaneensa jotain. Tämäkin aloitus. Mikä tamäkin aloitus? Sano nyt perskärpänen kenet sä luulet paljastaneesi ja mihin sä tämän pilaamasi aloituksesi yhdistät? Muuttoja, ongelmia, karpalomehua? WTF? :D

Ja et sä tule mulle mun aloitukseen sanomaan että anna jo olla. Mä jo sanoin että mene sinä muualle roikkumaan mun aloituksesta. Varsinainen liima.
Hahaha, surullisemmaksi vaan menee kun ilta koittaa. Ei ihme, että sua kiusattiin.
 
påvw
Ei ole tyttöjä, mutta reaktio olisi vastaava kuin jos joku pojistani 18-vuotiaana esittelisi mulle 40-vuotiaan tyttöystävänsä. Kyllä mä järkyttyisin syvästi, sillä itse olisin esikoisen tuossa tilanteessa ollessa 40- tai 41-vuotias. Eli käytännössä tuo tyttöystävä olisi sitten samanikäinen kanssani.

Tuossa kohtaa ollaan niin eri elämänvaiheissa, etten usko millään jutun toimivan. Eieiei!
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja påvw;28261599:
Ei ole tyttöjä, mutta reaktio olisi vastaava kuin jos joku pojistani 18-vuotiaana esittelisi mulle 40-vuotiaan tyttöystävänsä. Kyllä mä järkyttyisin syvästi, sillä itse olisin esikoisen tuossa tilanteessa ollessa 40- tai 41-vuotias. Eli käytännössä tuo tyttöystävä olisi sitten samanikäinen kanssani.

Tuossa kohtaa ollaan niin eri elämänvaiheissa, etten usko millään jutun toimivan. Eieiei!
Normaalisti olisin varmaan hyvinkin ällöttynyt jos tyttö kertoisi seurustelevansa jonkun tuntemattoman 40-vuotiaan miehen kanssa, mutta tilanteen tekee erilaiseksi se, että tunnen ihmisen. (Eivät siis ainakaan toistaiseksi seurustele) Ja tiedän ihmisen taustat ja historian joka on mm. uraansa katsoen vaikuttava. En tiedä johtaako tuo mihinkään todelliseen seurusteluun vai jääkö vaan molemminpuoliseksi ohimeneväksi ihastukseksi. Mä en aio pilata välejäni tyttäreeni, joten mitään pesäpallomailoja ei kaiveta esille. Mahdollisesti vain ajaisin nuo kaksi yhteen ja taatusti pilaisin välit molempiin.
Tyttö ei ole mikään rimpuileva ongelmateini vaan fiksu ja keskustelukykyinen päämäärätietoinen nuori nainen. Olemme miettineet asiaa yhdessä. Hormoonipöhinöissään pörräävät ikäisensä pojat eivät kiinnosta.
En usko jutun toimivan sen enempää kuin ikäisensäkään kanssa. Mihin ikään saakka voin pitää tyttöä erossa haluamiltaan kokemuksilta ja varsinkin erossa ihastumisistaan?

Muiden/ympäristön mielipide kiinnostaa.
 
nnnnnn
Itsellä kaksi tytärtä, ja voin ajatella tilanteen, sekä myös sen, että minä en sitä hyväksyisi, olisihan tyttären "poikaystävä" itseänikin vanhempi. Omat tytöt siis 17 ja 18v. Mutta toisaalta, vähän pahahan se olisi mennä kieltämäänkään, 18v on jo juridisesti täysi-ikäinen Mutta kertoisin kyllä kummallekin osapuolelle mielipiteeni asiasta. Ei kyllä minulla vaikuttaisi sulhas kandidaatin urakehitys kökön vertaa, mielestäni 18 vuotiaan paikka on vielä ihan niissä oman ikäisissä kaveripiireissä, eikä keski-ikäisen miehen puolisona. Mutta voihan tämä joillakin toimia, tämä kielteinen on vain oma mielipiteeni, eikös tässä mielipidettä kysytty.
 
ffffffffffffff
Entä jos se nelikymppinen olisikin nainen, hyväksyisittekö sitten? Monet suhtautuu suopeammin isoihin ikäerohin jos molemmat on samaa sukupuolta. Mun mielestä se on sama asia, en hyväksyisi silti.
 
nnnnnnnn
Oho, luinpa vähän huonolla ajatuksella...tarkoititkin siis nais paria? en hyäksyisi sitäkään moisella ikäerolla. Muuten kyllä ei tuota ongelmaa, jos lapsella olisi samaa sukupuolta oleva seurustelukumppani.
 
ap.
Itsellä kaksi tytärtä, ja voin ajatella tilanteen, sekä myös sen, että minä en sitä hyväksyisi, olisihan tyttären "poikaystävä" itseänikin vanhempi. Omat tytöt siis 17 ja 18v. Mutta toisaalta, vähän pahahan se olisi mennä kieltämäänkään, 18v on jo juridisesti täysi-ikäinen Mutta kertoisin kyllä kummallekin osapuolelle mielipiteeni asiasta. Ei kyllä minulla vaikuttaisi sulhas kandidaatin urakehitys kökön vertaa, mielestäni 18 vuotiaan paikka on vielä ihan niissä oman ikäisissä kaveripiireissä, eikä keski-ikäisen miehen puolisona. Mutta voihan tämä joillakin toimia, tämä kielteinen on vain oma mielipiteeni, eikös tässä mielipidettä kysytty.
Minuun kyllä vaikuttaa tuo urakehitys. Onhan siinä eroa onko tuon ikäinen mies edennyt työelämässään vai ei. Ja vaikka olisi nuorikin niin kyllä sillä on merkitystä. Lisäksi tyttö on kiinnostunut samasta alasta.
 
Minuun kyllä vaikuttaa tuo urakehitys. Onhan siinä eroa onko tuon ikäinen mies edennyt työelämässään vai ei. Ja vaikka olisi nuorikin niin kyllä sillä on merkitystä. Lisäksi tyttö on kiinnostunut samasta alasta.
No jos olet kasvattanut tyttärestäsi gold diggerin, niin tuohan on hänelle elämänsä tilaisuus.

Tässä valossa en ihmettele yhtään, että olet noinkin suopea miehen suhteen.
 
ap.
No jos olet kasvattanut tyttärestäsi gold diggerin, niin tuohan on hänelle elämänsä tilaisuus.

Tässä valossa en ihmettele yhtään, että olet noinkin suopea miehen suhteen.
Tuskinpa, mä olen ihan varma, että ei ne tilaisuudet tuossa olisi, jos noin ajattelisi. :) Mä vaan myönnän että hyvä ura ei ole haitta, ei nuorena eikä vanhempana. Kyllä se kummasti helpottaa elämää kun tietää mihin tähtää työurallaan. Joku on ehkä toista mieltä.
En minä ole sanonut olevani erityisen suopea, mutta pakko myöntää sekin, että miehessä ei ole muuta vikaa kuin tuo ikä suhteessa tyttöön.
Tytölle olen sanonut että ikäeroa on liikaa. Jos tyttö olisi 25 ja mies 47 niin mitä minun mielipiteelläni olisi edes merkitystä.
Mutta hyvä kun kerrotte mielipiteitänne, juuri niitä haluan kuulla.
 
"vieras"
En olisi innoissani, mutta toivottavasti mies olisi edes rikas ja täyshoitaisi tyttäreni hyvin + olisi hellä ja huolehtiva ja hyvin kohteleva ja tytärtäni aikuisella viisaudella hyviin ratkaisuihin elämässään johdattava!
 
"vieras"
Liikaa ikäeroa. Jos he alkaisi seurustella, haluaisiko mies jo perustaa perheen? Eikö tyttäresi halua kokeilla erilaisia asioita ja etsiä itseään ja mies taas ehkä vakiintua. He ovat liian eri elämänvaiheissa. Vaikka kuinka fiksulta 18-vuotias vaikuttaa, ei hän silti elämänkokemuksessaan yllä 40-vuotiaan tasolle.
 
j0yi4o
Hyi hemmetti toi tekee asian vielä oksettavammaksi että se on tuntenut tytön lapsena! Jos on nähnyt tytön vielä hetki sitten pikkutyttönä niin miten yhtäkkiä voisi ajatella naisena, seurustelukumppanina jne. Yöks, jotain päässä vikaa miehellä on jos lähtee kehittelemään ihastuksesta enempää.
 
ap.
[QUOTE="vieras";28269551]Liikaa ikäeroa. Jos he alkaisi seurustella, haluaisiko mies jo perustaa perheen? Eikö tyttäresi halua kokeilla erilaisia asioita ja etsiä itseään ja mies taas ehkä vakiintua. He ovat liian eri elämänvaiheissa. Vaikka kuinka fiksulta 18-vuotias vaikuttaa, ei hän silti elämänkokemuksessaan yllä 40-vuotiaan tasolle.[/QUOTE]

Miehellä on jo lapsi. Mies on aika urakeskeinen mutta varmaankin haluaa vakituisen kumppanin, miksi ei tyttökin haluaisi. Tietysti tyttö haluaa kokeilla erilaisia asioita ja hänellä on siihen kaikki mahdollisuudet, eivät ne suhteeseen tyssäisi. JOS heistä tulisi pari, niin ei suhde mitenkään estäisi tytön opiskeluja samalla alalla millä mies jo on, eikä kummallakaan lapsihaaveita.
 

Yhteistyössä