Mitä mieltä olisit jos 18 v. tyttäresi alkaisi seurustelemaan nelikymppisen miehen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja "tytön äiti"
  • Ensimmäinen viesti
ap.
[QUOTE="Hanna";28260697]:( olen todella pahoillani tyttäresi vuoksi. 18v on vielä pieni nappula jos kokemusta ajatellaan. Olen itse 39 ja muistan hämärästi vielä kun olin 18.
Oijoi, silloin maailmankatsomus ja elämä ja tulevaisuushaaveet on aivan erit kuin nyt.

Ei tuosta miehestä vävyä teille koskaan tule.
Tulee vain sydänsuruja lapsellesi.
Vanhemman velvollisuus on pitää huolta lapsesta niin kauan, että pärjää omillaan.
Nuorena tekee älyttömiä juttuja, vanhempien tehtävä on ohjata oikeille raiteille, hiukan täytyy lapsen antaa lyödä päätänsä seinään, jotta oppii.

No tämä vanhempi mies on sitten lapsellesi tuo pään seinään lyömis vaihe kehityksessä.

Jos tämä mies on kerran tuttu niin soita ja kysy miksi rakastaa tytärtäsi.
Onko maailman poliittinen näkökanta samanlainen tai ajatukset kulkevat samaa rataa.

Mitä mieltä olisit jos miehesi ottaisi sinusta eron ja tulisi vastaan kadulla 18v tyttö kainalossa.[/QUOTE]

Mä tiedän kaiken tämän mistä kirjoitit. Mä myös ymmärrän miehen ihastumisen tyttööni, tyttö on fiksu ja hyvin kaunis. Ja näen kyllä miksi tyttö on ihastunut mieheen. Tyttö itsekin tajuaa, että ikäero on liian suuri mutta se ei estä tunteita!
Mä olen sanonut, että tämän ihastumisen pitää antaa mennä ohi.
 
Hmm...
mä kattoisin kuinka lujaa mies juoksee.... mä ajan autolla peräs. Mä olisin samanikäinen " vävyni" kans. Hyi helvetti!!

joten juu ei onnistu niin millään muotoa.
Samanikäinen ehkä, mutta vastauksesi perusteella henkisessä kypsyydessä voisi olla melko paljonkin eroa ;)

Kuten sanottua, tuollaisilla teoilla pääsee varsin helposti eroon siitä omasta lapsestaankin.
 
ap.
[QUOTE="Öhöm";28260787]Hmm.. Ensin sanot, että mies on perhetuttu ja sitten, että ei kovin tuttu olekaan, ei ollut tekemisissä ja nähnyt viimeksi pari vuotta sitten ohimennen.. Siis 16-vuotiaana. Ja mies on kuitenkin oman miehesi kaveri. kaveri, perhetuttu, mutta ei kuitenkaa tunne tyttöä. Juttu haiskahtaa..[/QUOTE]

On perhettuttu, miehen työkaveri ja olen tunteut hänet "aina". Ei ole ollut tytön kanssa tekemisissä. Tottakai on aina nähnyt vilaukselta siellä täällä liikkuessamma. Ei tyttö ole viettänyt aikaa miehen kanssa, miksi olisi? Olemme syöneet samassa pöydässä. Ovat vaihtaneet jotain kuulumisia ohimennen jne. Ja todellakin, ovat tavanneet viimeksi varmaan kun tyttö on ollut 16-vuotias ja heittänyt koulurepun ovaesta sisään, sanonut moikka ja mennyt kavereille. Kuinka hyvin pitäisi tuntea? En minä "tunne" kavereitteni teinejä enkä ole heidän kanssaan tekemisissä.
 
"niinno"
Itse seurustelin nelikymppisen miehen kanssa. Perheen perustamistakin suunniteltiin, itse olen 34 v, joten minullekin se olisi jo aika ajankohtaista. (Mies oli mielestäni jo aika vanha ekaa lasta ajatellen).

Kuinkas sitten kävikään, erottiin, ja miehellä nyt 20 -vuotias uusi naisystävä. Olen NIIIN iloinen, ettei tehty lasta yhdessä, jotenkin nyt vaan ällöttäisi ajatus että olisi lapsi miehen kanssa, joka seurustelee itsekin melkein lapsen kanssa (ei tarvitse kenenkään suuttua ja tulla kertomaan että 20 v ei ole lapsi, puhun nyt omista tuntemuksistani).

Eli jos tyttärelläni (jota ei siis ole) olisi miesystävä joka olisi melkein minun ikäiseni, luultavasti sekin olisi mielelstäni aika kyseenalaista.
 
ei eiei
On perhettuttu, miehen työkaveri ja olen tunteut hänet "aina". Ei ole ollut tytön kanssa tekemisissä. Tottakai on aina nähnyt vilaukselta siellä täällä liikkuessamma. Ei tyttö ole viettänyt aikaa miehen kanssa, miksi olisi? Olemme syöneet samassa pöydässä. Ovat vaihtaneet jotain kuulumisia ohimennen jne. Ja todellakin, ovat tavanneet viimeksi varmaan kun tyttö on ollut 16-vuotias ja heittänyt koulurepun ovaesta sisään, sanonut moikka ja mennyt kavereille. Kuinka hyvin pitäisi tuntea? En minä "tunne" kavereitteni teinejä enkä ole heidän kanssaan tekemisissä.
NIin, et "tunnekaan", mutta et ilmeisesti ole myöskään tulisesti ihastunut ja aloittamassa ihmissuhdetta heidän kanssaan?
 
ei eiei
Niin mitä niin? Mikä sen sinun oma pointtisi siinä oli, ettet "tunne" kaveriesi teinejä? ei kai tässä ollut puhe kaveriesi teineistä, vaan omasta pienestä tyttärestäsi (kyllä, mielestäni 18 v. on vielä pieni), ja miehestä, joka kirjoitukssissasi on välillä "vnah perhetuttu" ja välillä miehen ystävä ja välillä miehen työkaveri ja ties mitä. Ja tämä mies ja tyttäresi "seurustelevat", mutta eivät ole koskaan missään kahdestaan ja nyt eivät sitten oikeastaan edes "tunne" toisiaan?

Aika outo koko sotku ilmeisesti, onkohan kukaan edes loppujen lopuksi ihastunut kehenkään, mistäs te edes sen miehen tunteet tiedätte jos ette kunnolla edes tunne häntä?
 
ap.
Niin mitä niin? Mikä sen sinun oma pointtisi siinä oli, ettet "tunne" kaveriesi teinejä? ei kai tässä ollut puhe kaveriesi teineistä, vaan omasta pienestä tyttärestäsi (kyllä, mielestäni 18 v. on vielä pieni), ja miehestä, joka kirjoitukssissasi on välillä "vnah perhetuttu" ja välillä miehen ystävä ja välillä miehen työkaveri ja ties mitä. Ja tämä mies ja tyttäresi "seurustelevat", mutta eivät ole koskaan missään kahdestaan ja nyt eivät sitten oikeastaan edes "tunne" toisiaan?

Aika outo koko sotku ilmeisesti, onkohan kukaan edes loppujen lopuksi ihastunut kehenkään, mistäs te edes sen miehen tunteet tiedätte jos ette kunnolla edes tunne häntä?
Mikä sinun pointtisi on? Minä tunnen, mies tuntee, mutta tyttö ei varsinaisesti tunne miestä vaikka ovat ohimennen tavanneet. Miten tuntisi, kun on vaan nähnyt ja moikannut? Se pointti siinä oli.
Sä haluat jotenkin sotkea asiaa? Mitä epäselvää tuossa on? Miten perhetuttuus, ystävyys ja työkaveruus sulkee toisensa pois? Enkä missään ole sanonut että seurustelevat, tai tapaisivat kahdestaan! Ovat nyt ihastuneita toisiinsa kun tyttö on aikuistunut ja tulleet toisilleen näkyviksi!
 
"vieras"
Eikös sun pitänyt jättää tämä palsta ja mennä järjestelemään sitä muuttoasi? Opettele nyt edes kirjoittamaan vähemmän tunnistettavasti tai keksi jotakin uutta, jos tahdot välttämättä tätä provoiluasi jatkaa :D
 
ap.
[QUOTE="vieras";28260986]Eikös sun pitänyt jättää tämä palsta ja mennä järjestelemään sitä muuttoasi? Opettele nyt edes kirjoittamaan vähemmän tunnistettavasti tai keksi jotakin uutta, jos tahdot välttämättä tätä provoiluasi jatkaa :D[/QUOTE]

Anteeksi? Kyllä minä palstailen kuten ennenkin enkä ole aikeissa muuttaa. :)
 
ap.
[QUOTE="vieras";28261000]Ei mene läpi, sori :) Kirjoitustyylisi on liian tunnistettava.[/QUOTE]

Selvä se. :) Mihin "mä" olen muuttamassa ja koska? Olis ihan kiva tietää itsekin.
 
ap.
[QUOTE="vieras";28261030]Eri hienosti opit jo jättämään tuon otsikkokentän tyhjäksi, seuraava tunnistettava piirre naiivin tekstisi lisäksi on piste nimimerkkisi perässä. Oikeasti, mene juomaan sitä karpalomehuasi ja sitten ulos kun on vielä aurinkoista.[/QUOTE]

Piste on siksi, että pelkkä ap ei kelpaa koska se on jonkun varaama nikki. :)
Aika naiivia on jäädä roikkumaan perässä vaikka mä ilmaisin, että en ole se "muuttaja" jonka perässä ilmeisesti täällä roikut. Lakkaa sä juomasta karpalomehua olet jo tarpeeksi hapan. :D
 
"vieras"
(tajuat kai, että tässä ketjussa on useampi vieras-nimimerkkiä käyttävä?)

Ilmeisesti et myöskään ymmärrä naiivi-käsitettä, sillä tuossa lauseessasi ei ollut mitään järkeä.
 
Tuo perhetuttuus tekee kyllä oikeastaan asiasta vielä pervomman, kuten joku sanoi. Jos nuori nainen tapaa jossain omissa jutuissaan jonkun vanhemman miehen ja rakastuu, niin no, sellaista sattuu joskus. Mutta jos (kun) mies on omassa aikaskaalassaan ihan hetki sitten nähnyt tytön lapsena / nuorena niin ööh.
 
ap.
[QUOTE="vieras";28261116](tajuat kai, että tässä ketjussa on useampi vieras-nimimerkkiä käyttävä?)

Ilmeisesti et myöskään ymmärrä naiivi-käsitettä, sillä tuossa lauseessasi ei ollut mitään järkeä.[/QUOTE]

Mitä järkeä on sun osallistumisellasi koko tähän aloitukseen?
 

Yhteistyössä