Mitä mieltä miehestä joka ei halua naida heti suhteen alussa?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vieras 2.0
Ei siihen tarvita mitään kokemusta, että voi sanoa näistä kakkosvaihtoehdon olevan parempi:

1. Seksi ensitreffeillä miehen kanssa, jota kohtaan tuntee vetoa.
2. Seksi saman miehen kanssa vaiheessa, jossa on tähän intohimoisen rakastunut.
EI ei ja ei. Katsos kun siihen nimen omaan TARVITAAN kokemusta että tietää mistä itse pitää enemmän! Sinä et sitä muiden puolesta päätä.

Sinähän sen tietysti tiedät

Et USKO. Mutta tietoa ei ole.

sinä tiedät tämän mistä?

Tämä on naurettava keskustelu! Täysin kokematon ikineitsyt seksivalistaa aikuisia ja opettaa kuinka parisuhteissa edetään. voi elämän kevät...
Sun kysymykset on ihan ihmeellisiä. :D Ai mistä tiedän, että on eri asia päätyä rakastumisen jälkeen seksiin kuin ilman rakastumista ja perhosia? Samasta syystä kuin tiedän, ettei parisuhdeseksi ja yhden illan seksi ole sama asia vaikken olekaan kumpaakaan kokenut? Kyllä mä tiedän senkin, että kissa ja koira ovat erilaisia eläimiä vaikken ole kumpaakaan ikinä omistanut.

"noo"
Tarkoittaako elämän kokemus ja viisaus todella sitä, että mielenkiintoinen kumppani lempataan frigidinä tai aseksuaalina jos ei ensimmäiseen 1,5kk:een halua päätyä yhdyntään? Onko sitten kyse siitä, että horsmapilluilla biologinen kello tikittää nimenomaan siinä mielessä että käyttöastetta värkille on parempi nostaa heti koska kuivumaan se toosa alkaa? No siinähän etenette noin, mutta turha ainakaan vinkua että miehet on sikoja tai miehet ajattelee vain alapäällään kun te itse teette ratkaisuita missä oma pillu on se tärkein elin. Jos se ei saa täytettä heti niin mies on huono ja kelvoton kumppaniksi?
Öö, ei tarkoita. Mutta elämänkokemus tarkoittaa yleensä sitä, että on oppinut sen, mikä itselle suhteessa on tärkeää. Itse ainakin sanoin, että eihän tossa mitään vikaa ole, mutta ei olisi minun mieheni. En lemppaa miestä frigidinä enkä aseksuaalina, mutta ihan kokemuksesta tiedän, että en myöskään jatkaisi juttua. Ei toimisi minulle, se on tasan ainoa asia minkä sanon. Jolle kulle muulle voi hyvin toimia!

Yhtään miestä en ole "käyttöasteen" koventamiseksi sänkyyni houkutellut. Jokainen on päätynyt sinne, koska on ollut muistakin syistä kiinnostava. Ja koska meillä on ollut myös se henkinen yhteys, toisten kanssa lyhyempi ja toisten kanssa pidempi.

Mun ei oo tarvinnu vinkua, että miehet olis sikoja tai ajattelis vain alapäällään. Ne muutamat, joiden kanssa olen lähempää tuttavuutta tehnyt, ovat olleet aivan erinomaisia tyyppejä.

• Tykkää
Reactions: Millenia
EI ei ja ei. Katsos kun siihen nimen omaan TARVITAAN kokemusta että tietää mistä itse pitää enemmän! Sinä et sitä muiden puolesta päätä.
Tarviinko mä omaa kokemusta äitiydestä sanoakseni, että lähes poikkeuksetta oma lapsi on rakkaampi kuin naapurin lapsi? Miten seksi VOISI olla parempaa ensi tapaamisella kuin vaikka muutaman viikon jälkeen kun on tähän ihmiseen rakastunut? Tai voihan se varmasti jonkun mielestä ollakin, mutta silloinhan voi harrastaa yhden illan juttuja, jos kokee sen tärkeimmäksi seikaksi, ettei toista tunne.

Viimeksi muokattu:
"noo"
Miten se ensimmäinen kertanne sitten erosi millään tavalla mistä tahansa yhden illan jutusta tuntemattoman, satunnaisen tyypin kanssa? Olitte vasta tavanneet eikä kumpikaan ollut rakastunut vielä toiseen? Oliko silti jonkinlainen henkinen yhteys jo? Aika lailla eri tavalla sitä sähköä, jännitystä ja huumaa luulisi olevan sellaisella parilla, jotka ehtivät ensin rakastua toisiinsa hullun lailla (jolloin sekä fyysinen että henkinen vetovoima on suurta) ja sitten päätyvät harrastamaan seksiä? Mielipideasioita nämä tietysti on, mutta mun korviin kuulostaa kauniimmalta ja intohimoisemmalta sellainen suhteen alku ja ensimmäinen kerta, jossa toisiinsa intohimoisen rakastunut pari päätyy yhdessä vällyjen väliin.
Silleen, että mä en harrasta satunnaisia juttuja :D
Ja siis, onhan nyt herran jestas seksissä eri ihmisten kanssa eroa! Kyllä se ensimmäinen kerta voi ihan samana iltanakin olla maaginen. Miten vieras ihminen voi tuntua niin tutulta ja läheiseltä. Ja se taika, miltä ensimmäinen kosketus tuntuu... Ja kyllä siinä seksissä myös tutustuu toisen persoonaan, monellakin tavalla ;)

Ihan yhtä lailla maagista voi olla odottaminenkin, en minä sitä. Käsittämättömän mustavalkoisia näkemyksiä täällä ihmisillä...

Ihan oikeasti, tiedätkö yhtäkään ihmistä jonka mielestä seksi oman kumppanin kanssa olisi ollut parempaa ilman rakastumista kuin rakastuneena? Niinpä, en minäkään.
Huoh. Oikiasti, harrasta jo sitä seksiä niin sulla on jonkulaasta käsitystä mistä me muut keskustellaan. Älä tuu pätemään tällä asialla ku et edes tiä miltä seksi tuntuu. Seuraavaksi varmaan annat vinkkejä parhaimmista asennoosta.

vieras 2.0
Etkö siis alussa ollut rakastunut? Oletko kokenut sen, että on seksin alkuhuumaa rakastuneena/vahvasti ihastuneena?
esim nykyisessä suhteessani ( nyk avioliitto )en ollut ja kyllä olen kokenut eikä ollut odottamisen arvoista. Kuivaksi jäi se seksielämä ja suhdekin sitten kuivui kasaan erilaisten odotusten ja halujen vuoksi. kavereita ollaan nykyisinkin.

Tässä sinulle yksi. Puolensa molemmissa mutta oli se silti jännempää ihan alusa. Sman olen kuullut monelta muultakin.
Tarkoitin siis, että on varmasti erilaista ensitreffeillä mennä sänkyyn ihmisen kanssa, johon ei ole ehtinyt rakastua tai edes vahvasti ihastua kuin sitten muutaman viikon päästä kun on yhä olemassa se jännitys, mutta on ehtinyt jo eri tavalla hullaantua/rakastua/ihastua tai mitä hyvänsä. Kokeehan sen seksin siinäkin ensimmäistä kertaa sen ihmisen kanssa vaikka on ehtinytkin jo hiukan tutustua ja ihastua, mihin se jännitys siitä katoaisi? Tosin voihan samassa suhteessa kai molemmat kokea, jos aika nopeasti rakastuu ja alkuhuuma on yhä menossa.

esim nykyisessä suhteessani ( nyk avioliitto )en ollut ja kyllä olen kokenut eikä ollut odottamisen arvoista. Kuivaksi jäi se seksielämä ja suhdekin sitten kuivui kasaan erilaisten odotusten ja halujen vuoksi. kavereita ollaan nykyisinkin.
Eihän noita voi mitenkään verrata sitten. Pitäisi olla kokemusta kahdesta seksinkin suhteen hyvästä suhteesta. Eikä tietenkään muutenkaan voi verrata kun ei saman ihmisen kanssa voi kokea kahta erilaista alkua. Jos nykyiseen aviomieheesi olisit ensin rakastunut ja olisitte sitten kokeneet alkuhuuman seksinkin suhteen, olisi se eri asia kuin exän kanssa, jonka kanssa se ei toiminut.

maaritaaa
Sun kysymykset on ihan ihmeellisiä. :D Ai mistä tiedän, että on eri asia päätyä rakastumisen jälkeen seksiin kuin ilman rakastumista ja perhosia? Samasta syystä kuin tiedän, ettei parisuhdeseksi ja yhden illan seksi ole sama asia vaikken olekaan kumpaakaan kokenut? Kyllä mä tiedän senkin, että kissa ja koira ovat erilaisia eläimiä vaikken ole kumpaakaan ikinä omistanut.
Se, että kissa ja koira ovat erilaisia eläimiä on fakta. Se, onko seksi parempaa ilman rakastumista vai rakastumisen kanssa on MIELIPIDE. Mielipiteet tällaisista asioista pohjautuvat omiin kokemuksiin. Miksi sinä vänkäät vastaan itseäsi kokeneemmille, kun he kertovat mielipiteensä asiasta?

Yhden illan seksin ilman rakastumista kokeneena sekä useita vuosia tämän samaisen miehen lakanoissa nyt viettäneenä voin kertoa sinulle, että minun mielestäni se ensimmäisen illan 'rakkaudeton' seksi oli parempaa kuin jotkut (Huom! JOTKUT, ei suinkaan kaikki) väsyneet ja nopeat pikapanot ovat olleet tässä viimeisten vuosien aikana lapsiperhearjen keskellä.

"vieras"
Ihan oikeasti, tiedätkö yhtäkään ihmistä jonka mielestä seksi oman kumppanin kanssa olisi ollut parempaa ilman rakastumista kuin rakastuneena? Niinpä, en minäkään.
No itselleni ei ole kyllä tullut mieleenkään verrata tuollaista asiaa. Mutta näin äkkiseltään jos miettii niin eihän niitä alkuaikojen "vaatteet pois ja het" -kokemuksia ja pitkiä viikonloppuja joista vietettiin suurin osa ajasta sängyssä oikein voi verratakaan tähän, kun on rakastunut syvemmin ja seksiä on silloin kun lapset nukkuu, silloinkin melko hätäisesti sohvalla. Tällä hetkellä seksi ennen rakastumista oli ainakin intohimoisempaa. Mutta luulisin ja tiedänkin, että tämä on vain vaihe, joka menee ohi kun lapset kasvaa.

Kuten huomaat, ei suhde ja seksielämä ole niin mustavalkoista kuin luulet.

vieras 2.0
Eihän noita voi mitenkään verrata sitten. Pitäisi olla kokemusta kahdesta seksinkin suhteen hyvästä suhteesta. Eikä tietenkään muutenkaan voi verrata kun ei saman ihmisen kanssa voi kokea kahta erilaista alkua. Jos nykyiseen aviomieheesi olisit ensin rakastunut ja olisitte sitten kokeneet alkuhuuman seksinkin suhteen, olisi se eri asia kuin exän kanssa, jonka kanssa se ei toiminut.
No mutta ymmärrätkö sinä että sitähän tässä sinulle on jo sivu kaupalla toitotettu että jos suhteen alussa ei ole sitä seksuaalista kipinää ei sitä hyvin mahdollisesti ole sitten myöheminkään?! että ei se odottelu tee siitä seksistä mitään ilotulitusta vaikka kuinka odottelisi! tämä on turhin keskustelu mies muistiin. kyse ei ole vain siitä ettet sinä halua ymmärtää vaan vielä enemmän siitä ettet sinä edes VOI ymmärtää. Ihan kuin selittäisi sokealle väriä vihreä.

Se, että kissa ja koira ovat erilaisia eläimiä on fakta. Se, onko seksi parempaa ilman rakastumista vai rakastumisen kanssa on MIELIPIDE. Mielipiteet tällaisista asioista pohjautuvat omiin kokemuksiin. Miksi sinä vänkäät vastaan itseäsi kokeneemmille, kun he kertovat mielipiteensä asiasta?

Yhden illan seksin ilman rakastumista kokeneena sekä useita vuosia tämän samaisen miehen lakanoissa nyt viettäneenä voin kertoa sinulle, että minun mielestäni se ensimmäisen illan 'rakkaudeton' seksi oli parempaa kuin jotkut (Huom! JOTKUT, ei suinkaan kaikki) väsyneet ja nopeat pikapanot ovat olleet tässä viimeisten vuosien aikana lapsiperhearjen keskellä.
Totta kai. Sekin on mielipide, onko yhden illan jutut ylipäänsä parempaa elämää kuin parisuhde. Mietin asiaa siten, miten erilaista olisi sen SAMAN ihmisen kanssa aloittaa seksielämä ensitreffeillä kuin esim. muutamaa viikkoa myöhemmin kun olisi ehtinyt ihastumaan/rakastumaan. Ero näissä olisi siis vaan, että jälkimmäisessä olisi enemmän tunteita mukana ja tuntisi toki hiukan paremmin jo, se itse seksihän olisi ihan yhtä uutta ja jännittävää ko. parin välillä? Ei sitä voi verrata aiempiin suhteisiin. Sinänsä turha pohdinta-aihe kun kukaan ei kahdenlaista alkua voi saman ihmisen kanssa kokea.

astalea
Eihän se silti ole sama asia kuin kokea suhteen alku rakastumisella ja perhosilla ja siitä sitten edetä seksiin. Tässä puhuttiin nyt seksistä ennen rakastumista. En usko sen seksin alkuhuuman olevan parempaa ilman rakastumista kuin rakastumisen kera. Voihan tietysti nopeastikin rakastua ja päätyä seksiin jo tapailun alkuvaiheessa, mutta se onkin eri asia kuin harrastaa seksiä ensitreffeillä ilman, että on ihastunut tai rakastunut.
Ja mistäs sä tiedät ettei Vaimo-Rakas ollut ihastunut kun miehensä kanssa sänkyyn meni? Mun korvaan ihan kuulosti että olisi ollut.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
vieras 2.0
Totta kai. Sekin on mielipide, onko yhden illan jutut ylipäänsä parempaa elämää kuin parisuhde. Mietin asiaa siten, miten erilaista olisi sen SAMAN ihmisen kanssa aloittaa seksielämä ensitreffeillä kuin esim. muutamaa viikkoa myöhemmin kun olisi ehtinyt ihastumaan/rakastumaan. Ero näissä olisi siis vaan, että jälkimmäisessä olisi enemmän tunteita mukana ja tuntisi toki hiukan paremmin jo, se itse seksihän olisi ihan yhtä uutta ja jännittävää ko. parin välillä? Ei sitä voi verrata aiempiin suhteisiin. Sinänsä turha pohdinta-aihe kun kukaan ei kahdenlaista alkua voi saman ihmisen kanssa kokea.
kävisit nyt kokemasa edes jonkun laista seksiä niin olisi sinullakin jotain pohdittavaakin.

No mutta ymmärrätkö sinä että sitähän tässä sinulle on jo sivu kaupalla toitotettu että jos suhteen alussa ei ole sitä seksuaalista kipinää ei sitä hyvin mahdollisesti ole sitten myöheminkään?! että ei se odottelu tee siitä seksistä mitään ilotulitusta vaikka kuinka odottelisi! tämä on turhin keskustelu mies muistiin. kyse ei ole vain siitä ettet sinä halua ymmärtää vaan vielä enemmän siitä ettet sinä edes VOI ymmärtää. Ihan kuin selittäisi sokealle väriä vihreä.
Eihän ole missään vaiheessa ollut puhetta siitä, ettei seksuaalista kipinää olisi? Aloitusviestissä ehkä, mutta muuten on puhuttu tilanteesta, jossa kipinää on, etenkin rakastumisvaiheessa, mutta ei ole vaan heti hypätty sänkyyn.

Totta kyllä, että tämä on turhin ketju ikinä, koska me kaikki taidetaan olla samaa mieltä siitä, ettei aloitusviestin pari kuulosta toisilleen sopivalta ja että mies sanoi melko tökerösti asiasta. :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä