mitä mieltä: lapset tulisi hankkia ennen kuin täytät 30?

• Viestiketjun aloittaja maija
  • Ensimmäinen viesti
Mä ajattelin noin nuorempana :)

Ja ajattelen itse asiassa omalla kohdallani vieläkin, etten vaan tekisi sitä kolmatta mukulaa :xmas: . Olen 32 v ja opinnot jatkuu heinäkuuhun 2012 asti eli ei tarvitsisi tosiaan enempää lapsia tehdä...

Tjaa- mun mielestä ei varsinaista oikeaa ikää ole.
Ehkä se on helpompaa silloin kuitenkin?
Siihen se asettuu mun asteikollani 22-35. Korostan että on mun mielipiteeni enkä kumoa toisten mielipiteitä tässä asiassa.

Palstalla pitää olla varovainen :whistle:

No mie olin tätä mieltä, omalta kannaltani katsottuna siis... Halusin että lapset olis ennen 3kymppiä, mutta ei se nyt ihan taida onnistua... Yksi lapsi vielä olis ainakin haaveissa, mutta sinkkuna nyt, joten taitaa tuo rajapyykki jäädä saavuttamatta...

juu
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tjaa- mun mielestä ei varsinaista oikeaa ikää ole.
Ehkä se on helpompaa silloin kuitenkin?
Siihen se asettuu mun asteikollani 22-35. Korostan että on mun mielipiteeni enkä kumoa toisten mielipiteitä tässä asiassa.

Palstalla pitää olla varovainen :whistle:
no miten voisit kumota.
ihan höpöä.

Fleur de la Cour
Elämää katselee kyllä ihan eri kantilta yli kolmikymppisenä kuin vähän yli kaksikymppisenä. Fyysisesti kyllä joskus tuntee elämän raskaammaksi, mutta ei sitä nyt ihan vielä kehäraakki ole kuitenkaan.

Meiksi
Kyllä mulla oli muutamaa vuotta ennen 30 täyteen tuloa jo lapset tehtynä. Ja nyt nautin siitä, että tuli tehtyä aikasessa vaiheessa: en ole vielä ikäloppu ja on ruhtinaallisesti omaa aikaa ja lapset isoja. :D

Mielipiteitä on monia, joskus on ihan hyvä odottaakkin yli sen 30.
Itse oma, henkilökohtainen mielipide oli/on että halusin "aloittaa" lastenteon ennen kuin täytän 30, eli olisi jo siihen mennessä se 1-3 lasta. Mutta tämä johtuneekin siitä että haluan suurperheen, monta, monta, monta ihanaa lapsukaista! Eli jos olisin itse odottanut yli sen 30 niin saisinko niin montaa kuin haluisin? Tuskimpa.
...Mutta edelleen, vain minun mielipide asiasta.

Ämmänkropsa
No ei todellakaan nipistä yhtään jos joku noin ajattelee :D. Mulle sopi ehdottomasti tämä lapsen saaminen päälle 3kymppisenä, enkä mä niitä aikaisemmin ollut halunnutkaan. Nyt olen rennompi ja kärsivällisempi, omia juttuja eletty ja saavutettu niin että on aikaa ja tilaa pikkusintin siinä kainalossa kasveksia.

Mutta ihmisethän on erilaisia ja kaikissa asioissa on aina hyvät ja huono puolet! Hedelmällisyys nyt ei tietenkään iän mukana erityisesti kasva, että jos pienestä asti haaveena on ollut suurperhe niin mitäpä sitä panttaamaan päälle kolmenkympin.

onnellinen
Sitten kun tulee faktoja pöytään että miksi minä itseni nuoreksi tunteva, fyysisesti hyvässä kunnossa oleva nainen en voisi lapsia tehdä enää tuossa iässä niin ok. :) Mutta toistaiseksi en ole asettanut mitään ikärajoja, elän elämääni hetkessä enkä luo itselleni mitään pakkolakeja mitä teen miten monen vuoden kuluessa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä ajattelin noin nuorempana :)

Ja ajattelen itse asiassa omalla kohdallani vieläkin, etten vaan tekisi sitä kolmatta mukulaa :xmas: . Olen 32 v ja opinnot jatkuu heinäkuuhun 2012 asti eli ei tarvitsisi tosiaan enempää lapsia tehdä...
Minäkin ajattelin ennen noin, mutta nyt mä olen siirtänyt tuota mielipidettä parilla vuodella eteenpäin :whistle:
Ja siis näin ajattelen vain omalla kohdallani!

olisipa noin yksinkertaista
Niin olin itse ajatellut että lapset, ainakin ensimmäinen, olisi "hankittu" ennen 30v ikää mutta eipä se tosta noin vaan tapahdu. Reilu 20v:nä solmittu pidempi parisuhde kariutui 4 vuoden yhdessäolon jälkeen ja kesti aikansa ennen kuin löytyi mies jonka kanssa lapsen hankintaan asti pääsi, sitä edelsi pari pettymyksen tuottanutta suhdetta.
Ensimmäinen lapseni syntyi ollessani 32 ja toista kuumeilen mutta vielä ei ole tärpännyt :( Nyt olen 34... Olisin niin halunnut että lapset (2 suunnitelmissa ollut aina) olisi olleet "hankittuna" ennen 35v ikää mutta se ei nyt mitenkään tule onnistumaan kun täytän tänä syksynä 35. Toivottavasti toinen lapsi saisi alkunsa pian että ehtisin sen saamaan ennen kuin täytän 36! Miten voinkin olla jo näin vanha.... niin ne vuodet vaan kiitää :(

xxx
Mä ajattelin kans noin nuorempana ja jos olisin toteuttanut suunnitelman niin olisimme jääneet yksi lapsiseksi. Toinen syntyi kun olin vähän vajaa 31 :) Kolmas olis miehellä haaveissa muutaman vuoden sisään mutta saa nyt nähdä onko minusta enää siihen "vanhoilla päivillä" :D

Useita kertoja olen suustani päästänyt, että teen kaikki mun lapset alle kolmekymppisenä, ja mitenkäs sitten kävikään, nuorin syntyi viikko ennen kuin täytin 32 v. :ashamed: Ja taas on kuume päällä :D Joskus jos osais pitää suun kiinni tai lakata olemasta niin ehdoton :x

vieras
Mä aattelin murrosiässä, et teen ekan lapsen 19v ja todellisuudessa ensimmäinen syntyi kun olin 26v. Edelleenkin olen sitä mieltä, että olisi ollut kiva saada nuorempana ja on ihana seurata kun siskoni on nuori äiti. (sai ensimmäisen 18v) Nyt hänellä on 18v vanhin ja ihanaa kun äiti on 18v vanhempi, hauska seurata niiden juttuja ja hauskaa kun olen hänelle niin nuori täti.
En sitten itse tehnyt lapsia 19v vaan olin jopa melkein 20v vanhempi.

Yhteistyössä