mitä mieltä: lapset tulisi hankkia ennen kuin täytät 30?

• Viestiketjun aloittaja maija
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mie vasta aloitin tuossa iässä :)
Niin mäkin. 7 vuotta meni yliopistossa ja pari vuotta työelämässä ennen kuin uskalsin edes harkita lapsia. JA tosi tyytyväinen olen: ehdin itse olla nuori ja itsekäs, nyt on ihanaa keskittyä lapsiin itsensä sijaan.

Ja mummon ikä-jutusta: lasteni toinen mummo on 64 ja kyllä jaksaa leipoa, hiihtää, ulkoilla, käydä teattereissa, lukea, piirtää, luistella ym. lastenlasten kanssa. Tiedän monta 5-kymppistä mummoa, jotka ei jaksa, esim. lasteni toinen mummo, jota kiinnostaa enemmän omat menonsa kuin lastenlapset...

:)
Minä ajattelen edelleen niin(26v ja 3 lasta)
Nyt lähitulevisuudessa ei lisää lapsia "hankinnassa",mutta ei tästä kauaa enää tuohon 30 ole..ja toisaalta tuntuu niin haikealta,että nytkö se lapsilukuon täynnä..
Ellei sitten just 29veenä onnistuis tärppäämään/tilanne se että haluaisi juuri silloin vielä lapsen jne jne...

vieras
no joo, ihan kiva se on jos on muutama lapsi alle 30v, ite oon nyt 27v ja kaksi lasta on tällä hetkellä, mutta toivon vielä lisää lapsia ja ihan hyvin voin kuvitella synnyttäväni vielä yli kolmekymppisenä.

vieras
En koskaan ole ajatellut noin. Kukin tavallaan.

Mun mielestä on tärkeää, että lapset tekee sitten kun on itse valmia JA kun on löytänyt sen oikean, isäksi valmiin kumppanin. Tai sitten tekee lapset yksin, mutta ainakin täytyy itse olla valmis.

Yhteistyössä