Mitä mä nyt teen, poika pelkää tarhassa jonkun paitaa? :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvä luoja!:
millasta mammapoikaa sä kasvatat?? :D
ei se nyt kovin karmee voi olla jos se on 5v kokoa, huh huh sentään :D
Tiiätkö kun lapset saattaa pelätä ihan tavallisiakin asioita. Meillä pelättiin kuivasurumpua joku aika sitten. Rölli ja Ransu on aivan helvetin pelottavia 2 vuotiaalle edelleen :|
No 2-vuotiaalle ehkä mutta kyllä päiväkodissa ja muutenkin kodin ulkopuolella käyvän 5-veen pitäisi jo osata käsittää että kuva on vain kuva, varsinkin jos se nyt on kaverin PAIDASSA. Jestas..kai ap surkutteli ja silitteli oikein olan takaa?
Voi jestas mitä urpoja voi olla olemassa! Siis tosiaan 5-vuotiaan, anteeksi vielä 4-vuotiaan, pitäisi todellakin osata käsitellä jo kaikkia kuvia mitä maailma on pullollaan niinkö?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä keskustelisin kerran pari tuosta asiasta pojan kanssa ja sitten en enää kiinnittäisi huomiota koko asiaan. Jos itse alat tekemään ison haloon siitä kuvasta, se vaan pahentaa asiaa. Jatkossa sanoisin vaan että "se oli kuva vaan, ei sitä tarvitse pelätä" ja sitten ryhtyisin juttelemaan ihan muista asioista.

Meidän lapsi on kovin arka ja saa välillä mitä kummallisimpia "kammoja". Mitä enemmän selittää ja selittää ja voivottelee, sitä pahemmaksi lapsen pelko kasvaa. Meillä kammoista on päästy parhaiten eroon juurikin niin, että asia on kerran pari selitetty lapselle, mutta sitten ei enää juurikaan kiinnitetty asiaan huomiota.
En ole voivotellut enkä tehnyt asiasta isoa juttua. Ihan asiallisesti olen keskustellut pojan kanssa, jotta pelko edes vähän hälvenisi. Tiedän kyllä ettei tarvi alkaa liikaa hössöttämään tai se vaan pahentaa tilannetta.
 
v
Tuli mieleeni yhden tuttavan pojan paita. Siinä oli kans joku kammottava kuva, jota en ois kyllä lapselle laittanu. Se ite tykkäs siitä kovasti ja piti usein. Mun lapset ei kuitenkaan sitä pelänneet. tässä tapauksessa siis aikuista hirvitti :-D
 
Huom harmaana
Ettei kai te ihan oikeasti ehdota, että ap juttelisi päiväkodin hoitajien kanssa ja että he vuorostaan juttelisivat kyseisen pojan vanhempien kanssa. Jostain paidan kuvasta...?
Nyt on pakko todeta, että eiköhän se ole ihan kuitenkin jokaisen oma asia, minkälaisia vaatteita lapsi pitää päällään eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista. tuskin 5-vuotiailla nyt mitään kirvesmurhaajan kuvalla varustettuja paitoja on päällään.
Lapsilla nyt on kummallisia kotkotuksia ja pelkoja. Se voi olla ihan mitä hyvänsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Muut ei sitä näe samalla tavalla.
Poikasi on Näkijä.
Näkee tulevia asioita.
Toiselle se on vain kuva paita.
Pojallesi se avaa ja herkistää mielen portit.
Portit, jotka toisille joskus vain hieman raottuvat.
:eek: Eiköhän tuo ihan tavallinen poika ole eikä mikään "näkijä" vai mitä ihmettä tääkin nyt tarkoitti?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvä luoja!:
millasta mammapoikaa sä kasvatat?? :D
ei se nyt kovin karmee voi olla jos se on 5v kokoa, huh huh sentään :D
Tiiätkö kun lapset saattaa pelätä ihan tavallisiakin asioita. Meillä pelättiin kuivasurumpua joku aika sitten. Rölli ja Ransu on aivan helvetin pelottavia 2 vuotiaalle edelleen :|
No 2-vuotiaalle ehkä mutta kyllä päiväkodissa ja muutenkin kodin ulkopuolella käyvän 5-veen pitäisi jo osata käsittää että kuva on vain kuva, varsinkin jos se nyt on kaverin PAIDASSA. Jestas..kai ap surkutteli ja silitteli oikein olan takaa?
Voi jestas mitä urpoja voi olla olemassa! Siis tosiaan 5-vuotiaan, anteeksi vielä 4-vuotiaan, pitäisi todellakin osata käsitellä jo kaikkia kuvia mitä maailma on pullollaan niinkö?
Ei niitä kaikkia mitä maailma on pullollaan, mutta mitä sä nyt oikeasti odotit tähän vastattavan? Että päiväkoteihin kielto pitää kuvallisia paitoja koska joku voi pelätä jotain kuvaa? Toiset pelkää hämähäkkejä, toiset örkkejä ja joku rölliä. Miten tällainen voisi toimia? Vst. ei mitenkään. Eli ongelmana on nyt sun lapsesti erittäin heikko sietokyky näiden suhteen, ja sitä on syytä parantaa. Koska tuon ikäinen poikalapsi leimautuu kyllä tosi nopeasti tietynlaiseksi jos noin herkkä on. Herkkyydessä ei sinänsä mitään vikaa mutta tuo on jo vähän liikaa..

Edelliselle vastaajalle: mielikuvitus on takuulla parempi ja erilainenkin 5vllä kuin aikuisella mutta ei tuota ongelmaa nyt ratkaista paidan kieltämisellä tai muulla sellaisella vääränlaisella suojelulla. Ap ottaa nyt vain hommakseen poikansa siedättämisen ja sen selittämisen, että kuvat paidoissa on vain kuvia paidoissa. Leffoilta ja peleiltä voi suojella mutta ei nyt sentään muiden lasten vaatteilta (tai leluilta, onhan niissäkin pelottavia?) :D
 
Mä haluaisin vaan tietää että mistä paidasta on kyse, siis sillei että osaan pojalle sen selittää. En mä nyt sitä tarkota että paita kiellettäis pojalta. Ja tädit vois puuttua siihen kiusaamiseen mitä ymmärsin että oli muitten poikien puolelta tullu...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä keskustelisin kerran pari tuosta asiasta pojan kanssa ja sitten en enää kiinnittäisi huomiota koko asiaan. Jos itse alat tekemään ison haloon siitä kuvasta, se vaan pahentaa asiaa. Jatkossa sanoisin vaan että "se oli kuva vaan, ei sitä tarvitse pelätä" ja sitten ryhtyisin juttelemaan ihan muista asioista.

Meidän lapsi on kovin arka ja saa välillä mitä kummallisimpia "kammoja". Mitä enemmän selittää ja selittää ja voivottelee, sitä pahemmaksi lapsen pelko kasvaa. Meillä kammoista on päästy parhaiten eroon juurikin niin, että asia on kerran pari selitetty lapselle, mutta sitten ei enää juurikaan kiinnitetty asiaan huomiota.
En ole voivotellut enkä tehnyt asiasta isoa juttua. Ihan asiallisesti olen keskustellut pojan kanssa, jotta pelko edes vähän hälvenisi. Tiedän kyllä ettei tarvi alkaa liikaa hössöttämään tai se vaan pahentaa tilannetta.

No kyllä se vähän on hössöttämistä, jos olet miettinyt ottavasi yhteyttä päiväkotiin tämän asian tiimoilta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom harmaana:
Ettei kai te ihan oikeasti ehdota, että ap juttelisi päiväkodin hoitajien kanssa ja että he vuorostaan juttelisivat kyseisen pojan vanhempien kanssa. Jostain paidan kuvasta...?
Nyt on pakko todeta, että eiköhän se ole ihan kuitenkin jokaisen oma asia, minkälaisia vaatteita lapsi pitää päällään eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista. tuskin 5-vuotiailla nyt mitään kirvesmurhaajan kuvalla varustettuja paitoja on päällään.
Lapsilla nyt on kummallisia kotkotuksia ja pelkoja. Se voi olla ihan mitä hyvänsä.
Jos mun lapsella olisi paita tai joku muu vaate jota joku hänen eskarikaveri pelkäisi niin kyllä mä haluaisin kuulla siitä. Enkä mä enää jatkossa laittaisi sitä lapsen päälle eskariin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom harmaana:
Ettei kai te ihan oikeasti ehdota, että ap juttelisi päiväkodin hoitajien kanssa ja että he vuorostaan juttelisivat kyseisen pojan vanhempien kanssa. Jostain paidan kuvasta...?
Nyt on pakko todeta, että eiköhän se ole ihan kuitenkin jokaisen oma asia, minkälaisia vaatteita lapsi pitää päällään eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista. tuskin 5-vuotiailla nyt mitään kirvesmurhaajan kuvalla varustettuja paitoja on päällään.
Lapsilla nyt on kummallisia kotkotuksia ja pelkoja. Se voi olla ihan mitä hyvänsä.
En mä ainakaan ole sitä mieltä että on tarvis kieltää paitaa tai jutella vanhemmille. Haluan silti selvittää mikä tää juttu on, ja varsinkin sen miten toiset pojat on vielä kiusanneet etteivät kerro vaikka tietävät. Tulisi kuitenkin selvyys asiaan mistä kuvasta on kysymys ja sitä kautta helpompi lapsellekin selittää ja käsitellä se kuva pois mielestä. Jos tarhan henkilökunta näkee parhaakseen jutella vanhemmille kuvasta, niin se on sitten heidän asiansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom harmaana:
Ettei kai te ihan oikeasti ehdota, että ap juttelisi päiväkodin hoitajien kanssa ja että he vuorostaan juttelisivat kyseisen pojan vanhempien kanssa. Jostain paidan kuvasta...?
Nyt on pakko todeta, että eiköhän se ole ihan kuitenkin jokaisen oma asia, minkälaisia vaatteita lapsi pitää päällään eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista. tuskin 5-vuotiailla nyt mitään kirvesmurhaajan kuvalla varustettuja paitoja on päällään.
Lapsilla nyt on kummallisia kotkotuksia ja pelkoja. Se voi olla ihan mitä hyvänsä.

öö siis mun mielestä vois tarhasta kysyä minkä hahmon kuva se on ja sitä kautta saada pojalle selitettyä paremmin hahmon kun et se on vaan joku mystinen hirviö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom harmaana:
Ettei kai te ihan oikeasti ehdota, että ap juttelisi päiväkodin hoitajien kanssa ja että he vuorostaan juttelisivat kyseisen pojan vanhempien kanssa. Jostain paidan kuvasta...?
Nyt on pakko todeta, että eiköhän se ole ihan kuitenkin jokaisen oma asia, minkälaisia vaatteita lapsi pitää päällään eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista. tuskin 5-vuotiailla nyt mitään kirvesmurhaajan kuvalla varustettuja paitoja on päällään.
Lapsilla nyt on kummallisia kotkotuksia ja pelkoja. Se voi olla ihan mitä hyvänsä.
Maailman suurin peesi.

Kyseessä on varmaan joku Darth Vader, Bakugan, Spiderman tms...sellaisia paitoja 4-6 v pojilla näkyy olevan.

Selittäisin omalle lapselleni, että se on vain paita, ko. lapsi tykkää siitä, eikä sitä tarvitse pelätä & sellaisia hirviöitä ei ole oikeasti olemassa.

5 v on sellainen ikä, kun mielikuvitus jyllää ja jotkut ihan hassutkin asiat voi pelottaa lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä keskustelisin kerran pari tuosta asiasta pojan kanssa ja sitten en enää kiinnittäisi huomiota koko asiaan. Jos itse alat tekemään ison haloon siitä kuvasta, se vaan pahentaa asiaa. Jatkossa sanoisin vaan että "se oli kuva vaan, ei sitä tarvitse pelätä" ja sitten ryhtyisin juttelemaan ihan muista asioista.

Meidän lapsi on kovin arka ja saa välillä mitä kummallisimpia "kammoja". Mitä enemmän selittää ja selittää ja voivottelee, sitä pahemmaksi lapsen pelko kasvaa. Meillä kammoista on päästy parhaiten eroon juurikin niin, että asia on kerran pari selitetty lapselle, mutta sitten ei enää juurikaan kiinnitetty asiaan huomiota.
En ole voivotellut enkä tehnyt asiasta isoa juttua. Ihan asiallisesti olen keskustellut pojan kanssa, jotta pelko edes vähän hälvenisi. Tiedän kyllä ettei tarvi alkaa liikaa hössöttämään tai se vaan pahentaa tilannetta.

No kyllä se vähän on hössöttämistä, jos olet miettinyt ottavasi yhteyttä päiväkotiin tämän asian tiimoilta...
Aijaa, että asioita ei kannatakaan selvittää kun on lapsen peloista kyse ja vieläpä kiusaamisesta? Siinä vasta hyvän vanhemman puhetta!
 
öp
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
tuo maski kävis myös darh vaderiin mutta musta niissä kuvissa ei kyllä verta vissiin ole. Mä kysysin josko tarhassa osais hoitajat kertoa mikä hahmo kyseessä.
darth vaderilla ei oo keltaisia silmiä!!
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom harmaana:
Ettei kai te ihan oikeasti ehdota, että ap juttelisi päiväkodin hoitajien kanssa ja että he vuorostaan juttelisivat kyseisen pojan vanhempien kanssa. Jostain paidan kuvasta...?
Nyt on pakko todeta, että eiköhän se ole ihan kuitenkin jokaisen oma asia, minkälaisia vaatteita lapsi pitää päällään eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista. tuskin 5-vuotiailla nyt mitään kirvesmurhaajan kuvalla varustettuja paitoja on päällään.
Lapsilla nyt on kummallisia kotkotuksia ja pelkoja. Se voi olla ihan mitä hyvänsä.
Jos mun lapsella olisi paita tai joku muu vaate jota joku hänen eskarikaveri pelkäisi niin kyllä mä haluaisin kuulla siitä. Enkä mä enää jatkossa laittaisi sitä lapsen päälle eskariin.
hyvä homma.
Itse olisin kuitenkin jo himpun verran huolissani, jos eskari-ikäinen ei ymmärtäisi että kuva on kuva eikä siinä ole mitään pelättävää. Edelleenkään en nimittäin usko, että lapsilla on päällään mitään niin pelottavaa kuin mitä voisi olla vaikkapa jossain lehden kuvassa tai elokuvassa.
 
Eikö kaikkein helpommalla pääsisi, jos Poppaliina kysyisi paitaa käyttäneeltä pojalta, että mikä paita se on. Samalla kun jututtaa, ottaisi oman pojan siihen ja voihan sitä aina kysyä, että josko ko. paidan omistava poika jättäisi sen kotiin vähäksi aikaa, kun xxx pelkää sitä.
 
lto
Alkuperäinen kirjoittaja Huom harmaana:
Ettei kai te ihan oikeasti ehdota, että ap juttelisi päiväkodin hoitajien kanssa ja että he vuorostaan juttelisivat kyseisen pojan vanhempien kanssa. Jostain paidan kuvasta...?
Nyt on pakko todeta, että eiköhän se ole ihan kuitenkin jokaisen oma asia, minkälaisia vaatteita lapsi pitää päällään eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista. tuskin 5-vuotiailla nyt mitään kirvesmurhaajan kuvalla varustettuja paitoja on päällään.
Lapsilla nyt on kummallisia kotkotuksia ja pelkoja. Se voi olla ihan mitä hyvänsä.
yhtenä hyvänä kasvatustavoitteena päiväkodissa ja miksei muuallakin (vaikka kotona?) voisi pitää empaattisuuden lisäämistä sekä toisten tunteiden ja hyvinvoinnin huomioimista. mielestäni hyviä ja tarpeellisia tavoitteita nykypäivän kovassa ja kylmässä maailmassa. on ihan hyvä, että tällainenkin pelon aihe otetaan reippaasti keskustelun aiheeksi niin lasten kuin vanhempienkin kesken. jokainen aikuinen tekee tietysti niin kuin haluaa, mutta samalla varmasti olisi aiheellista miettiä, kannattaisiko ottaa enemmän muita ihmisiä huomioon, muussakin elämässä.
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom harmaana:
Ettei kai te ihan oikeasti ehdota, että ap juttelisi päiväkodin hoitajien kanssa ja että he vuorostaan juttelisivat kyseisen pojan vanhempien kanssa. Jostain paidan kuvasta...?
Nyt on pakko todeta, että eiköhän se ole ihan kuitenkin jokaisen oma asia, minkälaisia vaatteita lapsi pitää päällään eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista. tuskin 5-vuotiailla nyt mitään kirvesmurhaajan kuvalla varustettuja paitoja on päällään.
Lapsilla nyt on kummallisia kotkotuksia ja pelkoja. Se voi olla ihan mitä hyvänsä.

öö siis mun mielestä vois tarhasta kysyä minkä hahmon kuva se on ja sitä kautta saada pojalle selitettyä paremmin hahmon kun et se on vaan joku mystinen hirviö.
Tottakai voi kysyä ja ihan hyvä selvittää. Mutta jos ajatellaan että päiväkodin henkilökunta keskustelee asiasta sen lapsen vanhempien kanssa, mennään jo aivan liian pitkälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom harmaana:
Ettei kai te ihan oikeasti ehdota, että ap juttelisi päiväkodin hoitajien kanssa ja että he vuorostaan juttelisivat kyseisen pojan vanhempien kanssa. Jostain paidan kuvasta...?
Nyt on pakko todeta, että eiköhän se ole ihan kuitenkin jokaisen oma asia, minkälaisia vaatteita lapsi pitää päällään eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista. tuskin 5-vuotiailla nyt mitään kirvesmurhaajan kuvalla varustettuja paitoja on päällään.
Lapsilla nyt on kummallisia kotkotuksia ja pelkoja. Se voi olla ihan mitä hyvänsä.
Jos mun lapsella olisi paita tai joku muu vaate jota joku hänen eskarikaveri pelkäisi niin kyllä mä haluaisin kuulla siitä. Enkä mä enää jatkossa laittaisi sitä lapsen päälle eskariin.
hyvä homma.
Itse olisin kuitenkin jo himpun verran huolissani, jos eskari-ikäinen ei ymmärtäisi että kuva on kuva eikä siinä ole mitään pelättävää. Edelleenkään en nimittäin usko, että lapsilla on päällään mitään niin pelottavaa kuin mitä voisi olla vaikkapa jossain lehden kuvassa tai elokuvassa.
Mä olen pelännyt suurta kissajulistetta lapsena, joten mä uskon että lapselle voi olla jokin kuva pelottava.

 
lto
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Eikö kaikkein helpommalla pääsisi, jos Poppaliina kysyisi paitaa käyttäneeltä pojalta, että mikä paita se on. Samalla kun jututtaa, ottaisi oman pojan siihen ja voihan sitä aina kysyä, että josko ko. paidan omistava poika jättäisi sen kotiin vähäksi aikaa, kun xxx pelkää sitä.
ihan hyvä ehdotus!
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä taas kuulostaa ihan järkevältä että kysyy päiväkodista mistähän kuvasta on kyse, jotta tietäisi mitä se poika pelkää.
Samaa mieltä. Ja jos tosiaan paidan kuva on sopimaton lapsille, olis siitäkin hyvä keskustella. Helppo sanoa, että kyseessä on vain kuva, mutta joutuuhan sitä väkisinkin monta tuntia katselemaan, jos samassa päiväkotiryhmässä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja öp:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
tuo maski kävis myös darh vaderiin mutta musta niissä kuvissa ei kyllä verta vissiin ole. Mä kysysin josko tarhassa osais hoitajat kertoa mikä hahmo kyseessä.
darth vaderilla ei oo keltaisia silmiä!!
ei vai :snotty: mä en ole kauheen star wars fani mut näitä paitoja vaan tuli keväällä vastaan niin tuli vaan mieleen, en kiinnittäny silmiin mitään huomiota :D
 

Yhteistyössä