Mitä mä nyt teen, poika pelkää tarhassa jonkun paitaa? :/

Sain selville mikä tota meidän pian 5-vuotiasta vaivasi. Näkee nyt painajaisia ja selvästi sitä joku vaivasi. Sitten sanoi, että tarhassa yhdellä pojalla oli paita jossa oli joku hirviö. Muutama poika siinä naureskellut meidän pojalle ja vähän kiusannutkin etteivät kerro mikä se on :( Poika kertoi ettei tiedä mikä hirivö mutta se pelottaa. Oli kuulemma suun edessä jotkut raidat (tuli mieleen hannibal) ja sit keltaiset silmät. Ihminen siellä sisällä ja jotain verta vuotavaa. Ei hajuakaan mikä se voi olla, tietäiskö joku? Ajattelin että se vois auttaa että tietäis edes mistä otuksesta on kyse.

Joo, ja onko kelläkään vastaavaa kokemusta ja miten mä nyt tässä saan ton pelon pois pojalta? Pitäskö mun myös informoida jotain päiväkotiin? Ei kyllä hirveen kiva että pikkupojat käyttää tommosia paitoja toisten seurassa :(
 
b
Voi kauhee, meidän poika pelkäis varmaan kanssa. Miksi tollasia paitoja edes myydään, lasten koossa varsinkin? Kerro ihmeessä tarhaan, tietävät sitten jos poikasi siellä pelkää ja voivat muutenkin ehkä tarttua asiaan.
 
...
Käy kiertelemässä lastenvaateosastolla missä olisi sellainen kuva. Missä se poika voisi sitten käyttää omaa paitaansa jos kukaan ei sitä saisi nähdä? Luultavasti jostain spidermanista kyse tai vastaavasta... tai kysy sieltä päiväkodista mikä se on. Mutta keskustele nyt poikasi kanssa että kyseessä on KUVA.
 
vieras
Mun lapsella on yks paita, jossa on oikeasti sukellusveneen kuva, mutta joka kerta kun mä näen sen vaatekaapissa, mulle tulee joku merihirviö mieleen.

Tuonikäisellähän saattaa olla vaikka joku Legon bionicle-pata. Ne on musta tosi hardcorea pienille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Käy kiertelemässä lastenvaateosastolla missä olisi sellainen kuva. Missä se poika voisi sitten käyttää omaa paitaansa jos kukaan ei sitä saisi nähdä? Luultavasti jostain spidermanista kyse tai vastaavasta... tai kysy sieltä päiväkodista mikä se on. Mutta keskustele nyt poikasi kanssa että kyseessä on KUVA.
Ei ole spiderman, sen poika tuntee eikä pelkää vaikkei meillä spiderman-faneja ollakaan. Se on ollut joku pahempi kuva jos siinä on vertakin esillä. Ajattelin että voisko olla ihan joku aikusten juttu, joku leffasta otettu kuva.

Pitää kyllä jotain jutella päiväkodin kanssa, jos siellä myös osaisivat laannuttaa pelkoa. Olen yrittänyt jutella pojan kanssa että se on vain kuva, luultavasti joku aikuisten elokuvasta otettu hahmo, eikä sellaisia oikeasti ole. Mutta se ei auta :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvä luoja!:
millasta mammapoikaa sä kasvatat?? :D
ei se nyt kovin karmee voi olla jos se on 5v kokoa, huh huh sentään :D
Tiiätkö kun lapset saattaa pelätä ihan tavallisiakin asioita. Meillä pelättiin kuivasurumpua joku aika sitten. Rölli ja Ransu on aivan helvetin pelottavia 2 vuotiaalle edelleen :|
 
!
Muut ei sitä näe samalla tavalla.
Poikasi on Näkijä.
Näkee tulevia asioita.
Toiselle se on vain kuva paita.
Pojallesi se avaa ja herkistää mielen portit.
Portit, jotka toisille joskus vain hieman raottuvat.




 
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvä luoja!:
millasta mammapoikaa sä kasvatat?? :D
ei se nyt kovin karmee voi olla jos se on 5v kokoa, huh huh sentään :D
Kuule varmaan fiksumpaa poikaa kasvatan kuin sinä. Vai meinaatko että ton ikäisellä ei sais olla mitään pelkoja? No sun poikas ei varmaan saa pelätä mitään. Kasvata sä vaan omastas niitä häirikkömuksuja. Mun poika ei ainakaan ketään kiusaa ja osaa ottaa toiset huomioon ja on muutenkin fiksu.
 
vieras
Mä keskustelisin kerran pari tuosta asiasta pojan kanssa ja sitten en enää kiinnittäisi huomiota koko asiaan. Jos itse alat tekemään ison haloon siitä kuvasta, se vaan pahentaa asiaa. Jatkossa sanoisin vaan että "se oli kuva vaan, ei sitä tarvitse pelätä" ja sitten ryhtyisin juttelemaan ihan muista asioista.

Meidän lapsi on kovin arka ja saa välillä mitä kummallisimpia "kammoja". Mitä enemmän selittää ja selittää ja voivottelee, sitä pahemmaksi lapsen pelko kasvaa. Meillä kammoista on päästy parhaiten eroon juurikin niin, että asia on kerran pari selitetty lapselle, mutta sitten ei enää juurikaan kiinnitetty asiaan huomiota.
 
lto
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvä luoja!:
millasta mammapoikaa sä kasvatat?? :D
ei se nyt kovin karmee voi olla jos se on 5v kokoa, huh huh sentään :D
no onneksi et sentään taida olla päiväkodin täti..? juttele ihmeessä asiasta päiväkodin henkilökunnan kanssa. heidän tehtävänsä on sitten taas keskustella kyseisen pojan vanhempien kanssa. ei kuulosta kauhean asialliselta paidalta, anteeks vaan, jos pienempien lasten tarvitsee paitaa pelätä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvä luoja!:
millasta mammapoikaa sä kasvatat?? :D
ei se nyt kovin karmee voi olla jos se on 5v kokoa, huh huh sentään :D
Tiiätkö kun lapset saattaa pelätä ihan tavallisiakin asioita. Meillä pelättiin kuivasurumpua joku aika sitten. Rölli ja Ransu on aivan helvetin pelottavia 2 vuotiaalle edelleen :|
No 2-vuotiaalle ehkä mutta kyllä päiväkodissa ja muutenkin kodin ulkopuolella käyvän 5-veen pitäisi jo osata käsittää että kuva on vain kuva, varsinkin jos se nyt on kaverin PAIDASSA. Jestas..kai ap surkutteli ja silitteli oikein olan takaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvä luoja!:
millasta mammapoikaa sä kasvatat?? :D
ei se nyt kovin karmee voi olla jos se on 5v kokoa, huh huh sentään :D
Tiiätkö kun lapset saattaa pelätä ihan tavallisiakin asioita. Meillä pelättiin kuivasurumpua joku aika sitten. Rölli ja Ransu on aivan helvetin pelottavia 2 vuotiaalle edelleen :|
No 2-vuotiaalle ehkä mutta kyllä päiväkodissa ja muutenkin kodin ulkopuolella käyvän 5-veen pitäisi jo osata käsittää että kuva on vain kuva, varsinkin jos se nyt on kaverin PAIDASSA. Jestas..kai ap surkutteli ja silitteli oikein olan takaa?
5 vuotiaalla on himppasen vielä parempi mielikuvitus kun sulla... Se kuva voi jäähä mieleen pyörimään jossa se onkin sit kamalampi kun sitä oikein pohtii. Sä oot samaa sarjaa mun anopin kanssa joka on sitä mieltä että pojasta kasvaa homo kun leikkii nukke leikkejä pienenä
 

Yhteistyössä