Mitä mä nyt teen, poika pelkää tarhassa jonkun paitaa? :/

"huhhuh"
lapsen on ok pelätä kuvia, mutta aikuinen ei mene tuollaiseen höpötykseen mukaan noin vakavissaan vaan käy töissä ja potkaisee lasta persuuksille ja lopetta herkkä lapsi-lässytykseen tykkänään. tottakai lapsi oppii mistä naruista vetämällä saa huomiota ja lässytystä hoidossa ja hoitajat ovat sellaisia, jotka haluavat pitää paikkansa ja meneävt näiden röyhkeidne mukaan,jotka yurittävät määrätä millaisia vaatteita toisilla saa olla.

ja ei, en itse pidä pääkallovaatteista eikä niitä meillä ole yhtään enkä ymmärrä niiden tarkoitusta, mutta tämä nykyaika, että joka mamma menee joka traumaa ihmettelemään lapsensa mukana, ja omaa ei yritetä muuttaa ja kasvattaa vaan muita.

ap on suuruudenhullu jos luulee että hänellä on oikeus puuttua siihen millaisia vaatteita muilla saa olla.

Mitäkö teet? lopetat hölmöydet ja käsket lastasi lopettaa hölmöydet. et mene mukaan pelleilyyn. jos sen jälkeen vaivaa vielä viikon päästä kun olet tehnyt kantasi selväksi, niin ehkä sitten voit harkita kotona hoitamista, jos ei sovellu muiden kanssa olemaan.

et opeta kakaralle, että hän on muita tärkeämpi vaan ihan samanlainen kuin toisetkin ja hänellä ei ole mitään oi,euksia puuttua toisten pukeutumsieen.
 
"minna"
Kannattaa siitä mainita päiväkodissa, tietää sit jos poika käyttäytyy erilailla, mistä voi johtua. Ja tosiaan selittäisin pojalle, et on vaan kuva, ei tarvi pelätä jne. Ei kannata ite kauheesti vatvoa asiaa, mutta antaa pojan puhua jos haluaa.

Meiän 3-vuotias pelkää poikia. Siis lähinnä noita eskari-ikäisiä ja siitä ylöspäin. Tässä sit odotellaa, et koska menee ohi.
 
"huhhuh"
En ole täysin selvillä tilanteesta eikä siinä olleet päiväkodin hoitajia kuulemma näkemässä. Ilmeisesti kaikki kolme (jos ymmärsin oikein että heitä oli kolme) yhdessä naureskelivat ja kiusasivat etteivät kerro. Sekin on mahdollista että ovat kertoneet hahmosta pelottavia juttuja, jolla on väritetty asiaa lisää. Pitää nyt ensiviikolla kun poika pääsee taas tarhaan, jutella ja kysyä vielä pojalta lisää. Eiköhän tämä ihan sovussa saada selvitettyä.
Kyseessä on kuitenkin yksi päiväkodin ongelmallisemmista tapauksista. Yllätys yllätys.
taitaa omasi olla se ongelmatapaus, curling-äiti ja ilkeä kakara joka yrittää etsiä vikoja sellaisesta, jota oma mamma on ääneen puhunut olevan ongelma ja jonta on huomannut ätiinsä halveksuvan ja kiusaavan.
 
"huhhuh"
keskustellakin voi monella eri tavalla. vai oletko sitä mieltä, että parempi tässäkin tapauksessa lakaista ongelma maton alle? eikös se anna pelosta kärsivälle lapselle sen viestin, että hänen pelkoaan ei kukaan ota tosissaan.
juu, miten laseten tasa-arvoinen kohtelu jos jollain on tällainen curling-mamma, toisella, ei,

eihän sitä ehdi kuin pohtia näitä arvon pikkuherrojen "kiusaamisia", jos mama lähtee mukaan pelkäämän paidan kuvia.

oikeat kiusaamiset jäävät kyllä selvittämättä kuten syrjimiset ja porukasta hylkimiset, mitä ap yrittää saada aikaan etsimällä toisen paidasta vikoja kun se on niin "ongelmatapaus".
 
"tttt"
Mulle kyllä tulee kuvauksesta mieleen joku bändi-paita..
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:yF7ythWWyvLkjM:http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Iron-Maiden-iron-maiden-607302_1024_768.jpg

Tosin voihan se olla mikä vaan.
 
"huhhuh"
Sä oot ilkee, pthyi, *räkii päälle*
jaa, onko curling poppaliina ystäväsi, vai miksi tulit räkimään?
sairas juttu tuo "näkijä". lienee näitä diamantti ja kristalli-juttua?

hankkikaa itsellenne apua"
potku perseelle sille räkänokalle, joka yrittää mäkättää toisten vaatteista. Heti rajat moiselle ilkeydelle ja itsekkyydelle. Hänellä ei ole mitään nokan koputtamista tositen vaatteisiin.
ilmeisesti ap:lla ei ole mtiään tekemistä.
 
"huhhuh"
Jos oma lapsi kertoisi moisia, kertoisin että se on kuva ja katsoo muualle. Heti moinen suuruudenhulluus pois ja jauhaminen kuvan pelottavuudesta.

Paskaa tulee ap:n kakaralla samasta päästä kuin toisillakin, hänellä ei ole mitään oikeusksai tai mammallaan vänkättää toisten vaatetuksesta. Heti kuri moisille ilkimyksille hoitajien taholta!
 
[QUOTE="huhhuh";21910111]lapsen on ok pelätä kuvia, mutta aikuinen ei mene tuollaiseen höpötykseen mukaan noin vakavissaan vaan käy töissä ja potkaisee lasta persuuksille ja lopetta herkkä lapsi-lässytykseen tykkänään. tottakai lapsi oppii mistä naruista vetämällä saa huomiota ja lässytystä hoidossa ja hoitajat ovat sellaisia, jotka haluavat pitää paikkansa ja meneävt näiden röyhkeidne mukaan,jotka yurittävät määrätä millaisia vaatteita toisilla saa olla.

ja ei, en itse pidä pääkallovaatteista eikä niitä meillä ole yhtään enkä ymmärrä niiden tarkoitusta, mutta tämä nykyaika, että joka mamma menee joka traumaa ihmettelemään lapsensa mukana, ja omaa ei yritetä muuttaa ja kasvattaa vaan muita.

ap on suuruudenhullu jos luulee että hänellä on oikeus puuttua siihen millaisia vaatteita muilla saa olla.

Mitäkö teet? lopetat hölmöydet ja käsket lastasi lopettaa hölmöydet. et mene mukaan pelleilyyn. jos sen jälkeen vaivaa vielä viikon päästä kun olet tehnyt kantasi selväksi, niin ehkä sitten voit harkita kotona hoitamista, jos ei sovellu muiden kanssa olemaan.

et opeta kakaralle, että hän on muita tärkeämpi vaan ihan samanlainen kuin toisetkin ja hänellä ei ole mitään oi,euksia puuttua toisten pukeutumsieen.[/QUOTE]

Samaa mieltä! Ihanan huomionhakuista toimintaa niin äidillä kuin lapsella.
 
mpi ongelmahan ap.n lapsella on noiden poikien kanssa, tuskin sen paidan oikeasti. eihän kukaan lapsi pidä samaa paitaa päällä 24/7 päällä? Jospa se paita tekee vaan siitä kiusaajasta vielä kamalamman kun se on?

tartu tohon kiusaamiseen ja anna sen paita asian olla. Uskon että pelko häviää kun kiusaaminen loppuu.
 
tässä aamukahvia juodessa eksyin tähän ketjuun ja tajusin muuten et herranen aika, mun pojallanihan on noita mörkö paitoja vaikka kuinka paljon. ollu jo pienestä asti,lordia ja muuta bändiä..semmosta mitä en itse tiedä. jotkut niistä on todella rumia ja ahdistavia örvelöitä mutta poika on halunnut itse päällään pitää niitä paitoja. olen ajatellu asian olevan ihan okei kun kerta itse haluaa..ikinä en ole ennen tajunnu muuten ajatella asiaa toisten lasten kannalta paitsi nyt.
mun poikani ei pelkää mitään noita örkkejä joten tyhmästi en osannu ajatella että muutkaan lapset niitä osaisi pelätä...nehän on vaan kuvia. tää ketju sai mut nyt ajattelemaan toisin =)

itse jos olisin samassa tilanteessa kun sinä ap, yrittäsin tietenkin selvittää mikä örkki se on ja sitä kautta pojalle näyttää sen että ei sitä tarvitse pelätä tietenkään..selittäen että sehän on näyttelijä joka tekee työkseen tuommoista ja joutuu siksi pukemaan tommoset päälleen, veri ei ole oikeaa yms.. tai jos on piirretty niin kertosin miten tietokoneella nykysin voi piirtää ihan mitä vain. jos et sais selville sitä et mikä se örkki on niin mä ainakin kysysin päiväkodista,eihän siitä nyt herranen aika ole mitään pahaa jos menee kysymään "meidän martti kun kotona on kertonut että pelkää tämmöistä ja semmoista niin mikä se on"
siitähän se sitten selville saa ja sille pojan vanhemmille kenellä se paita on niin ei tietenkään tarvii sanoa sanaakaan tai kysyä mitään..sit vaan aloittaisin pojalle kertomaan sen että mikä se on ja semmosia ei todellakaan tarvitse pelätä :wave:

tuuhhan sit kertomaan mikä mörkö on:wave:

itse harmikseni jos multa joku kysyis pojan vaatteiden möröistä niin puoleenkaan en osaa vastata mitä tai mistä ne on, mut selvittäsin sen tietty vaatteiden antajalta:wave:
 
Mitenköhän tässä on taas onnistuttu vetämään mukaan ylimääräinenkin ja turha. Keskustelu muuttui keskustelusta syyttelyyn, väittelyyn ja haukkumiseen?

Totta kai asia kannattaa selvittää lapsen itsensä takia. Eikä ne pelot ole useinkaan "järjellisiä" edes aikuisilla. Lapsella, jolla on vilkas mielikuvitus, pelot voivat saada vielä pelottavammat mittasuhteet. Voihan paitajupakkaa selvittää, mutta etenkin niin, että lapsen pelkoja lievennetään tekemällä paita vähemmän pelottavaksi.

Ja jos taas kiusaaminen on jatkuvaa, niin siihen kannattaa puuttua erikseen.
 
"huhhuh"
Ihmettelen vain, miten hoitohenkilökunta pystyy ja ehtii selvittää pitkäkestoisen ja oikean kiusaamisen jos joka mamma vaattii jokaista yhtä sanomista selvitettävän.

oikealla kiusaamisella tarkoitan sellaista, että yksi henkilö otettu kohteeksi ja toistuu ja syrjitän.

en sitä, että omistaja ei itsekään tiedä /muista mikä paidan kuvassa on, ja ei kehtaa sanoa ja naureskelee. tai ei huvita sanoa. Kyllä toisia lapsia pitää kunnioittaa yhtä paljon kuin omaansa, ja ap näkee tyypillisenä mammana vain oman lapsensa

Kyllä ennen vanhaan kasvatus lähti siitä, että omalle pidettiin kuri ja opetettiin rajat, nykyään kaikkki haluavat muuttaa ja kasvattaa vain omiaan.

aP. N lapselle riittää se, että toisella on toisen paidat ja ap:n muksulla omat paidat ja sillä siisti ja jättää kaverinsa rauhaan.

Eikä levitä mitään ilkeää juorua toisten paidoista ja ongelmatapauksista. aivan samanlainen ongelma se ap:n kersa on jonkun toisen mielestän
 
nikitön
Hetkinen... oletkos sä Poppaliina se sama tyyppi joka eräässä ketjussa kovasti irvailit niille vanhemmille jotka ei jättäisi vauvoja/taaperoita yksin nukkumaan siksi aikaa kun saunovat taloyhtiön saunassa? Naureskelit, että mitäs traumoja siitä nyt voi tulla..?

:whistle:
 

Yhteistyössä