Mitä jonkun toisen tapaa et ymmärrä?

• Viestiketjun aloittaja hassua
  • Ensimmäinen viesti
Suzyanne
Tiäkkö... Tänään viimeksi tein tuon välinpitämättömyysreaktion kun kuopus kymmenennen kerran heittäytyi suorin vartaloin lattialle huutamaan ja itkemään kun en jostain asiasta antanut periksi. Eipä auta puhuminen, lohduttelu tai silittely...
Näinpä juuri. Jos lapsen itku johtuu uhmasta, niin eipä siinä auta mikään lohduttelu, harhautus meillä joskus toimii, muttei aina. Ja periksi ei kyllä kannata ainakaan ruveta antamaan.

Itse en ymmärrä ihmisiä jotka ovat päällisin puolin ystävällisiä, esittävät jopa ystävää, mutta haukkuvat selän takana.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suzyanne
[QUOTE="mökö";24290767]No hitto!
Mä olen ollut ihan ihmeissäni, kun kukaan mun kavereista ei ko ohjelmaa muista... Kyllä nyt kuule lämmittää! :D
En ole varmaan vuoteen edes etsinyt... tarvii taas aloittaa...[/QUOTE]

Oliko se juuri Fraglit-sarjassa jossa oli se puhuva tunkio? Mulla oli se jääkaappimagneettinakin. Se oli ihan paras. :D

• Tykkää
Reactions: Oddsocks
Suzyanne
[QUOTE="Sheddon";24287734]Voiveitsi/juustohöylä jääkaapissa. Mun mielestä voihin ja juustoon tulee niistä jotain metallimaista makua (todnäk. Kuvittelen vaan). Mun yks kaveri hifistelee ja leikkaa voirasian kanteen sellasen "kielekkeen" veitselle, jotta periaatteessa kansi on kiinni vaikka veitsi onkin voihin upotettuna.

[/QUOTE]
:whistle:

No miksi sinua harmittaa mitä joku muu äiti on sanonut lapselleen lohduksi jos se on kadehtinut sinun lapsen taitoa?
Voihan olla että se tyttö on luistellut tosi kovaa esim potkukelkan kanssa :D

Sanoinko, että mua harmittaa? Sanoin, että en ymmärrä sitä tapaa kasvattaa lapsia. Miksi lasten pitäisi olla aina toisia parempia, eikö olisi lapsellekin helpompaa, kun hän saisi kasvaa sellaisena kuin on. Ja eikö olisi paljon helpompaa, kun voisi olla tyytyväinen, ilman sitä kaikkea materiaa, jotka pitää hankkia vain siksi, kuin muillakin on?

Ja kyllä nimenomaan puhui siitä, kuinka oli edellisenä talvena uskaltanut luistella yksin ilman tukea.

-R
Sitä, että hankitaan lapsia turvatakseen turvallisuuteen tarkoitettuja välineitä, ja sitte käytetään niitä päin persettä. Esim. turvaistuimen vyöt lörpällään tai pyöräilykypärä notkollaan ja siinäkin kiinnikkeet sikinsokin.
Tai, että pieniä lapsia ei opeteta käyttämään turvallisuusvälineitä! Juurikin tuli taas vastaan 7v poika ilman kypärää!! En ymmärrä kuinka vaikeaa on saada lapsi tottelemaan, oli minkä ikänen tahansa. (Ja tästä asiasta meillä tullaan vääntään kättä ja paljon)
Kevät sateilla 15 vuotias tyttö ajoi päin punasia (niinkuin tämän ikäsillä tuntuu olevan monesti tapana) Pää sano kops ja se oli sen tarun loppu, miten pienestä tämäkin kuolema oli kiinni...

hoihoihoi
En ymmärrä miksi osasta naisia tulee tolkuttomia niuhottajia kellojensa kanssa kun saavat lapsia. Rutiinit jos järkkyy vähänkään tai joku on tulossa illalla klo 19 käymään, on maailma sekaisin.

• Tykkää
Reactions: Sammeli
"vieras"
Paljonkin on asioita, jotka kummastuttaa, esim. velan kuittaaminen isommalla velalla tai tavaroiden hamstraamista, kaikki mikä ilmaiseksi saadaan roudataan kotiin oli tarvetta tai ei.

Mieheni pitää sukkia aina jalassa, koska jalat kahisee, sitä mie oon ihmetellyt jo yli 10 vuotta.

"vieras"
Mä olen se, jolla ei ole pöydässä vahakangasta ja joka pitää voiveistä jääkaapissa, avaa voipaketin foliota käytön mukaan, voitelee näkkärin sileältä puolelta, laittaa vessapaperin kulkemaan rullan päältä, taittaa vähintään yhden jalan alle istuessa, ei syö mitään yli päiväyksen mennyttä ja jolla on wc:ssä vieraille nimetty käsipyyhe.

Sitä mä en ymmärrä, että joillekin on ihan sama pidetäänkö leipää oikein- vai väärinpäin. Mulle on opetettu että ruokaa pitää kunnioittaa ja siksi leivän pitää aina olla oikeinpäin. Käännän sen jopa kassahihnalle ja kauppakassiin laittaessani aina oikeinpäin.

tavattomasti
Heh, mä ihmettelen niin paljon asioita että menis koko yö kaikkia kirjoittaessa :D

Mutta esim en voi ymmärtää:
Ihmisiä jotka tissuttelevat kaljaa päivittäin
Ihmisiä jotka ryyppäävät itsensä perskänniin lasten läsnäollessa
Suurperheitä joissa ei ole kuivausrumpua :D
Karppaamista
Ihmisiä jotka ei koskaan ole lukeneet yhtään kirjaa
Pussiperunamuusin syömistä
Sitä että verhoja ikkunoissa ja mattoja lattioilla pidetään "pakollisina"
Saunaan menoa ennen kuin on käynyt suihkussa, yäk.
Moottoripyöräilyä.
Sitä ettei koskaan grillata muuta kuin makkaraa.
yms yms yms :D
Kaikkiin muihin kompsis, paitsi tohon moottoripyöräilyyn. Ennen miestäni olisin kompannut sitäkin, mutta kun ekan kerran istuu kyytiin kesäaamuna ja haistaa luonnon tuoksun ajaessa, voi se on mahtavaa. Se on ihan oma juttunsa. Kokeneet ymmärtää miksi. :)

Ihmisiä jotka ryyppäävät itsensä perskänniin lasten läsnäollessa
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka ylipäätään juovat itsensä perskänniin, oli läsnä sit lapsia tai aikuisia.
Jokaiselta voi joskus lähteä mopo käsistä tai käydä "vahinko" (itse olin tässä taannoin yhdestä karpalokossutölkillisestä aivan pöhnässä), mutta jos se on joka Jeesuksen kerta tarkoitus, niin en vaan ymmärrä.

Monet ei ymmärrä mun pakkomiellettä pestä aina sukat erikseen, oma koneellinen siis pyörimään niille. Jos joukkoon joutuu vahingossa muuta vaatetta (paitsi matto, mutta sehän ei olekaan vaate), niin pesen ne muut vaatteet uudelleen.

Taidan olla tänään pöhnässä tästä fazerin sinisestä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24289336]
Itse esim. ostan miltei kaiken suuremman osamaksulla, helppoa ja saa heti sen mitä tarttee. Monesti saan tästä kauhisteluja, mutta itse en vaan viitsisi kituuttaa esim. vuotta ilman tiskikonetta ja rääppiä euroja kokoon TAI vaihtoehtoisesti ostaa halvimmalla joku käytetty p*ska. Oikeesti, hobbarista saat uuden koneen kotiinkannettuna viikossa, maksat sen pienissä erissä vaikka vuodessa pois ja korkoa tulee joku hikininen 20€.

Tai miksi valittaa ettei ole varaa uusia sisustusta kun kaikki raha menee "elämiseen", mutta on varaa esim. ostaa tupakkaa, viinaa ja mässyä, sekä käydä viikonloppuisin baareissa ja matkustaa taksilla.[/QUOTE]

Minä peesailen tätä sanasta sanaan =). Meillä ei olisi mitään isompia hankintoja kotona (tv, huonekalut, pyykinpesukone ), ellei HobbyHallia olisi :D. Kätevä ja helppo juttu. Tavara tulee lähes paikalleen kannettuna muutamassa päivässä ja sitten pikkuhiljaa makselet pois. Ei se 20 € korkoja aja ketään maalta merelle.
Itse olen toiminut noin aina ja tulen toimimaan jatkossakin.
Ostan mieluummin osarilla sen laadukkaamman kameran, kuin halpiskorista kympin romun, jonka saa kylläkin käteisellä.
Meillä ei ole vielä ikinä ollut mitään tonneja säästössä.

Juu, ollaan ihan perseestä ja kenenkään ei tulisi miettiä lasten hankintaa ennenkuin säästötilillä on vähintään 20 000 €uroa.

Eikös se ollu. Mäkin muistan ne joten kuten. Oli niitä aikoinaan vhs nauhallakin.
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24298893:
Mäkin muistan fraglit! Mutta niiden hahmojen nimet on kyllä painuneet unholaan, paitsi tietty tunkion.
Wow, täällähän näitä muistavia fraglivalistuneita vallan vilisee! Mä niin säilytän tämän ketjun, jotta ens kerralla kunjoku taas selittää mun keksivän koko jutun päästäni niin on näyttää, että joku muu on ainakin katsellut samaa illuusiota :D

Parhaita oli ne duuserit, jotka aina vaan rakensi ja rakensi ja rakensi... ja sitten fraglit söi niitten rakennukset.... Multa on selvästi jäänyt paitsioon Fraglien moraalikasvatuksellinen sisältö...:whistle:

maito
[QUOTE="Tiina";24286984]En ymmärrä miksi valitetaan, että ei saa yöllä nukkua, jos 1,5-vuotiaalle kannetaan maitopulloa 5 kertaa yössä. En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi sitä maidon juottamista ei lopeteta![/QUOTE]

Meillä yksi lapsista oli vauvana tuollainen aika pitkään himoitsi maitoa ja monta kertaa yössä. Ei nukahtanut uudelleen, jos ei hakenut vaan huusi niin pitkään (herätti koko talon), kun sai maitonsa. Ajattelin että ajallaan jättää pois maidon ja niin jättikin.

• Tykkää
Reactions: Oddsocks
"vieras"
en ymmärrä sitä että kun lapsen vanhemmat asuvat samassa osoitteessa ja äiti lähtee vaikka kaupungille ja lapsi jää isän kanssa kotiin, niin äiti sanoo jättäneensä lapsen "isälle hoitoon"...ihan niinkuin lapsi ei olisi yhtäpaljon isän kuin äidinkin.

en ymmärrä myöskään ihmisiä jotka ruokaa tehdessään katsovat reseptiä sanatarkasti. Esim. vaikka jauhelihakastiketta tehdessä mittaavat mausteetkin teelusikalla ettei vaan mene mustapippuria 1,5tl kun ohjeessa sanotaan vain 1tl! ja mitään ei uskalleta soveltaa, jos ohjeessa ei mainita chiliä niin sitähän ei voi sitten lisätä vaikka mieli tekisi

• Tykkää
Reactions: MINTYNEN
"zenn"
Mä en ymmärrä ihmisiä, ketkä stalkkaavat muita ihmisiä ja alkavat länkyttämään heidän tavoistaan ja toimistaan. Mä en ymmärrä sellaisia ahdasmielisiä musta-valkoisia ihmisiä, ketkä eivät ymmärrä, että on muunlaisia tapoja tehdä asioita kuin heidän tapansa.

"zenn"
[QUOTE="zenn";24299132]Mä en ymmärrä ihmisiä, ketkä stalkkaavat muita ihmisiä ja alkavat länkyttämään heidän tavoistaan ja toimistaan. Mä en ymmärrä sellaisia ahdasmielisiä musta-valkoisia ihmisiä, ketkä eivät ymmärrä, että on muunlaisia tapoja tehdä asioita kuin heidän tapansa.[/QUOTE]

Toki asiat, mitkä ovat haitallisia/vaarallisia/laittomia, ovat asia erikseen.

yöksis
Mua ällöttää kissaperheet, joissa kisu saa ensin käydä kauhomassa kusista hiekkaansa ja sitten tepastella ruoka- tai tiskipöydällä. Se, että koira talloo ulkona sylkeä ja paskaa ja tulee sitten tassuineen sisälle, ei ällötä juurikaan.

En ymmärrä, että lemmikki lihotetaan palloksi ja sitten itketään kasvokkain ja facebookissa elukan huonoa kuntoa samalla kun tungetaan sille makkaraa suuhun lohduksi.

alieli
En ymmärrä lemmikkiperheitä, joissa ei siivota joka päivä.

Niitä karvoja kun irtoaa niin, että niitä löytyy ties mistä. Aina on vaatteet karvassa, saa poimia mehulasista haituvia ja ties mitä.

Tai että yleensä ei valita sisustusmateriaaleja, jotka on sitten helppo pestä.

Kaverillani on kissa ja koira ja mokkajäljitelmäsohva (imee karvaa eikä sitä edes nää ennenku nousee siitä, omista vaatteistaan) ja pitkälankainen karvalankamatto (sukanpohjissa ihan paakut karvaa kun oikein eestaas kulkee).

vierass
Näitä on hauska lukea, lisää.

- Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka pysyvät järkähtämättä omissa tavoissaan eivätkä jousta niistä tippaakaan, vaikka mikä olisi. Tämä siis esim. ruokailuaikojen suhteen. Tajuan kyllä, että aikatauluissa pysyminen on tärkeää esim. ADHD- ihmisten elämässä, mutta muut kyllä kärsivät aikatauluista hieman joustaakin.

- Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka lastensa kanssa kylään tullessaan antavat lasten ihan huoletta hajottaa vaikka koko mökin, eivätkä komenna lapsukaisiaan millään, jotta niille ei vain tule paha mieli. Eihän sillä asunnon omistajan mielellä tai hänen asunnollaan mitään väliä olekaan. Murskaksi vain, mokomakin läävä!

- Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät opeta lapsilleen, että kylässä ei kenenkään kaapeille mennä! Siis että lapset saattavat mennä kaivelemaan ihmisten liinavaatekaappeja yms. ihan ilman, että sille on mitään aihetta tai lupaa. On asia erikseen, jos lupa annetaan tai sanotaan, että otapas nyt sieltä ja sieltä se, no just se.

- Enkä mä myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka eivät opeta lapsilleen, ettei kylässä saisi olla vailla ruokaa. Mun mielestä koti on se paikka, jossa lasten ruokailun kuuluu tapahtua, mutta tietysti kylässä on kohteliasta syödä, mikäli tarjotaan. Kerjäämään ei kuitenkaan pidä ruveta.

- Mä en ymmärrä vanhempia, jotka riitelevät keskenään ja ulottavat riitansa lapsiinkin tyyliin "Sä et sitten ton kanssa leiki" tms. Aikuisten ihmisten tulisi osata käsitellä riitansa aikuismaisesti. Lasten riitojen takia ei myöskään pitäisi ruveta riitelemään, vaan pyrkiä käsittelemään nämäkin asiat aikuismaisesti.

- Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka kyseenalaistavat toisten vanhemmuutta. Tai niitä, jotka tekevät tieten tahtoen aiheettomia lastensuojeluilmoituksia.

- Mä en ymmärrä ilmiötä, jossa kaikessa on laitettava paremmaksi, niin hyvässä kuin pahassakin. Jos henkilö A kertoo ostaneensa yhdelle lapselleen vaatteita parilla sadalla eurolla ja valittelee lastenvaatteiden kalleutta, pistää henkilö B paremmaksi ja kertoo, että hänellä kaikkien neljän vaatettamiseen kului rahaa 400 e per nuppi. Tai jos A kertoo siivonneensa pari tuntia, sanoo B, että "Joo mutta mä siivosin kuusi tuntia, mulla menee se aika joka ikinen viikko!" Tai jos A sanoo olevansa väsynyt, B tuumaa, että hänhän se tässä väsynyt onkin. Tai jos A kertoo käyneensä tunnin lenkillä, on B käynyt vähintään kahden tunnin lenkillä. Jne.

- Mä en ymmärrä sitäkään ilmiötä, että aikuisten ihmisten pitäisi aina kysyä kavereidensa tms. mielipide joka asiaan. Olipa kyse sitten lapsen nimen valinnasta, vaateostoksista, reissuun lähdöstä, seurustelusuhteen aloittamisesta, ihan mistä vain. Jos mielipidettä ei kysytä ja kaverin hyväksyntää asialle saada, kaveri suuttuu. "Siitäs sait, kun et kysynyt multa ensin!"

- Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka parisuhteeseen ryhtyessään hylkäävät täysin vanhat ystävänsä. Sama myös lapsen tulon kohdalla. On mullakin alkanut parisuhde ja on mullekin syntynyt lapsi, jota olen kaiken lisäksi hoitanut yksin, mutta kyllä mä olen löytänyt aikaa myös yhteydenpidolle ystävien kanssa.

- Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka "eivät voi" tehdä mitään "kun on nuo lapset". "Ei niiden kanssa voi mennä kauppaan" eikä tietenkään mihinkään muuallekaan koska herran pieksut, nehän saattavat vaikka käyttäytyä huonosti, ja kenenkään muun lapset kun ei koskaan käyttäydy. :)

- Mä en ymmärrä ihmisiä, jota hakevat koko ajan kiitoksia ja kehuja muilta, mutta itse eivät toimi samoin - siis kiittele ja kehu samaan tahtiin.

- Mä en ymmärrä ihmisiä, joilla on joku elektroniikkavillitys = pitää saada joka hiivatin vempele, joka vain markkinoille ilmestyy; on soda streamit, on popcorn-koneet, on jäätelökoneet, on vähintään viisi erilaista sauvasekoitinta, yleiskonetta, tehosekoitinta ja kaikenlaista muutakin linkoa, jotka vispaavat, vatkaavat ja möyhentävät koko keittiön aivan sekaisin!

- Mä en ymmärrä ihmisiä, joilla on tarve piikitellä muiden hankintoja. Siis jos henkilö A kertoo kaverilleen ostaneensa vaikkapa kotiin tai lapselleen jotain, kyselee henkilö B kyrp... anteeksi, tympääntyneenä, että mistä A:lla tähän kaikkeen on rahaa? (A:lla raha ei mene tupakkaan, A minimoi kustannukset niissä kohdin joissa pystyy ja säästää. B taas toimii päinvastoin.)

- Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka antavat verhojen olla paikoillaan vaikka vuoden yhtä soittoa. Syystä, että itse kyllästyn nopeasti.

- Mä en ymmärrä ihmisiä, joiden koti pitää olla sisustettu mitä kalleimmalla designilla, joka saattaa olla rumaa kuin mikä, mutta hällä väliä - kyseessähän on hyvän tähden brändi ja design!

- Mä en ymmärrä ihmisiä, joiden on pakko saada aina kalleinta. Olipa kyse imurista, ruohonleikkurista, vauvan bodysta... ihan mistä vain. Oikeasti se Halpiksen paita viehättäisi kovastikin, mutta sittenhän ihmiset saattaisivat vaikka pitää köyhinä.

- Mä en ymmärrä yhteydenpidon yksipuolisuutta. Siis joillakin ihmisillä on tapana sälyyttää yhteydenpito kokonaan toisen osapuolen kontolle, vaikka heitä huvittaisikin olla sen toisen kanssa tekemisissä. Huvittaminen ei kuitenkaan liiemmälti välity tästä käytöksestä... Itselleni kävi niin, että monen vuoden päästä alettiin kyselemään, miksen ole pitänyt yhteyttä. No mitä hiivattia - en kai minä aina jaksa olla se, joka ottaa yhteyttä; tulee vähän sellainen tyrkky olo!

• Tykkää
Reactions: Pinki

Yhteistyössä