Mitä jonkun toisen tapaa et ymmärrä?

• Viestiketjun aloittaja hassua
  • Ensimmäinen viesti
Laulava Lomittaja
-sitä,että tehdään toisten elämästä mahdottoman ikävä,kurja silkalla paskanjauhannalla
-että työnnetään nokka toisten asioihin,annetaan niitä surullisen kuuluisia "hyviä" neuvoja,ohjeita,jotka ei oikeasti toimi jokaisella..
-kaappien ovien auki jättämistä (joo joo..olen nipottaja)
-maito- ym tölkkien litistämättä jättäminen kun ne laitetaan roskiin/kierrätykseen
-vaatteiden ripottelua ympäri huonetta/kämppää kun ne riisutaan
-asioiden tekemättä jättäminen tai oikeastaan niiden lykkääminen tuonnemmaksi,kun sen voi tehdä nyt
-kynsien leikkaaminen olohuoneessa
-tavaroiden jättäminen siihen kohtaan,missä niitä on viimeksi kä'ttänyt-ne voi laittaa takasin paikalleen heti käytön jälkeen,jottei niitä tarvi toisten sitten etsiä..

Eriasia on sanoa, että kyllä sinäkin opit pyöräilemään yhtä lujaa, kuin että sanoo, sinäkin pyöräilit viime kesänä yhtä lujaa. Viimetalvena nimittäin olin tytön 4v kanssa luistelemassa ja samaan aikaan oli toinen äiti tyttönsä 6v kanssa sielä. Oma tyttöni on käynyt luistelukoulussa ja osaa luistella ikäisekseen hyvin, kun taas toinen tyttö ei uskaltanut päästää äitinsä kädestä irti. Jossain välissä tämä tyttö tuli mulle kehaisemaan, että äitinsä oli sanonut hänen luistelleen edellisenä talvena kovampaa kuin minun tyttöni nyt. Ymmärrät varmaan eron?

Ja kyllä mun mielestä lasta pitää kehua hänen taidoistaan, mutta ei toisten lasten kustannuksella.
No miksi sinua harmittaa mitä joku muu äiti on sanonut lapselleen lohduksi jos se on kadehtinut sinun lapsen taitoa?
Voihan olla että se tyttö on luistellut tosi kovaa esim potkukelkan kanssa :D

• Tykkää
Reactions: HEI!
mulla vähän häiritsi kun oltiin kylässä jossa myös lapsia ja meillä omat mukana siis. no lapset sit tietty levitti kaikki lelut ympäriinsä ja ne piti sit lasten myös yhteistuumin kerätä (tottakai) ja keräsivätkin, mut tää äiti alko sit ohjeistaa mun tyttöä et mihin mikäkin tavara tulee kun tyttö oli kerännyt vääriin paikkoihin. eihän mun tyttö mitenkään voinu tietää mihin ne pitää laittaa eikä hän sillei osaa viel ees asiaa hahmottaa, täytti just 3v. (oon siis kotonakin yrittäny et legot yhes paikkaa, puurautatien osat yhes jne. mut ei toimi) että eikö sen asian olis tän kerran voinu kattoo läpi sormien.

mut sit ainaki yks asia jota en ymmärrä on jos joku säilyttää avattua ketsuppipurkkia lämpimässä kaapissa.

yäk
[QUOTE="mnää";24283720]Katsoin joskus kauhulla, kun kaveri pyyhki ruokailun päätteeksi lapsensa suun keittiörätillä. Samaan syssyyn veteli pöydänkin.[/QUOTE]

Mun tutulla oli sama tapa kun lapset oli pieniä! Meinas oksu tulla! Ajattelin jo ettei kukaan muu voi tollaista tehdä, pakko olla sama tyyppi!

"Sheddon"
Voiveitsi/juustohöylä jääkaapissa. Mun mielestä voihin ja juustoon tulee niistä jotain metallimaista makua (todnäk. Kuvittelen vaan). Mun yks kaveri hifistelee ja leikkaa voirasian kanteen sellasen "kielekkeen" veitselle, jotta periaatteessa kansi on kiinni vaikka veitsi onkin voihin upotettuna.

Mä en ymmärrä myöskään sitä, että kun puhutaan puhelimessa niin samalla käydään jotain vääntöä lapsen/puolison kanssa. Enemmän mua loukkaa se että puheeni keskeytyy siihen että:"jarimatti et ota sitä, tule pois, lopeta!" kuin se että toisessa päässä sanottais että soitellaan myöhemmin koska tilanne on päällä.

se joku
En ymmärrä miten aika monilla normaalituloisilla lapsiperheillä on jatkuvasti varaa matkustella ja tehdä isoja hankintoja. Meillä on taloudessa kaksi ihan keskitasoisesti ansaitsevaa aikuista (ja kaksi lasta), ja tuntuu, että saa pitkän aikaa laittaa sivuun, että saa edes jonkun yhden huonekalun. Eikä me törsäillä juuri koskaan mihinkään turhuuksiin.
En käsitä minäkään. Nyt pitäisi päättää että haluanko ensi kesänä mennä kunnon lomalle vai halaunko makkariin uuden sisustuksen... Ja sitäkään en varmaan yhdellä kerralla saa.

....
[QUOTE="lana";24287364]minä kyllä säilytän sekä juustohöylää,että voiveista jääkaapissa,en pese niitä joka käytön välissä.[/QUOTE]

sama.

sitä en tajua, kun joku menee paskalle lukemisen kanssa. esim. mun mies. mitä nautinnollista siinä nyt on; lukea paskanhajussa :x

"vieras"
[QUOTE="Sheddon";24287734]Mä en ymmärrä myöskään sitä, että kun puhutaan puhelimessa niin samalla käydään jotain vääntöä lapsen/puolison kanssa. Enemmän mua loukkaa se että puheeni keskeytyy siihen että:"jarimatti et ota sitä, tule pois, lopeta!" kuin se että toisessa päässä sanottais että soitellaan myöhemmin koska tilanne on päällä.[/QUOTE]

Iso peesi, todella raivostuttavaa! Nykyään en monelle tämmöiselle ihmiselle viitsi vastata enää ollenkaan. Tai sit lyön luurin vaan korvaan. En tajua, miksi soittaa kellekään jos suurimman osan puhelusta huomio on kuitenkin ihan jossain muualla, siitä tulee tosi aliarvostettu olo eikä hirveästi viitsi alkaa mitään omia asioitaan selittämään kun vaikuttaa ettei toinen kuitenkaan kuuntele ollenkaan.

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
....
Meillä myös käytetään voita siististi. Silloin kun en omistanut vielä keittiövaakaa niin voin määrä piti arvioida paketista ja miten siitä olisit mitään arvioinut jos se olisi ollut räävittynä.
meillä on erikseen leipomiseen voi (siinä on ne viivat 50g välein) ja sitä ei räävi meillä kukaan koska se on ainoastaan minun käytössäni.

leipänpäällys voi/margariini on erikseen.

....
[QUOTE="vieras";24287796]Iso peesi, todella raivostuttavaa! Nykyään en monelle tämmöiselle ihmiselle viitsi vastata enää ollenkaan. Tai sit lyön luurin vaan korvaan. En tajua, miksi soittaa kellekään jos suurimman osan puhelusta huomio on kuitenkin ihan jossain muualla, siitä tulee tosi aliarvostettu olo eikä hirveästi viitsi alkaa mitään omia asioitaan selittämään kun vaikuttaa ettei toinen kuitenkaan kuuntele ollenkaan.[/QUOTE]

joo siks en enään pidä yhteen "ystävääni" yhteyttä koska joka kerta on jotain muuta säätöä siinä (huutaa lapsille, koiralle, miehelle) ja kun hän ei kerran itse soittele, niin olkoot. harmittaa vaan kun kummityttöä en juuri näe ja on niin pieni vielä, mutta nyppii todella tuo "ystäväni". jos kerran sieltä suunnasta ei yhteyksiä voi ottaa niin voi voi.

jonku-mielestä-likanen?
Mäkään en ymmärrä että miten voi mennä suihkussa 15 minuuttia!! Mä teen niin, että kastelen itteni, laitan shampoon, huuhtelen sen pois. Laitan hoitoaineen ja saippuoin itseni sillä aikaa kun hoitoaine vaikuttaa, huuhtelen hiukset ja kropan ja tähän menee jotain 5 minuuttia, joskus harvoin jopa 10 minuuttia ja kyllä mä ihan puhtaaksi tulen. Miksi sitä saippuaa ja shampoota pitäis 15 minuuttia aina hangata itseensä?
Mie pesen itteni just samalla tavalla..

"vieras"
Mäkään en ymmärrä että miten voi mennä suihkussa 15 minuuttia!! Mä teen niin, että kastelen itteni, laitan shampoon, huuhtelen sen pois. Laitan hoitoaineen ja saippuoin itseni sillä aikaa kun hoitoaine vaikuttaa, huuhtelen hiukset ja kropan ja tähän menee jotain 5 minuuttia, joskus harvoin jopa 10 minuuttia ja kyllä mä ihan puhtaaksi tulen. Miksi sitä saippuaa ja shampoota pitäis 15 minuuttia aina hangata itseensä?
No mä sheivaan jalat ja kainalot ja pesen kasvot meikinpoistoaineella,sit joskus vielä kuorin ihon. Kyllä siinä menee. En osaa olla sänkisäärillä tai niin että karvat paistaa kainalosta.

erratic
Mä en ymmärrä sitä, että pissalla tai kakalla käynnin jälkeen ei pestä käsiä! Haloo, hyvin pieni lapsikin oppii, että vessassa käynnin jälkeen, kotiin tullessa ja käsien muuten vaan sotkeentuessa pestään kädet. Muutenkin tykkään, et hygieniajuttujen kanssa pitäisi olla tarkka.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"vieras"
[QUOTE="vieras";24289109]No mä sheivaan jalat ja kainalot ja pesen kasvot meikinpoistoaineella,sit joskus vielä kuorin ihon. Kyllä siinä menee. En osaa olla sänkisäärillä tai niin että karvat paistaa kainalosta.[/QUOTE]

Ai joka kerta ku käyt suihkussa? Kyllä mieki sheivaan, mut en tosiaan joka suihkukerralla. Eikä tarvi olla sänkikainaloilla -tai säärillä.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"vieras"
[QUOTE="vieras";24289257]Ai joka kerta ku käyt suihkussa? Kyllä mieki sheivaan, mut en tosiaan joka suihkukerralla. Eikä tarvi olla sänkikainaloilla -tai säärillä.[/QUOTE]

No en aamulla,kun käyn pikasuihkussa ennen töihinlähtöä,mut illalla kun käyn pidemmässä suihkussa niin juu :) Mulla tuntuu sänki heti jos ei yhtenä päivänä aja.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24289292]No en aamulla,kun käyn pikasuihkussa ennen töihinlähtöä,mut illalla kun käyn pidemmässä suihkussa niin juu :) Mulla tuntuu sänki heti jos ei yhtenä päivänä aja.[/QUOTE]

Ai, no ite ajelen sääret noin kerran kuussa (sillon ku karvat on kasvanu noin millin). Ei mulla ees tuu sääriin sänkeä. Kainalokarvat ajelen useammin, koska niihin tulee sänki ja se häiritsee.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24289313]Ai, no ite ajelen sääret noin kerran kuussa (sillon ku karvat on kasvanu noin millin). Ei mulla ees tuu sääriin sänkeä. Kainalokarvat ajelen useammin, koska niihin tulee sänki ja se häiritsee.[/QUOTE]

Niinhän se on,toisilla kasvaa nopeemmin ja vahvempana :) Epilointia yritin joskus mutta oli niin kauheeta että ihan suosiolla kärsin sen höyläilyn päivittäin :D

"vieras"
No ei mulle tule mieleen mitään toisten tapaa mitä en ymmärtäisi, sen sijaan tiedän paljon toisten tapoja joissa itse toimin mieluummin omalla tavallani.

Itse esim. ostan miltei kaiken suuremman osamaksulla, helppoa ja saa heti sen mitä tarttee. Monesti saan tästä kauhisteluja, mutta itse en vaan viitsisi kituuttaa esim. vuotta ilman tiskikonetta ja rääppiä euroja kokoon TAI vaihtoehtoisesti ostaa halvimmalla joku käytetty p*ska. Oikeesti, hobbarista saat uuden koneen kotiinkannettuna viikossa, maksat sen pienissä erissä vaikka vuodessa pois ja korkoa tulee joku hikininen 20€.

Tai miksi valittaa ettei ole varaa uusia sisustusta kun kaikki raha menee "elämiseen", mutta on varaa esim. ostaa tupakkaa, viinaa ja mässyä, sekä käydä viikonloppuisin baareissa ja matkustaa taksilla.

..
Heh, mä ihmettelen niin paljon asioita että menis koko yö kaikkia kirjoittaessa :D

Mutta esim en voi ymmärtää:
Ihmisiä jotka tissuttelevat kaljaa päivittäin
Ihmisiä jotka ryyppäävät itsensä perskänniin lasten läsnäollessa
Suurperheitä joissa ei ole kuivausrumpua :D
Karppaamista
Ihmisiä jotka ei koskaan ole lukeneet yhtään kirjaa
Pussiperunamuusin syömistä
Sitä että verhoja ikkunoissa ja mattoja lattioilla pidetään "pakollisina"
Saunaan menoa ennen kuin on käynyt suihkussa, yäk.
Moottoripyöräilyä.
Sitä ettei koskaan grillata muuta kuin makkaraa.
yms yms yms :D
Meitä sitten ihmettelet :) Me ollaan suurperhe ilman kuivausrumpua. Ei ole siitä kiinni etteikö olisi varaa hankkia, mutta ei koeta minkäälaista tarvetta kuivausrummulle :)

Yhteistyössä