No miksi sinua harmittaa mitä joku muu äiti on sanonut lapselleen lohduksi jos se on kadehtinut sinun lapsen taitoa?Eriasia on sanoa, että kyllä sinäkin opit pyöräilemään yhtä lujaa, kuin että sanoo, sinäkin pyöräilit viime kesänä yhtä lujaa. Viimetalvena nimittäin olin tytön 4v kanssa luistelemassa ja samaan aikaan oli toinen äiti tyttönsä 6v kanssa sielä. Oma tyttöni on käynyt luistelukoulussa ja osaa luistella ikäisekseen hyvin, kun taas toinen tyttö ei uskaltanut päästää äitinsä kädestä irti. Jossain välissä tämä tyttö tuli mulle kehaisemaan, että äitinsä oli sanonut hänen luistelleen edellisenä talvena kovampaa kuin minun tyttöni nyt. Ymmärrät varmaan eron?
Ja kyllä mun mielestä lasta pitää kehua hänen taidoistaan, mutta ei toisten lasten kustannuksella.
En käsitä minäkään. Nyt pitäisi päättää että haluanko ensi kesänä mennä kunnon lomalle vai halaunko makkariin uuden sisustuksen... Ja sitäkään en varmaan yhdellä kerralla saa.En ymmärrä miten aika monilla normaalituloisilla lapsiperheillä on jatkuvasti varaa matkustella ja tehdä isoja hankintoja. Meillä on taloudessa kaksi ihan keskitasoisesti ansaitsevaa aikuista (ja kaksi lasta), ja tuntuu, että saa pitkän aikaa laittaa sivuun, että saa edes jonkun yhden huonekalun. Eikä me törsäillä juuri koskaan mihinkään turhuuksiin.
meillä on erikseen leipomiseen voi (siinä on ne viivat 50g välein) ja sitä ei räävi meillä kukaan koska se on ainoastaan minun käytössäni.Meillä myös käytetään voita siististi. Silloin kun en omistanut vielä keittiövaakaa niin voin määrä piti arvioida paketista ja miten siitä olisit mitään arvioinut jos se olisi ollut räävittynä.
Mie pesen itteni just samalla tavalla..Mäkään en ymmärrä että miten voi mennä suihkussa 15 minuuttia!! Mä teen niin, että kastelen itteni, laitan shampoon, huuhtelen sen pois. Laitan hoitoaineen ja saippuoin itseni sillä aikaa kun hoitoaine vaikuttaa, huuhtelen hiukset ja kropan ja tähän menee jotain 5 minuuttia, joskus harvoin jopa 10 minuuttia ja kyllä mä ihan puhtaaksi tulen. Miksi sitä saippuaa ja shampoota pitäis 15 minuuttia aina hangata itseensä?
No mä sheivaan jalat ja kainalot ja pesen kasvot meikinpoistoaineella,sit joskus vielä kuorin ihon. Kyllä siinä menee. En osaa olla sänkisäärillä tai niin että karvat paistaa kainalosta.Mäkään en ymmärrä että miten voi mennä suihkussa 15 minuuttia!! Mä teen niin, että kastelen itteni, laitan shampoon, huuhtelen sen pois. Laitan hoitoaineen ja saippuoin itseni sillä aikaa kun hoitoaine vaikuttaa, huuhtelen hiukset ja kropan ja tähän menee jotain 5 minuuttia, joskus harvoin jopa 10 minuuttia ja kyllä mä ihan puhtaaksi tulen. Miksi sitä saippuaa ja shampoota pitäis 15 minuuttia aina hangata itseensä?
Meitä sitten ihmettelet Me ollaan suurperhe ilman kuivausrumpua. Ei ole siitä kiinni etteikö olisi varaa hankkia, mutta ei koeta minkäälaista tarvetta kuivausrummulleHeh, mä ihmettelen niin paljon asioita että menis koko yö kaikkia kirjoittaessa
Mutta esim en voi ymmärtää:
Ihmisiä jotka tissuttelevat kaljaa päivittäin
Ihmisiä jotka ryyppäävät itsensä perskänniin lasten läsnäollessa
Suurperheitä joissa ei ole kuivausrumpua
Karppaamista
Ihmisiä jotka ei koskaan ole lukeneet yhtään kirjaa
Pussiperunamuusin syömistä
Sitä että verhoja ikkunoissa ja mattoja lattioilla pidetään "pakollisina"
Saunaan menoa ennen kuin on käynyt suihkussa, yäk.
Moottoripyöräilyä.
Sitä ettei koskaan grillata muuta kuin makkaraa.
yms yms yms