Se on ihan yhtä rankkaa mitä jätetyksi tuleminen. :hug: Usein kuitenkin vaikeampaa on ennen eroa, kun miettimällä miettii, että mitä tehdä. Mikäli eron sitten tekee, kun on siihen tarpeeksi kypsynyt, niin sitten usein on jo helpompaa. Ajoittain tottakai tuntee rajuakin ikävää "vanhoihin hyviin aikoihin" ja haluaisi palata vanhaan, mutta en usko, että se sinun kohdalla tuottaa paljoa ongelmia, sillä mies haluaa mitä ilmeisemminkin myös erota.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kuten sanoin, en ole ikinä jättänyt ketään vielä tähän mennessä, joten en yhtään tiedä millaista se on.
Sulla siis on jo jotkut ammattilaiset takanas. Se on hyvä. Silti kannattaa olla ennen miestä liikkeellä. Suunnittele nyt jatkoa ja toimi. Istumaan ei tosiaan enää kannattane jäädä. Voimia! Kyllä kaikki varmasti selviää parhain päin. Ole sinä rehellinen ja kypsä, mies todennäköisesti uppoaa omaan suohonsa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Otin silloin hölmöyksissäni alkon kanssa rauhoittavia ja ukkoni raahasi minut päivystykseen jossa join sitten lääkehiiltä.
Se on sit jäänyt kaikkiin tietoihin ja siihen takerruttiin neuvolassa, josta seuras jatkotoimenpiteet.
Mutta raskauden aikana eikä lapsen syntymän jälkeen ei ole todettu mitään huolestuttavaa, kaikki on ammattilaistenkin mielestä hyvin. Ja kaikki todellakin on hyvin. Hoidan lapseni hyvin ja olen tunnollinen.
Enkä todellakaan ole mikään alkoholisti tai narkki, se oli vaan joku pakko sen neuvolatädin siihen puuttua kun siitä tapahtumasta oli silloin 1,5 vuotta aikaa.
Ja se teko oli ihan kännihölmöilyä.
Mä olen tässä samaa mieltä, että kannattaa suunnitella ero ennen, kun toteuttaa sen.Alkuperäinen kirjoittaja LilyOfTheValley:Sulla siis on jo jotkut ammattilaiset takanas. Se on hyvä. Silti kannattaa olla ennen miestä liikkeellä. Suunnittele nyt jatkoa ja toimi. Istumaan ei tosiaan enää kannattane jäädä. Voimia! Kyllä kaikki varmasti selviää parhain päin. Ole sinä rehellinen ja kypsä, mies todennäköisesti uppoaa omaan suohonsa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Otin silloin hölmöyksissäni alkon kanssa rauhoittavia ja ukkoni raahasi minut päivystykseen jossa join sitten lääkehiiltä.
Se on sit jäänyt kaikkiin tietoihin ja siihen takerruttiin neuvolassa, josta seuras jatkotoimenpiteet.
Mutta raskauden aikana eikä lapsen syntymän jälkeen ei ole todettu mitään huolestuttavaa, kaikki on ammattilaistenkin mielestä hyvin. Ja kaikki todellakin on hyvin. Hoidan lapseni hyvin ja olen tunnollinen.
Enkä todellakaan ole mikään alkoholisti tai narkki, se oli vaan joku pakko sen neuvolatädin siihen puuttua kun siitä tapahtumasta oli silloin 1,5 vuotta aikaa.
Ja se teko oli ihan kännihölmöilyä.
Mies on lopettanut mielialalääkkeet siksi niitä rauhoittavia nyt syökin. Joo, kyllä mun puolella on varmasti paljon ihmisiä.Alkuperäinen kirjoittaja Toikka:No kun sun miehes seuraavalla kerralla uhkailee lähdöllä, niin sano sille, että lähtee sitten.
Huoltajuusasiassa kuullaan tarvittaessa myös teidän sukulaisia ja ystäviä, jotka voivat varmasti kertoa sun alkoholin käytöstä ym. asiasta, samoin miehesi mielialalääkkeistä. Ja koska lapsesi on vielä noin pieni, jää hän todennäköisesti sinulle.
Mulla on hyvä mahis saada kämppä varmaan aika piankin jos ukko ei suostu tästä lähtemään, et mennään sit sinne. Ajattelin kuitenkin odottaa et saan sen kämpän ja sinne voi muuttaa niin sitten voidaan turvallisesti lähteä.Alkuperäinen kirjoittaja Lennyskä:Hui, kuulostaa kyllä pahalta.
Oman tietämykseni mukaan pieni lapsi jää useimmiten äidille. Mutta joka tapauksessa sinun ei kannata pelätä lapsen menettämistä. Ole vain rehellinen ja käy toimeen!!
Kun kerta miehesi on uhkaillut sinua lapsen menettämisellä, voisit mielestäni hakeutua turvakotiin tuon nojalla. Lähtötilanne kotona voi äityä pahaksi jos yrität lähteä ja miehesi ei anna lasta. Noh, tämä on vain spekulointia, mutta niin usein käy tälläisissä tilanteissa.
MUTTA JOKA TAPAUKSESSA; LÄHDE!
Ei ole diagnosoitu masennusta vaan ahdistuneisuus/paniikkihäiriö joskus vuosia sitten. On lääkärin kanssa ne lopettanut. Nyt sanoo että on hyvä olla ilman lääkkeitä.Alkuperäinen kirjoittaja Lennyskä:Miehellesi on ilmeisesti diagnosoitu masennus? Onko miehesi lopettanut lääkkeet ominpäin?
...joka tapauksessa, tuo rumasti sanottuna auttaa sinua mahdollisessa huoltajuuskiistassa.
Voi herranjumala, kamalaa Onneksi meillä ei ole lasta sen koomin tähän vielä sotkettu, tosi yksi näistä ystävistä on käynyt täällä kahvilla.Alkuperäinen kirjoittaja jep:Meillä oli aivan vastaavanlainen juttu, oli myös öitä pois ja valehteli olleensa esim vanhemmillaan jne , yleensä uskoin selityksen koska otti tyttärensäkin mukaan. Mutta naisillaanhan hän sitten todellisuudessa oli ja pakotti lapsensa valehtelemaan meille kaikille.... oli hieman tyttö hämillään kun niitä naisia vaihtui tiuhaan tahtiin.
Tosin lasta ei ota kirveelläkään mihinkään mukaan enkä kyllä antaisikaan.Alkuperäinen kirjoittaja jep:Meillä oli aivan vastaavanlainen juttu, oli myös öitä pois ja valehteli olleensa esim vanhemmillaan jne , yleensä uskoin selityksen koska otti tyttärensäkin mukaan. Mutta naisillaanhan hän sitten todellisuudessa oli ja pakotti lapsensa valehtelemaan meille kaikille.... oli hieman tyttö hämillään kun niitä naisia vaihtui tiuhaan tahtiin.
No ei kyllä, nyt kun sen noin sanot.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuule ap, yks juttu, jonka just eilen kirjoitin vähän vastaavasssa tilanteessa olevalle:
Höpöhöpö. Ei se sun mies oikeasti halua sitä lasta itsellensä. Se käyttää sitä painostukseen ja manipulointiin sitoakseen sun itseensä.
Se haluaa mennä ja tulla ihan mielensä mukaan, kännätä ja tapailla naisia - meinaatko, että tuollaisten halujen kanssa sopii yhteen toive alkaa pikkulapsen yh-isiksi? Niin suuri toive, että siitä jaksaisi oikeudessa asti riidellä? Tuskinpa vain.
Joo se ei kyllä huolehdi YHTÄÄN mistään. Kaikki rahansa laittaa ihan johonkin muuhun kuin lapseen, ei ikinä edes mieti että tarttisko sitä rahaa laittaa lapseen, josko se vaikka tarttis jotain kun olenhan MINÄ joka hoitaa KAIKEN.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja lisään vielä, että jos sä huolehdit kaikista käytännön asioista, ruuasta, pyykeistä, lapsen tarvikkeista, eikä miehes halua pistä rikkaa ristiin.. sekä ihan oikeasti eron tullessa a) toivoo hoitavansa nuo hommat omasta puolestaan ja b) hoitavansa ne kaikki lisähommat, jotka seuraa lapsesta?!
Tähän asti uskoin ketjua, mutta provo tämä taitaa olla, sillä tämä on jo melko paksua. Oletko ap ehkä sama (provoilija), jokka kirjoittaa "kyynel87" -nikillä tuosta yllätysraskaudesta? Kirjoitustyyli on nimittäin ihan samanlainen...Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joku oli kerran ainakin käyttäny mun suihkusaippuaa ja pyyhkeitä roikkui käytettynä kolme ja sänky oli myllätty. Tosin selitys aina sille sängyn mylläämiselle on se, että ovat lapsen kanssa leikkineet siinä..
TÄH??!! No en todellakaan provoile!Alkuperäinen kirjoittaja m :Tähän asti uskoin ketjua, mutta provo tämä taitaa olla, sillä tämä on jo melko paksua. Oletko ap ehkä sama (provoilija), jokka kirjoittaa "kyynel87" -nikillä tuosta yllätysraskaudesta? Kirjoitustyyli on nimittäin ihan samanlainen...Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joku oli kerran ainakin käyttäny mun suihkusaippuaa ja pyyhkeitä roikkui käytettynä kolme ja sänky oli myllätty. Tosin selitys aina sille sängyn mylläämiselle on se, että ovat lapsen kanssa leikkineet siinä..
No kai nyt itsekin tajuat, että myllätty sänky ja suihkussa käynti on jo selvä todiste, johon ei mitään tunnustusta tarvita??? Provo tai ei, mutta multa meni usko. Mutta mikäli tämä tarina on totta, niin ethän sinä minun uskomisia siihen tarvitse.Alkuperäinen kirjoittaja ap:TÄH??!! No en todellakaan provoile!Alkuperäinen kirjoittaja m :Tähän asti uskoin ketjua, mutta provo tämä taitaa olla, sillä tämä on jo melko paksua. Oletko ap ehkä sama (provoilija), jokka kirjoittaa "kyynel87" -nikillä tuosta yllätysraskaudesta? Kirjoitustyyli on nimittäin ihan samanlainen...Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joku oli kerran ainakin käyttäny mun suihkusaippuaa ja pyyhkeitä roikkui käytettynä kolme ja sänky oli myllätty. Tosin selitys aina sille sängyn mylläämiselle on se, että ovat lapsen kanssa leikkineet siinä..
Kiitos vaan, on jo muutenkin ihan tarpeeksi paska olla.
En mä tarkoita, että se on selvä todiste, mutta laittoi epäilemään kaiken muun lisäksi.Alkuperäinen kirjoittaja m :No kai nyt itsekin tajuat, että myllätty sänky ja suihkussa käynti on jo selvä todiste, johon ei mitään tunnustusta tarvita??? Provo tai ei, mutta multa meni usko. Mutta mikäli tämä tarina on totta, niin ethän sinä minun uskomisia siihen tarvitse.Alkuperäinen kirjoittaja ap:TÄH??!! No en todellakaan provoile!Alkuperäinen kirjoittaja m :Tähän asti uskoin ketjua, mutta provo tämä taitaa olla, sillä tämä on jo melko paksua. Oletko ap ehkä sama (provoilija), jokka kirjoittaa "kyynel87" -nikillä tuosta yllätysraskaudesta? Kirjoitustyyli on nimittäin ihan samanlainen...Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joku oli kerran ainakin käyttäny mun suihkusaippuaa ja pyyhkeitä roikkui käytettynä kolme ja sänky oli myllätty. Tosin selitys aina sille sängyn mylläämiselle on se, että ovat lapsen kanssa leikkineet siinä..
Kiitos vaan, on jo muutenkin ihan tarpeeksi paska olla.